betaalt voor iets dat niet naar voorwaarden geleverd is

• 10 augustus 2016
  • 66 reacties
  • 2106 Bekeken

hallo,
op klachtenkompas is mijn hele versie te lezen: https://www.klachtenkompas.nl/nederlandse-spoorwegen/service-waar-je-niet-blij-van-word

" ik heb een klacht over de service van NS. ik heb 2x178,- betaalt voor een 2volwassenen vervoer bewijs van amersfoort naar utrecht en van utrecht naar köln - stuttgart en eind bestemming bietigheim-bissing. nu is het zo dat de tijden totaal afweken van waar ik voor betaalt had. in köln bleek de trein er pas naar 2 uur te komen. de reis was voor me ouders, voor hun is het erg verwarrend en het heeft veel stres met zich mee gebracht. me moeder is ziek geworden tijdens de reis en er heeft ter plekken een arts moeten komen omdat het haar te benauwd werd. ze werden ook niet op de hoogte gestelt ervan, helemaal niets. doordat ze veel te laat aangekomen zijn hebbeb ze een halve deel van een begravenis moeten missen. er hebben zich nog veel meer ergenissen afgespeelt, wat niet nagekomen is, en waar ik wel voor betaalt heb. ik wil dan ook graag het geld terug waarvoor ik niets heb betaalt, en zal hier dan ook alles aan doen, mocht bij een reactie terug dit niet gedaan worden"

ik wens graag 2x het betaalde bedrag van 178,- euro terug te ontvangen voor service waar ik niet betaalt voor heb. ik hoop dan ook echt dat ik dit terug krijg anders moet ik helaas een advocaat gaan bijspringen, waar ik liever niet voor kies als eind oplossing.
hoop spoedig op een reactie terug

This topic has been closed for comments

66 reacties

Hallo erhan1905 en welkom op het NS Serviceforum.

Naar om te lezen dat dit je ouders is overkomen. Het is mij niet helemaal duidelijk of de trein nu vertraging had of dat de vertrektijden verkeerd waren vermeld. Ook is het mij niet duidelijk waar je moeder niet van op de hoogte is gesteld? Van de vertraging? Wel wil ik zeggen dat ik het spijtig is te lezen dat ze een deel van de begrafenis hebben moeten missen.
goedendag,
dank u wel.
het was een vertraging waar ik niet voor betaalt heb. ik heb betaalt voor de tijden die op het ticket stonden. echter zijn door een vertraging de tijden veranderd waardoor de situatie heel anders verliep dan waar voor betaalt is. dat de trein reizigers op de hoogte worden gestelt van een vertraging is pas op het moment dat al betaalt is. er is niet vertelt op moment dat de tickets gekocht werden dat er op dat moment en plaats een vertraging zou plaats vinden. het was heel erg chaotisch. en me ouders hebben hetaalt voor een service wat niet goed en na de voorwaarden is afgeleverd. daarom dat ik heel erg graag het geld terug zou willen.
Zie: https://www.nsinternational.nl/nl/na-de-reis/compensatie-bij-vertraging
(Ervan uitgaande dat u de tickets bij NS-international besteld hebt.)
^goeie, dankje wel.
heb het ingevuld, kwam helaas niet verder dan de button "printen" hinderlijk dat verwacht word dat bedrijven er vanuit gaan dat iedereen op de wereld in het bezit is van een printer. we leven in een tijdperk dat het meeste digitaal ingedient kan worden, maar de NS verwacht dat je het uitprint en opstuurt. belachelijk dat hier geen aparte e-mail afdeling voor is. volgens mij lopen ze qua digitaal nog verder achter. nou moet ik hier ook nog eens achteraan gaan lopen om te kijken waar ik dit uit kan printen. in ieder geval zal ik nooit meer (mits ik me geld terug krijg) van de NS gebruik maken.
NS International is, in ieder geval voor de trein na de overstap in Keulen, alleen maar een verkoopkantoor. Aan de vertraging van die trein kunnen ze dus niets doen en die was ook niet anders geweest als u de tickets bijvoorbeeld bij de Treinreiswinkel of de NMBS had gekocht.
het is toch een product dat door NS word afgeleverd? het valt binnen hun, dus ik zie hun als aanspreek punt. ik rij zelf nooit met de trein omdat ik ren auto heb, maar me ouders pakken de trein als ze ergens ver moeten, dus ik ben er ook niet al op de hoogte ervan, maar denk wel waar we het allen over eens mogen zijn is dat als je iets koopt ergens, en de tegenpartij levert het geen waarvoor je betaalt heb niet binnen de afgesproken voorwaaden, dan vind ik wel dat hun hun eigen voorwaarden geschonden hebben en het geld terug moeten geven. De NS verkoopt iets in NL, dus voor mij geldt het dan ook ook al ben je 200km van nederland bent dat hun verantwoordelijk zijn. en daar hoeft niet iedereen mee eens te zijn, als ik dat maar vind. en ik zal ik er wel alles aan doen om het geld terug te krijgen.
Het klopt dat de verkoper de tickets (althans voor de enkele reis) bij een vertraging van 2 uur moet terugbetalen. Dat zijn Europese regels waar iedere verkoper van treinvervoerbewijzen zich aan moet houden.
Hallo erhan1905, ik snap dat je hier flink van baalt.
Ik heb even contact gehad met onze International afdeling en je kunt het verzoek voor compensatie via deze link indienen. Je hoeft dan verder niks te printen en kunt gewoon de tickets toevoegen als bijlage. Laat je even weten of dat lukt?
ooh geweldigg!! je ben een held!! ik heb het meteen ingedient. en nu maar wachten op een reactie terug waar ik wat aan heb. echt heel erg bedankt.!
Dat is fijn om te lezen erhan1905, ik hoop dat er een passende oplossing voor jullie wordt gevonden.
dat hoop ik ook ja, het was echt een chaotische dagje wat niet op de planning stond. ik hoop dat de NS ons als klant weet te houden, want ze hebben er helaas klanten minder bij als we het geld niet terug krijgen fouten maken is menselijk, maar dan is het wel netjes dat het probleem opgelost word.
Dat hoop ik ook en hopelijk is jullie volgende ervaring dan beter. We gaan ons best voor je doen.
het is nou 5 dagen geleden (met vandaag erbij) dat ik nog geen reactie terug heb gehad, terwijl hier 5 dagen voor staat. kan een moderator hier me verder over informeren wat de stand voor zaken op het moment is? mvg, erhan
Ik wil je vragen nog even geduld te hebben, het kan momenteel iets langer duren voordat je reactie hebt. Mocht je donderdag of vrijdag nog niks hebben gehoord laat het dan even weten.
goedenmorgen Brian,
ik heb nog steeds niets ontvangen.
ze beloven binnen 5 werkdagen op me verzoek te reageren, dit komen ze niet na.
dat is ook niet echt lekker.
ze komen hun eigen voorwaarden niet na.
ik hoop dat het het wachten waard is, en dat ik me geld wel terug krijg.
Reputatie 7
Het is momenteel inderdaad erg druk bij de afdeling claims, heb ik me laten vertellen.
Helaas zult u dus nog even geduld moeten hebben, tot u meer zekerheid heeft.
Reputatie 3
Die drukte is er al een paar maanden, ik begrijp niet dat NS de termijn van beantwoording gewoon aanpast in hun communicatie, want als er binnen 5 werkdagen staat, verwachten mensen dat gek genoeg ook en zijn ze boos als het 6 tot 8 weken duurt.
Reputatie 7
Ik zie bij NS international sowieso staan :

We streven ernaar uw aanvraag binnen drie weken na ontvangst in behandeling te nemen. U ontvangt dan van ons een reactie over de afhandeling van uw verzoek.

Dus ze geven aan 3 weken.

Bij binnenland staat er bij contact aangegeven dat er een vertraging zit in e-mails en brieven.

Op de pagina van het verzoek waar TS heen verwezen is staat toch echt:

Uw e-mail wordt binnen 5 werkdagen beantwoord

Daar staat geen melding over achterstand, dus hoe TS die zou moeten weten zie ik niet. Volgens mij krijg je in de ontvangstbevestiging ook nog de termijn van 5 werkdagen te zien. Een termijn van 3 weken zie ik nergens staan op de pagina's waar TS heen verwezen wordt.
Reputatie 3
Dat laatste is toch veels te weinig informatie ? De achterstand is er al langere tijd en de gemiddelde termijn van beantwoording is 4-8 weken.

Dan is de reactie van NS dat het "iets" langer kan duren erg karig.
Ik heb contact opgenomen met NS International en een reactietermijn van 4 weken is momenteel helaas niet ongewoon. Ik moet je daarom voor nu vragen om nog even geduld te hebben, Erhan. Wel zal ik NS International verzoeken om met enige prio te reageren.
@PaulusH: wat fijn dat je verwacht dat iedereen die met de trein reist, ook een NS forum profiel heeft, er vanuit gaande dat iedereen weet dat met 5 dagen wachten op een reactie terug, hier in de praktijk 4/5weken voor staat.

is net zoals als verwachten als je een aankoop doet bij een webshop, achteraf wil je het retour sturen, dat je een copy/paste mail krijgt waarin staat dat je de pakon ff moet uitprinten. er van uit gaande dat iedere mens op de planeet een printer heeft.

ik ben niet boos, me ophef zit meer in die vertraging, wat tot veel shit heeft geleid, waar ik 2x187 euro voor heb betaalt.
en natuurlijk heb je dan het liefst snel een reactie erop terug, maar ben niet te beroerd om te wachten, als me klacht/verzoek maar na wens wordt opgelost.
Reputatie 3
Als je mijn reactie goed leest vind ik juist dat NS veel te kort schiet in deze, de termijn genoemd in de communicatie (e-mails, website) moet aangepast worden, omdat de achterstand er al maanden is.
Reputatie 3
Ik heb contact opgenomen met NS International en een reactietermijn van 4 weken is momenteel helaas niet ongewoon. Ik moet je daarom voor nu vragen om nog even geduld te hebben, Erhan. Wel zal ik NS International verzoeken om met enige prio te reageren.

Mensen die klagen worden voorin de rij gezet ?
@PaulusH inge houd gewoon van mij, niet jaloers zijn 🙂 maar oke, omdat je zette dat mensen gek genoeg verwachten als het 4/5 weken duurt, dacht ik dat je ermee bedoelde dat dat logisch is.

@inge: sure, tuurlijk, geen probleem.