beantwoord

Bezwaar afwijzing geld terug bij vertraging (Claimnummer 41102359)

• 3 maart 2016
  • 3 reacties
  • 86 Bekeken

Op donderdagmiddag 18 februari j.l. wilde ik van mijn werk in Gouda terug naar m'n huis in Breda reizen. Helaas was op station Gouda de stroom uitgevallen, waardoor er geen enkele trein reed, en inchecken ook niet mogelijk was. Na lang wachten kon ik in een heel klein busje dat door NS was geregeld naar Rotterdam Alexander reizen en daar inchecken en met de trein verder reizen. Hierdoor was ik anderhalf uur later dan normaal in Breda. Omdat ik meer dan 60 minuten vertraging heb gehad, heb ik recht op restitutie. Ik heb dan ook gebruik gemaakt van de regeling 'Geld terug bij vertraging'. Tot mijn verbazing is mijn claim afgewezen, en dus wil ik bezwaar aantekenen tegen deze beslissing.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 3 maart 2016, 12:29

Hoi Tim, en welkom op het forum. Vervelend dat je reis zo is verlopen.

Je claimt via Mijn NS, voor Rotterdam Alexander - Breda. Gelet op je reistransacties kon je ook niet anders dan zo claimen. Dit soort claims kun je het beste indienen via een formulier met begeleidend schrijven, omdat de claim dan niet door de computer maar door een medewerker wordt behandeld, en er dus rekening gehouden kan worden met een afwijkend beginstation.

Ik zie inderdaad dat het goed mis was op station Gouda rond die tijd. Om die reden zal ik je claim alsnog goedkeuren voor het deel Rotterdam Alexander - Breda.
Bekijk origineel

3 reacties

Geen dank Tim! Hopelijk verlopen je volgende reizen prettiger, en is dit geen tweede keer nodig 🙂.

Je claimt via Mijn NS, voor Rotterdam Alexander - Breda. Gelet op je reistransacties kon je ook niet anders dan zo claimen. Dit soort claims kun je het beste indienen via een formulier met begeleidend schrijven, omdat de claim dan niet door de computer maar door een medewerker wordt behandeld, en er dus rekening gehouden kan worden met een afwijkend beginstation.

Ik zie inderdaad dat het goed mis was op station Gouda rond die tijd. Om die reden zal ik je claim alsnog goedkeuren voor het deel Rotterdam Alexander - Breda.

Beste Sivan,

Bedankt voor de snelle en positieve reactie! Ik zal in het vervolg een papieren formulier gebruiken, mocht er nog eens zoiets gebeuren.

Groeten,

Tim van Vorselen

Reageer