beantwoord

Claim 41049141

• 22 december 2015
  • 1 reactie
  • 59 Bekeken

Op vrijdag 4 december ben ik met de trein van Eindhoven naar Rotterdam Blaak gereisd. Ik ben om 16:56 ingecheckt maar op het perron bleek dat door een verstoring tussen Eindhoven en Utrecht de trein van Venlo naar Den Haag overvol was. Ik heb een conducteur aangesproken en die zei dat de trein uit veiligheidsoverwegingen misschien helemaal niet zou rijden, maar dat er in ieder geval geen mensen meer bij mochten.

Vervolgens ben ik uitgechekt, een boek gaan kopen, en een kwartier later (om 17:16) weer ingecheckt. Daarna heb ik er nog tot 19:24 over gedaan om op Rotterdam Blaak te komen, de precieze toedracht daarvan is me ontschoten, maar dit heeft ongetwijfeld te maken gehad met de verscheidene storingen van die dag.

Om 16:56 ingecheckt en daarna om 19:24 uitgecheckt maakt dus 2:28 over een reis die, volgens de reisplanner, 1:15 had moeten duren. 1:13 vertraging dus. Ik denk dat mijn claim is afgewezen omdat ik nog ben uitgecheckt en daarmee de vertraging 0:20 korter is geworden. Waardoor ik 0:07 tekort kom om in aanmerking te komen voor de 60 minuten vertraging compensatie.

Ik ben het hier niet mee eens, want wat ik tussen 16:56 en 17:16 heb gedaan laat onverlet dat ik 1:13 later op mijn bestemming ben aangekomen dan de bedoeling was.

Ik hoor graag van jullie,

Tijmen
icon

Beste antwoord door Sivan NS 23 december 2015, 10:57

Goedemorgen Tijmen, en welkom op het forum. Vervelend dat je reis zo is verlopen.

Ik heb je claim bekeken. Je claimt voor 17.01 uur. Het systeem pakt deze reistijd en vindt dan het volgende:

De trein van 17.01 is om 17.09 vertrokken, en om 18.08 aangekomen in Dordrecht. Daar mis je de aansluiting maar zou je alsnog een andere overstap halen en zo minder dan 30 minuten vertraging hebben.

Je geeft aan dat je de trein van 17.01 hebt gemist, omdat deze overvol was. Dat kan ik me voorstellen, alleen is het zo dat ons systeem onmogelijk kan weten dat jij er niet meer bij kon. Dit soort claims kun je daarom het beste via Klantenservice indienen, omdat de claim dan door een medewerker en niet door een computer wordt beoordeeld.

Op basis van je informatie en reistransacties, heb ik de claim alsnog goedgekeurd.
Bekijk origineel

1 reactie

Goedemorgen Tijmen, en welkom op het forum. Vervelend dat je reis zo is verlopen.

Ik heb je claim bekeken. Je claimt voor 17.01 uur. Het systeem pakt deze reistijd en vindt dan het volgende:

De trein van 17.01 is om 17.09 vertrokken, en om 18.08 aangekomen in Dordrecht. Daar mis je de aansluiting maar zou je alsnog een andere overstap halen en zo minder dan 30 minuten vertraging hebben.

Je geeft aan dat je de trein van 17.01 hebt gemist, omdat deze overvol was. Dat kan ik me voorstellen, alleen is het zo dat ons systeem onmogelijk kan weten dat jij er niet meer bij kon. Dit soort claims kun je daarom het beste via Klantenservice indienen, omdat de claim dan door een medewerker en niet door een computer wordt beoordeeld.

Op basis van je informatie en reistransacties, heb ik de claim alsnog goedgekeurd.

Reageer