check uit niet vergeten, niet geregistreerd.

• 24 April 2022
  • 2 reacties
  • 157 Bekeken

Goedenavond, vandaag wilde ik mijn geld terugvragen van een vertraging van 19 april. Check in op Deurne om 6.19. Check uit met ruim een uur vertraging op Rotterdam Centraal. Dit bleek niet mogelijk vanwege het ontbreken van een check-uit.

Ik kan het uitchecken simpelweg niet vergeten zijn, omdat je er door poortjes moet. Het zou me opvallen als dat opeens niet zou hoeven en bovendien weet ik het heel zeker omdat ik heel bewust gekeken heb om te checken of de uitchecktijd op het poortje inderdaad ruim een uur vertraging gaf en overeenkomstig zou zijn met de stationsklok. Ik heb 100% zeker uitgecheckt. Nu lees ik zelfs dat er een tarief in rekening wordt gebracht bij een "vergeten uitcheck". Echt de omgekeerde wereld wat mij betreft (zeker ook omdat ik een dalvrij abonnement heb en voor 6.30 ingecheckt heb). Ik maak een hoop extra kosten door deze vertraging (dag extra naar Rotterdam, autorit retour naar het station in Deurne en een extra dag extra kinderopvang). Ik snap dat dit mijn eigen risico is, maar het normale "geld terug bij vertraging vind ik wel het minste dat ik kan verwachten. Ik heb 100% zeker geen fout gemaakt bij het uitchecken.

Met vriendelijke groet, Jeroen

2 reacties

Hoi Jeroen Mikkers. Heb je al geprobeerd de claim in te vullen zonder in te loggen in je Mijn NS-account? Dat werkt in de meeste gevallen. Mocht je dan een afwijzing krijgen, kan je op de mail reageren (de onderwerpregel niet te wijzigen) met het bezwaar. Mijn collega bekijkt de claim dan nog eens handmatig en kan dan zien welke trein je had willen nemen op basis van je inchecktijd. De gemiste check-uit kan door het poortje niet goed zijn geregistreerd. Dat kan eens gebeuren. Het was ook niet van een andere vervoerder, de uitcheck? Deze kun je wel nog herstellen via uitcheckgemist.nl.

Reputatie 7

Vandaag een mail ontvangen met de mededeling dat ik een uitcheck gemist heb, het juiste tarief daarom niet berekend kan worden en men daarom mijn aankomststation maar hersteld heeft op basis van de reishistorie om zodoende te proberen de juiste prijs te bepalen. Deze mail kende ik nog niet. Ik weet trouwens 100% zeker dat ik uitgecheckt heb. Mijn partner heeft die dag dezelfde reis gemaakt en kreeg ook mail van mevrouw Bouma dat de uitcheck gemist is. Bijzonder🤣 

Hoe dan ook, ik heb ingecheckt in de daluren dus het tarief was sowieso 0 euro met Dal Vrij. Er stond inderdaad ook 0 euro vermeld in de mail, met daarbij Klasse: 2e klas (dit laatste klopt dan weer niet!) 

Reageer