beantwoord

Bezwaar maken tegen afgewezen claim

• 14 oktober 2015
  • 16 reacties
  • 486 Bekeken

Laatst heb ik twee claims ingediend, die beide onterecht zijn afgewezen.
Nu lees ik op dit forum dat ik dit via de klantenservice moet regelen, maar bij de klantenservice word je doorverwezen naar het mijn ns account. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit bezwaar moet indienen.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 27 oktober 2015, 08:58

@Marjolein: in jouw geval raad ik je aan een e-mail of brief te sturen naar onze Klantenservice, met de juiste data en tijden, en een uitleg over jouw reis. Zij zullen je reis dan herzien.

@Cornelia: vervelend dat dit is gebeurd. Ik raad je aan jouw verhaal even op mail (via Eva) of brief te zetten. Mijn collega's nemen jouw verzoek dan persoonlijk in behandeling. Dat is handiger dan wanneer je een claim via Mijn NS doet.
Bekijk origineel

16 reacties

Welkom op het NS Serviceforum Marjolein. Zou je de claimnummers kunnen sturen? Dan gaan we de afwijzingen onder de loep nemen.
40983480 was op 8 september, hier viel op het laatste moment de trein uit en de volgende trein na een half uur had ook nog eens 15 minuten vertraging.

40983494 was op 15 september, hier reed de trein van 8.11 uur wel, maar deze was zo vol dat ik eruit geduwd werd en niet meer op tijd ergens anders in kon stappen, waardoor ik een half uur moest wachten en vervolgens te laat kwam.

Bedankt voor uw snelle reactie.
Goedemorgen Marjolijn. Ik heb de claims voor je bekeken.

Claim 40983480: volgens onze gegevens reed de trein van 15.54 gewoon, en de overstap om 16.04 ook. Welke trein heb jij genomen?
Claim 40983494: als je via Mijn NS claimt, kunnen wij niet weten dat jij uit de trein bent geduwd. Dit soort situaties dien je daarom direct via Klantenservice in te dienen, zodat er aan de hand van begeleidend schrijven meer informatie gegeven kan worden. Je geeft aan dat je een half uur hebt gewacht; heb je dan die van 08.41 gepakt, of die van 08.30?
Hoi Marjolijn. Ik help je graag verder. Zou je mijn vragen nog willen beantwoorden?
Claim 40983480: Deze trein miste ik, maar de volgende (16.24) trein viel uit en daarna had ik nog een 25 minuten vertraging. Ik heb dus uiteindelijk de trein van 16.54 genomen die vertraging had.

Claim 40983494: Oke, bedankt. Ik had de trein van 08.41 gepakt want anders had ik volgens de app de aansluiting gemist en moest ik op Bijlmer wachten.
40983480: je geeft zelf als reistijd 15.54 uur op. Waarom heb jij deze gemist? In feite valt dit onder jouw eigen verantwoordelijkheid.
Dan heb ik dit verkeerd ingevuld, omdat ik deze normaal gesproken neem. Dat is mijn fout, maar dat neemt niet weg dat ik alsnog ong 55 min vertraging had.
17 oktober kom ik uit arnhem ,moet naar bergen op zoom, doe er anders 2 uur over en 2 minuten.nu meer dan 3 uur,want ze waren aan spoor bezig en ik rij in scootmobiel ,moet ik 2 keer overstappen in utrecht e rotterdam.in utrecht meer dan half uur,maar ondertussen komen er wel treinen aan die naar vlissingen gaan en toch kan ik er niet in, want moet maar meer dan half uur wachten als invalide in kou en regen,schandalig is dat/hierbij vraag ik geld terug voro ongemak
Bij werkzaamheden aan het spoor, heb je geen recht op teruggave ten opzichte van de oorspronkelijke duur van de rit.

Overigens moet je als invalide niet onnodig zielig gaan lopen doen. Het is volstrekt ongeloofwaardig dat je in Utrecht of Rotterdam hebt staan wachten in de regen. Dat kan alleen als je het zelf hebt opgezocht.
Bij werkzaamheden aan het spoor, heb je geen recht op teruggave ten opzichte van de oorspronkelijke duur van de rit.

Overigens moet je als invalide niet onnodig zielig gaan lopen doen. Het is volstrekt ongeloofwaardig dat je in Utrecht of Rotterdam hebt staan wachten in de regen. Dat kan alleen als je het zelf hebt opgezocht.

Het is niet de bedoeling dat we elkaar gaan beledigen. Wij zien hier op het forum om elkaar te helpen en van informatie te voorzien. Als iemand een topic of bericht plaatst is dat niet voor niets en nemen wij iedereen serieus. Ik wil je vragen om niet de aanval op iemand te openen maar te kijken hoe je iemand kan helpen.

Het is niet de bedoeling dat we elkaar gaan beledigen. Wij zien hier op het forum om elkaar te helpen en van informatie te voorzien. Als iemand een topic of bericht plaatst is dat niet voor niets en nemen wij iedereen serieus. Ik wil je vragen om niet de aanval op iemand te openen maar te kijken hoe je iemand kan helpen.

zullen we ruilen als invalide. als kan graag. anders heb ik rechtstreeks rit,nu 2 kee roverstappen.weet je hoe dat is als invalide in scootmobiel.je mag wel eens doen dat ritje dan
@Marjolein: in jouw geval raad ik je aan een e-mail of brief te sturen naar onze Klantenservice, met de juiste data en tijden, en een uitleg over jouw reis. Zij zullen je reis dan herzien.

@Cornelia: vervelend dat dit is gebeurd. Ik raad je aan jouw verhaal even op mail (via Eva) of brief te zetten. Mijn collega's nemen jouw verzoek dan persoonlijk in behandeling. Dat is handiger dan wanneer je een claim via Mijn NS doet.
ik heb al bericht van ns dat de claim erkend word,had 60 minuten vertraging
Goed om te horen, Cornelia.
Goed om te horen, Cornelia. ik vond hele goede service
Ook dat vind ik erg fijn om te horen 🙂!

Reageer