beantwoord

Bezwaar tegen afgewezen claim

Claimnummer 40999031

Mijn vrouw gaat elke dag van Maarssen naar Bijlmer en 's einde middag om 17.15 weer richting Maarssen. Zij is dan om 17.33 op Maarssen en rond 17.50 thuis in Vleuten

Zij checkt op 13 oktober in om 17.10, maar de één na de andere sprinter richting Maarssen valt uit, dus pakt zij uiteindelijk trein naar Utrecht Centraal. Echter, van daaruit rijden er ook geen sprinters naar Maarssen. Kortom, zij komt dus niet op haar bestemming. Uiteindelijk pakt zij de bus richting Maarssen en ze is om 20.15 thuis.

Zij heeft een trajectkaart tussen Maarssen en Bijlmer, maar er wordt nu 2,20 euro gerekend voor de noodzakelijke reis richting Utrecht om vervolgens als nog niet thuis te komen en daarna ook nog eens een buskaartje van Utrecht Centraal te moeten betalen.

Ik had verwacht dat NS de reis van Bijlmer naar Maarssen en de extra 2,20 zou vergoeden. Echter, de claim is afgewezen zonder een duidelijke toelichting.

Ik hoor graag van u.

Dank!
icon

Beste antwoord door Sivan NS 27 oktober 2015, 10:36

Hoi Tom, en welkom op het forum. Ik heb je claim bekeken.

De claim is ingediend voor Amsterdam Bijlmer Arena - Utrecht Centraal. Volgens de reisplanner zou jouw vrouw om 17.32 moeten zijn aangekomen. Uit jouw verhaal begrijp ik dat ze naar Maarssen moest. Wanneer je een claim via Mijn NS indient, kunnen wij niet weten dat ze verder dan Utrecht CS moet. Daarom kun je dergelijke claims beter via een formulier met begeleidend schrijven indienen.

Als ik kijk naar onze gegevens, dan heeft de trein van 17.15 naar Maarssen gewoon gereden, maar had deze wel een vertraging van zes minuten.

Op basis van de informatie die je nu geeft, heb ik de claim alsnog goedgekeurd. Hoewel ik hoop dat dit niet meer voorkomt, wil ik je vragen een volgende keer te claimen via een formulier.

Bekijk origineel

11 reacties

Hoi Tom, en welkom op het forum. Ik heb je claim bekeken.

De claim is ingediend voor Amsterdam Bijlmer Arena - Utrecht Centraal. Volgens de reisplanner zou jouw vrouw om 17.32 moeten zijn aangekomen. Uit jouw verhaal begrijp ik dat ze naar Maarssen moest. Wanneer je een claim via Mijn NS indient, kunnen wij niet weten dat ze verder dan Utrecht CS moet. Daarom kun je dergelijke claims beter via een formulier met begeleidend schrijven indienen.

Als ik kijk naar onze gegevens, dan heeft de trein van 17.15 naar Maarssen gewoon gereden, maar had deze wel een vertraging van zes minuten.

Op basis van de informatie die je nu geeft, heb ik de claim alsnog goedgekeurd. Hoewel ik hoop dat dit niet meer voorkomt, wil ik je vragen een volgende keer te claimen via een formulier.
Hoi Sivan,

Allereerst dank voor het goedkeuren van de claim.

Vreemd dat jullie gegeven aangeven dat de trein wel gereden heeft, want sprinter na sprinter viel uit, dus die gegevens kloppen dan niet. Bovendien reden er ook geen sprinters van Utrecht centraal naar Maarssen.

Wij vonden het al ingewikkeld om een claim in te dienen via Mijn NS, omdat ze noodgedwongen van Bijlmer naar Utrecht Centraal is gegaan, en wij het eindstation niet konden wijzigen en er nergens ruimte was voor een toelichting, behalve bij reishistorie (trein) kun je achter de rit een hele korte opmerking zetten. Daarmee ontbreekt er informatie. Is het niet handiger om ook digitaal toelichting te kunnen geven bij een claim?

Het formulier waar jij het over hebt is dat een formulier van papier dat geprint moet worden of kan dit ook digitaal? Anders is het wel erg veel gedoe. Veel handiger is om bij de claim in mijnns een uitgebreide toelichting te kunnen toevoegen.

Groet,
Tom
Hoi Tom. Het formulier kun je vinden bij het loket, of online. Alle informatie hierover kun je op onze website vinden: http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/hulp-als-het-even-tegen-zit/meer-dan-een-uur-vertraging.html. Daar staat ook het formulier.

Hopelijk verloopt de volgende reis een stuk prettiger!
Beste Sivan,

Mijn vrouw en ik gaan 's ochtend met dezelfde trein naar het werk. We stappen op in Maarssen, waarbij mijn vrouw uitstapt bij Halte Bijlmer Arena en ik ga door naar Zaandam.

Gisteren reden er vanaf 8.00 tot ruim in de middag geen treinen tussen Breukelen en Amsterdam Bijlmer. Na aankomst op Maarssen bleek al snel dat we geen kant op konden dus zijn we terug naar huis gegaan en de website van de NS in de gaten gehouden.

We hebben al onze afspraken moeten verzetten die in de ochtend gepland stonden. Mijn vrouw moest om 12.00 voor een belangrijke afspraak op haar werk zijn, maar er was geen mogelijkheid om met de trein te gaan, dus heb ik haar uiteindelijk met de auto weggebracht en ben zelf doorgereden met de auto naar Zaandam. Daar een middag betaald parkeren en toen weer terug via de Bijlmer naar huis.

De vertraging bij de NS was meer dan een uur, maar wij zijn niet in- en uitgecheckt, omdat dit geen zin had. Het is ons niet gelukt om met de trein naar het werk te komen. Hoe kan ik een claim indienen zodat de reiskosten via de trein vergoed krijg?

Groet,
Tom
Hoi Tom. Vervelend dat je in zo'n korte tijd weer met vertraging te maken hebt gehad.

Als ik het goed begrijp, heb je geen kosten met de trein gemaakt, toch? Indien je een afgekocht reisproduct hebt (bijvoorbeeld een Traject Vrij), dan kun je alsnog in aanmerking komen voor een vergoeding. Ik raad je in dat geval aan om een claim in te dienen via het contactformulier (https://www.ns.nl/formulieren/contact.html) of per brief.
Hoi Sivan,

Op 28 september sta ik op om 8.20 op station Maarssen. De trein naar uit Rhenen naar Uitgeest rijdt niet. Ik moet daardoor heel snel naar Breukelen. Ik pak daar de stoptrein uit Rotterdam richting Zaandam. Ik kom te laat op mijn werk.

Ik dien een claim in via mijn ns met kenmerk 41275867, die vervolgens wordt afgewezen, terwijl ik bijna een uur vertraging heb gehad.

Overigens heb ik op 31 oktober hetzelfde meegemaakt. Geen treinen van Maarssen naar Zaandam. Ook hier heb ik een claim ingediend met het kenmerk 41289191 die nog in behandeling is. Ik verwacht dat die net als als de vorige afgekeurd zal worden, terwijl ik ook toen bijna een uur vertraging had.

Zou jij mij kunnen helpen bij beide claims? Dank!

Groet,
Tom
Hoi Tom,

Sivan is er morgen weer. Vervelend dat je claim afgewezen is. Heb je op 28 september het omreisadvies van NS opgevolgd? Als ik de situatie van 31 oktober bekijk, dan lijkt het me dat deze meteen wordt goedgekeurd. Wacht het even af.
Hoi Iris,

Er was geen omreisadvies. De treinen vielen uit en het was onzeker wanneer de treinen weer zouden rijden, dus ben ik richting Breukelen gegaan om niet veel te laat op het werk te zijn.

Groet,
Tom
Tom, deze claim kun je laten herzien via de Klantenservice. Op dit moment herzien we claims niet via het forum. Je kunt dit telefonisch doen, maar ook per mail of brief.
Hoi Sivan,

Wat is het emailadres waar ik naar kan mailen?

Groet,
Tom
Via het contactformulier kan je een e-mail sturen.

Reageer