beantwoord

Bezwaar tegen afgewezen claim Geld terug bij vertraging (41001050)

• 27 oktober 2015
  • 4 reacties
  • 184 Bekeken

Hallo,
Ik heb een claim ingediend voor geld terug bij vertraging en deze is afgewezen. Waarschijnlijk omdat de vertraagde reis niet te zien is door het OV-chip systeem. Op 14oktober jl. had ik een afspraak in Eindhoven voor mijn werk. Ik heb om 7:13 ingecheckt om de sprinter van 7:23 naar Den Bosch te nemen en daar om 8:08 de intercity naar Eindhoven te nemen. Net buiten station Nijmegen bleek de trein echter een defect te hebben en hebben we geruime tijd stil gestaan op het spoor tussen station Nijmegen en station Nijmegen Goffert. De trein mocht niet verder rijden en uiteindelijk zijn we na lang wachten teruggekeerd naar station Nijmegen. Aangezien het inmiddels tegen achten was en ik mijn werkafspraak in Eindhoven van half negen dus niet meer ging halen vanwege 30+ minuten vertraging, heb ik maar de eerstvolgende trein naar kantoor in Arnhem genomen. Mijn claim is waarschijnlijk afgewezen, omdat er volgens het systeem rond mijn inchecktijd geen trein met vertraging naar Arnhem is gegaan. Ik heb mijn werkafspraak in Eindhoven moeten cancelen vanwege meer dan 30 minuten vertraging; dus de claim is in mijn ogen onterecht afgewezen. a) hoe krijg ik alsnog mijn geld terug? en b) dit zal vaker voorkomen gezien het chipsysteem, wellicht een idee om meer gegevens in te laten vullen bij de claim om dit te voorkomen?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 27 oktober 2015, 10:41

Hoi Korova, en welkom op het forum. Vervelend dat je jouw afspraak nooit hebt gehaald.

Je claimt voor Nijmegen - Arnhem met een vertrektijd van 07.23. Wij kunnen op basis van jouw claim nooit weten dat jij naar Eindhoven wilde gaan. Dit soort claims kun je beter via een begeleidend schrijven indienen. Ik wil je in dit geval vragen een brief of e-mail te sturen, met daarin de situatie beschreven. Mijn collega's van de afdeling Claims gaan jouw verzoek dan persoonlijk beoordelen.

Wil je een claim indienen met begeleidend schrijven, dan kan dit via het formulier.
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Korova, en welkom op het forum. Vervelend dat je jouw afspraak nooit hebt gehaald.

Je claimt voor Nijmegen - Arnhem met een vertrektijd van 07.23. Wij kunnen op basis van jouw claim nooit weten dat jij naar Eindhoven wilde gaan. Dit soort claims kun je beter via een begeleidend schrijven indienen. Ik wil je in dit geval vragen een brief of e-mail te sturen, met daarin de situatie beschreven. Mijn collega's van de afdeling Claims gaan jouw verzoek dan persoonlijk beoordelen.

Wil je een claim indienen met begeleidend schrijven, dan kan dit via het formulier.
Hallo Sivan,
Bedankt voor de informatie. Ik heb echter in het formulier in Mijn NS Zakelijk niet de mogelijkheid om een begeleidend schrijven toe te voegen. Hoe moet ik dit doen?
Daarnaast wellicht handig als deze informatie in de Mijn NS (zakelijk) dashboards wordt opgenomen onder het kopje "Geld terug bij vertraging aanvragen".
Een claim voor deze reis kun je via het reguliere Geld terug bij vertraging-formulier vinden. Informatie hierover én het formulier staat op deze pagina: http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/hulp-als-het-even-tegen-zit/meer-dan-een-uur-vertraging.html.

Claim je via Mijn NS, dan moet dit inderdaad via jouw zakelijke omgeving.
Dank je! Haal ik straks even een papieren formulier op.

Reageer