beantwoord

Claim 3 jan. kan niet worden ingediend door fout in dienstregeling

• 8 januari 2018
  • 5 reacties
  • 188 Bekeken

Op 3 januari heb ik vertraging gehad tijdens de reis Kruiningen-Breda, omdat de overstap in Roosendaal niet werd gehaald. Normaal gesproken kon ik die digitaal claimen. Alleen: de dienstregeling vermeldde nu dat de reis 1:21 uur duurde, omdat de overstap in Roosendaal van 8:24 niet werd meegeteld in de reisplanner. Waarschijnlijk omdat die in het verleden zo vaak niet werd gehaald. Maar hij is er wel! (Hij staat nu ook weer normaal in de reisplanner). Omdat ik in Kruiningen heb ingecheckt, kan ik ook niet claimen van bijvoorbeeld Roosendaal naar Breda. Althans niet digitaal. In eerdere topics is het vermoeden dat je hierdoor dan niet kunt claimen ook al uitgesproken. Wat nu te doen?
De reisplanner toont nu de reis weer als een reis van 51 minuten, omdat de overstap nu kennelijk wel weer als geldige overstap
icon

Beste antwoord door Erryt NS 8 januari 2018, 12:53

Je kan dan de claim het beste via dit formulier indienen. Als hij dan toch wordt afgewezen kan je via een reply uitleg geven wat er precies is gebeurd die dag.
Bekijk origineel

5 reacties

Je kan dan de claim het beste via dit formulier indienen. Als hij dan toch wordt afgewezen kan je via een reply uitleg geven wat er precies is gebeurd die dag.
Dankjewel Erryt NS, ik heb het ingevuld en we gaan het zien.
Graag gedaan :)

Hou je ons hier op de hoogte?
Dag Erryt NS, vandaag, 18 januari, ben ik gebeld door de NS als reactie op mijn mail. Het was inderdaad gegaan zoals je zei: de claim werd direct afgewezen en daarop heb ik een antwoord gestuurd met de uitleg. Vervolgens kreeg ik een mail waarin ik in het gelijk werd gesteld. Alleen: het bedrag klopte niet. Dus heb ik opnieuw gereageerd en daarover ging dat telefoontje van zojuist. Het bleek dat de NS medewerker die de claim behandeld had, uitgegaan was van 2e klas, terwijl ik 1e klas reis. Ik krijg het resterende gedeelte er nog achteraan gestort en dat is ook per mail bevestigd. Dus wat mij betreft is het opgelost 🙂
Erg fijn om te lezen dat je goed bent geholpen en ook nog snel. Bedankt dat je dit komt terugkoppelen.

Reageer