beantwoord

bezwaar afwijzing claim geld terug bij vertraging (41127779)

Eergisteren ontving ik bericht dat mijn claim geld terug bij vertraging is afgewezen. Mijn reisdatum waarop deze claim betrekking heeft was 24 maart jl. Deze dag ben ik teruggereisd van station Driebergen- Zeist naar Den Bosch. De vertraging ontstond op station Utrecht met de trein van 18.23 uur. deze vertrok in eerste instantie 10 minuten later. Daarmee heb ik inderdaad geen recht op geld terug. De grote vertraging is opgelopen bij het feit dat de trein bijna een half uur in verband met een defect heeft stilgestaan net voor station Geldermalsen. Daarmee was de volledige vertraging meer dan een half uur, waardoor ik aanmerking kom voor geld terug bij vertraging. Vandaar mijn bezwaar.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 11 april 2016, 14:51

Bedankt voor de toelichting, Moniek. Wanneer je een claim indient, dien je de vertrektijd van het begin van je reis in te vullen. In jouw geval is dat 18.05. Ik heb je claim daarom aangepast.

De trein naar Utrecht CS was op tijd (18.16) op het station. De overstap reed inderdaad niet. Je geeft echter aan dat je deze trein wel had, maar dat je stilstond. Gelet daarop en je reistransacties, heb ik je claim alsnog goedgekeurd.

Hopelijk verloopt je volgende reis prettiger, Moniek!

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Moniek, en welkom op het forum. Vervelend dat je vertraging hebt gehad.

Je claimt voor Driebergen Zeist naar Den Bosch, vertrek 18.23 uur. Volgens de reisplanner gaat er om die tijd geen trein (vanuit de optimale reisroute), dus hij vindt dan de eerstvolgende, namelijk die van 18.35 uur.

Om 18.23 ging de sprinter naar Rhenen. Hoe heb jij precies gereisd?
Ik ben om 18.05 vanaf Driebergen Zeist vertrokken en zou dan op Utrecht om 18.23 de trein naar den Bosch hebben. De trein van 18.23 vanaf station Utrecht was 10 minuten vertraagd. Vervolgens heeft die trein een half uur defect stil gestaan. Heb je hiermee voor nu voldoende informatie?
Bedankt voor de toelichting, Moniek. Wanneer je een claim indient, dien je de vertrektijd van het begin van je reis in te vullen. In jouw geval is dat 18.05. Ik heb je claim daarom aangepast.

De trein naar Utrecht CS was op tijd (18.16) op het station. De overstap reed inderdaad niet. Je geeft echter aan dat je deze trein wel had, maar dat je stilstond. Gelet daarop en je reistransacties, heb ik je claim alsnog goedgekeurd.

Hopelijk verloopt je volgende reis prettiger, Moniek!

Reageer