Boete doen

• 25 november 2019
  • 38 reacties
  • 559 Bekeken

Toon eerste bericht

38 reacties

Badge +3

In mijn onterecht standaard automatische afwijzing staat helemaal niet dat ik bezwaar kan maken. 

Daar heb je een punt.

Zeker weten dat het verder niet ergens staat?

66 berichten in krap 4 dagen, dat is een flinke prestatie @fatsoen 

Dank je.

In eerste instantie moet ik het eens zijn met de mensen die zeggen dat NS positieve stappen heeft gezet, het proces is op zijn minst een stuk verbeterd. Er is wat mij betreft nog een hoop uit te halen, maar het is in ieder geval beter dan de 6+ maanden wachttijd van een aantal jaren geleden.

Waar ik wel allergisch voor ben, zijn organisaties waar het betaalbeleid haaks op het incassobeleid staat. Als je als organisatie erg stug en streng bent, moet je niet raar opkijken als je klant die houding overneemt. Zelf zit ik momenteel in een discussie met een andere treinvervoerder welke fout op fout stapelt bij een eenvoudige GTBV claim. Daar heb ik in mijn laatste email aangegeven dat ik mijn reguliere uurtarief ga factureren wanneer men verder administratieve handelingen van mij verwacht. NS is in mijn ervaring vrij stug in haar incassobeleid, ik zou het niet onterecht vinden als klanten van NS diezelfde houding aannemen. Maar dan niet alleen met een hoop stoere taal, maar daadwerkelijk doen.

Reputatie 7
Badge

Als iemand hier schrijft dat je zonder fouten moet leren schrijven, dan zal ik er persoonlijk op toezien dat de beledigingen jegens jou binnen de normen vallen. Tenslotte maken we allemaal weleens fouten.

Waar gaat dit nu weer over, en waarom plaats je deze tekst @fatsoen  ? Het topic wordt er niet duidelijker op.

In mijn onterecht standaard automatische afwijzing staat helemaal niet dat ik bezwaar kan maken. 

Daar heb je een punt.

Zeker weten dat het verder niet ergens staat?

Echt niet. Andere ontvangers kunnen het evt. verifiëren.

Niet alleen staat in de afwijzingsmail niet dat ik bezwaar kan maken (alleen dat ik een vraag mag stellen), er staat ook niet in dat het om een automatische afwijzingsmail gaat (door een bot verstuurd). De mail is zelfs ondertekend door Lieneke Bouma, Hoofd NS Klantenservice. Dat vind ik ook merkwaardig.

Zie ook, https://community.ns.nl/op-het-station-17/taalgebruik-van-de-ns-62071

Reputatie 7
Badge

Dan VRAAG je toch (vriendelijk) waarom je GTBV is afgewezen. Dat lijkt me gewoon logisch.

Dan VRAAG je toch (vriendelijk) waarom je GTBV is afgewezen. Dat lijkt me gewoon logisch.

Dat is niet genoeg.

Je moet bezwaar maken en aangeven waarom je het niet eens bent met de afwijzing en vragen om herziening. Dat is de standaardprocedure.

Ik vind dat in de automatische afwijzingsmail dient te worden vermeld dat klanten bezwaar kunnen maken tegen de (automatische) afwijzing en dat de procedure moet worden uitgelegd.

Ook behoort aangegeven te worden dat de afwijzingsmail door een (ro)bot is opgemaakt.

Reputatie 4

NS verwacht van de reizigers voorspellende gaven, hoewel ze daarvoor geen kristallen bollen uitreiken. Zoals die trein Utr-Leiden die een koe of ander dier raakte en uren stilstond in de weilanden-de reizigers erin hadden dat moeten vooruitdenken en via Schiphol reizen, althans volgens die robot. Dito voor die eeuwig defekte ICD Eindh-R’dam-den Haag-had je maar via Utrecht moeten gaan!

En dan wagen ze het zelfs nog dit product aan andere treinbedrijven te adverteren als slimme oplossing voor personeelsbesparing in dit geld weggeef produkt.

Reputatie 5

In eerste instantie moet ik het eens zijn met de mensen die zeggen dat NS positieve stappen heeft gezet, het proces is op zijn minst een stuk verbeterd. Er is wat mij betreft nog een hoop uit te halen, maar het is in ieder geval beter dan de 6+ maanden wachttijd van een aantal jaren geleden.

Waar ik wel allergisch voor ben, zijn organisaties waar het betaalbeleid haaks op het incassobeleid staat. Als je als organisatie erg stug en streng bent, moet je niet raar opkijken als je klant die houding overneemt. Zelf zit ik momenteel in een discussie met een andere treinvervoerder welke fout op fout stapelt bij een eenvoudige GTBV claim. Daar heb ik in mijn laatste email aangegeven dat ik mijn reguliere uurtarief ga factureren wanneer men verder administratieve handelingen van mij verwacht. NS is in mijn ervaring vrij stug in haar incassobeleid, ik zou het niet onterecht vinden als klanten van NS diezelfde houding aannemen. Maar dan niet alleen met een hoop stoere taal, maar daadwerkelijk doen.

@Henk_NL ik ben het op zich met je eens dat het tijd wordt dat iemand als ik een volgende keer waar mogelijk de daad bij het woord voegt en geld eist, maar kán dat überhaupt wel? Jij werkt zo te horen als zelfstandige o.i.d. en hebt dus een standaard uurtarief en factureert vaker. Maar als werknemer in dienst bij een bedrijf, ligt dat voor bijvoorbeeld mij anders:

- kan ik een rechtsgelsdige factuur opstellen als particulier (en dus bijv. zonder KvK nummer)?

- wat zou een realistisch bedrag zijn om te factureren als daadwerkelijke vergoeding van de onkosten? Het tarief dat mijn werkgever voor mij zou rekenen lijkt me onrealistisch, omdat (1) er geen kosten en winst voor het bedrijf af hoeven en (2) ik er ook weer niet echt aan hoef te verdienen, en dat niet eens zou mogen omdat ik binnen mijn arbeidscontract geen arbeid voor een andere partij mag verrichten zonder toestemming van mijn werkgever.

- en zou NS me niet gewoon heel hard uitlachen als ik een factuur zou sturen, in plaats van te betalen? Als je zou moeten gaan procederen om die factuur daadwerkelijk betaald te krijgen, ben je er eerst nog véél meer tijd en geld aan kwijt voordat je eventueel ooit iets terugziet.

NS verwacht van de reizigers voorspellende gaven, hoewel ze daarvoor geen kristallen bollen uitreiken. Zoals die trein Utr-Leiden die een koe of ander dier raakte en uren stilstond in de weilanden-de reizigers erin hadden dat moeten vooruitdenken en via Schiphol reizen, althans volgens die robot. Dito voor die eeuwig defekte ICD Eindh-R’dam-den Haag-had je maar via Utrecht moeten gaan!

En dan wagen ze het zelfs nog dit product aan andere treinbedrijven te adverteren als slimme oplossing voor personeelsbesparing in dit geld weggeef produkt.

Mooi gezegd!

En dan wordt er niet op gewezen dat de robot jouw claim heeft afgewezen en dat je bezwaar kunt maken.

Nee, je mag een vraag stellen als de robot jou mededeelt dat hij/zij (genderneutraal) besloten heeft dat je onterecht een claim hebt ingediend. Tenslotte, wie zou nu kunnen twijfelen aan de alwetendheid en het oordeelsvermogen van een intelligent brok metaal?

Reputatie 5

Ipv “fatsoen” had hij beter “azijn”als accountnaam kunnen nemen aangezien hij blijkbaar meerdere flessen daarvan heeft leeggedronken. 

Het wordt tijd dat jouw berichten ook gecensureerd worden, al ben ik daar geen voorstander van.

De NS doet veel goede dingen, maar is aan het afglijden. Iemand moet het zeggen. Maar als dat niet op prijs wordt gesteld, ben ik hier weg.

Ik denk niet dat er ook maar íemand hier over valt als je problemen bij NS aan de kaart stelt. Maar volgens mij was ik eerder niet de eerste die zich door je aangevallen voelde. Mensen ergeren zich niet aan de inhoud van wat je zegt, maar aan de manier waarop je dat zegt.

Ook bovenstaande lijkt meer weer ernstig ongenuanceerd. Het lijkt mij onterecht om in zijn algemeenheid te stellen dat NS er op achteruit gaat. Er gaan vast dingen slechter dan enige tijd geleden, maar er zijn ook verbeteringen. En als je dan gaat vragen om censuur van iemand die je daar (oké, ook wat ongenuanceerd) op wijst, maak je het er echt niet beter op. Enige ironie is daarnaast ook wel te verwachten als je "fatsoen" als nickname gebruikt, toch?

Ipv “fatsoen” had hij beter “azijn”als accountnaam kunnen nemen aangezien hij blijkbaar meerdere flessen daarvan heeft leeggedronken. 

Het wordt tijd dat jouw berichten ook gecensureerd worden, al ben ik daar geen voorstander van.

De NS doet veel goede dingen, maar is aan het afglijden. Iemand moet het zeggen. Maar als dat niet op prijs wordt gesteld, ben ik hier weg.

Ik denk niet dat er ook maar íemand hier over valt als je problemen bij NS aan de kaart stelt. Maar volgens mij was ik eerder niet de eerste die zich door je aangevallen voelde. Mensen ergeren zich niet aan de inhoud van wat je zegt, maar aan de manier waarop je dat zegt.

Ook bovenstaande lijkt meer weer ernstig ongenuanceerd. Het lijkt mij onterecht om in zijn algemeenheid te stellen dat NS er op achteruit gaat. Er gaan vast dingen slechter dan enige tijd geleden, maar er zijn ook verbeteringen. En als je dan gaat vragen om censuur van iemand die je daar (oké, ook wat ongenuanceerd) op wijst, maak je het er echt niet beter op. Enige ironie is daarnaast ook wel te verwachten als je "fatsoen" als nickname gebruikt, toch?

Ironie is een van mijn instrumenten. Niet iedereen begrijpt dat.

Maar ik ga niet met jou in discussie hierover. Je kunt er een onderwerp over maken. Over mij ipv van over de NS.

Terug naar het onderwerp. ‘Boete doen’.

De NS glijdt af naar een bedenkelijk peil als ze klanten niet serieus nemen als ze een claim indienen vanwege de wanprestatie van de NS (geld-terug-bij-vertraging).

Ik pleit voor een maximum termijn waarin de betaling van de compensatie dient te worden gedaan en een andere tekst van de afwijzingsmail, aangezien er sprake van verzwijging en misschien kun je het wel misleiding noemen.

@Henk_NL ik ben het op zich met je eens dat het tijd wordt dat iemand als ik een volgende keer waar mogelijk de daad bij het woord voegt en geld eist, maar kán dat überhaupt wel? Jij werkt zo te horen als zelfstandige o.i.d. en hebt dus een standaard uurtarief en factureert vaker. Maar als werknemer in dienst bij een bedrijf, ligt dat voor bijvoorbeeld mij anders:

An sich kan je als particulier wel een kwitantie opstellen, de uitdaging zal het gebrek aan een inkoopnummer zijn. Ik bedoelde het eerder als voorbeeld dan als concrete suggestie. Ik krijg jeuk van bedrijven met zo’n discrepant beleid en kan goed begrijpen dat je als klant dan ook strenger wordt. Het jammere is alleen dat het vaak beperkt blijft tot wat opmerkingen online. Het topic wat hier laatst voorbij kwam waarbij iemand via LinkedIn al contacten aan het leggen was vind ik leuk om te zien, vanuit het forum zijn we met een aantal (destijds) actieve leden ook meermaals het gesprek met o.a. I&W aangegaan om concrete problemen opgelost te krijgen.

Vind het bijvoorbeeld ook erg jammer dat, in de vele topics hier waarin mensen in verzet willen tegen boetes, er eigenlijk nooit daadwerkelijk actie plaatsvindt. Het zijn soms best interessante situaties waarbij ik erg benieuwd zou zijn naar de uitkomst. Maar dan gaat het echt tijd en moeite kosten natuurlijk, in plaats van alleen een gefrustreerd bericht tikken...

Reageer