beantwoord

Bijna 3 uur vertraging maar geen restitutie?!

• 29 december 2015
  • 1 reactie
  • 95 Bekeken

Beste NS,

Bijna dagelijks maak ik gebruik van jullie diensten en reis ik van Leiden naar Amsterdam. Vaak loop ik kleine, en soms iets grotere vertragingen op, echter ik heb nooit om een restitutie o.i.d. gevraagd. Nu heb ik op 15 december 2015 een vertraging opgelopen van ruim 2,5 uur, wat ik dan toch wel een beetje te gek vind worden. Zoals hoogst waarschijnlijk wel bekend bij jullie, stond er toen een defecte trein in de Schipholtunnel vast. En je raadt het al, ik zat daar in. Nadat iedereen uit de trein geƫvacueerd was, was er ook nog maar beperkt treinverkeer mogelijk vanaf schiphol naar Leiden. In totaal heb ik bijna 3 uur gedaan over mijn reis vanaf station Duivendrecht naar Leiden Centraal, een fikse vertraging dus lijkt me. Om deze reden heb ik ditmaal dus wel gekozen een verzoek voor restitutie in te dienen. Toch is om de een of andere reden mijn verzoek afgewezen, wat ik erg merkwaardig vind gezien de duur van mijn vertraging die door de NS is veroorzaakt. Is 3 uur niet genoeg? Ik hoor graag wat de exacte reden is van de afwijzing. Het gaat dan niet om een heel groot bedrag, maar het als voor restitutie meer dan 3 uur vertraging nodig is denk ik dat jullie die optie beter helemaal kunnen schrappen ;)

Ik hoort het graag,

Imro

Claimnummer: 41059838
icon

Beste antwoord door Sivan NS 29 december 2015, 10:47

Goedemorgen Imro, en welkom op het forum.

Vervelend dat je vaak te maken hebt met vertraging. Ik heb je claim bekeken.

Het systeem heeft het volgende gevonden:

De trein waarin jij zat zou inderdaad niet verder hebben gereden dan Schiphol. Er wordt dan gekeken welke trein je vanaf Schiphol kunt nemen. Gezien jouw verhaal was het echter niet zo eenvoudig een alternatieve route te vinden. Gelet op je bericht en je reistransacties, heb ik je claim daarom alsnog goedgekeurd.

Hopelijk verloopt je volgende reis prettiger, Imro!
Bekijk origineel

1 reactie

Goedemorgen Imro, en welkom op het forum.

Vervelend dat je vaak te maken hebt met vertraging. Ik heb je claim bekeken.

Het systeem heeft het volgende gevonden:
De trein waarin jij zat zou inderdaad niet verder hebben gereden dan Schiphol. Er wordt dan gekeken welke trein je vanaf Schiphol kunt nemen. Gezien jouw verhaal was het echter niet zo eenvoudig een alternatieve route te vinden. Gelet op je bericht en je reistransacties, heb ik je claim daarom alsnog goedgekeurd.

Hopelijk verloopt je volgende reis prettiger, Imro!

Reageer