beantwoord

Claim 41051686 en 41051702

• 22 december 2015
  • 3 reacties
  • 79 Bekeken

Tot mijn verbazing krijg ik een reactie op mijn twee claims van 8 december. De heenreis krijg ik slechts de helft van mijn reis vergoed en de terugreis helemaal niets! Erg vreemd voor het feit dat ik die dag niet eens op mijn eindbestemming Den Bosch kon komen zonder een uur vertraging. Ik heb zelfs een dag verlof moeten opnemen. Erg jammer dat ik dus en ongewild een dag verlof op moet nemen en ook nog eens niet mijn volledige reis vergoed krijg. alleen maar omdat ik door de onduidelijkheden in de informatie voorziening uitgecheckt heb om te kijken of ik met de streekbus wel nog op mijn werk kon komen.

Groet Marije
icon

Beste antwoord door Sivan NS 22 december 2015, 10:35

Goedemorgen Marije, en welkom op het forum.

Ik heb de claims bekeken.

41051686: het systeem heeft een alternatieve reis gevonden. Naar mijn idee onterecht, dus ik heb je claim aangepast zodat je alsnog volledige restitutie krijgt.
41051702: jouw trein zou niet hebben gereden. Het systeem heeft toen de volgende trein gevonden en vanuit deze trein de claim afgewezen. Hoe is jouw reis die dag verlopen?
Bekijk origineel

3 reacties

Goedemorgen Marije, en welkom op het forum.

Ik heb de claims bekeken.

41051686: het systeem heeft een alternatieve reis gevonden. Naar mijn idee onterecht, dus ik heb je claim aangepast zodat je alsnog volledige restitutie krijgt.
41051702: jouw trein zou niet hebben gereden. Het systeem heeft toen de volgende trein gevonden en vanuit deze trein de claim afgewezen. Hoe is jouw reis die dag verlopen?
Hallo Sivan,

Bedankt voor het aanpassen! Ik ben die dag nooit in Den Bosch aangekomen en heb lang op een trein terug naar huis moeten wachten. Met de volgende trein ben ik inderdaad wel in Weert aangekomen met vertraging maar ik heb lang op die trein moeten wachten. Blijkbaar is het bedrag wat ik terugkrijg van deze claim te laag. Ik heb een chronisch probleem met mijn benen waardoor staan in de trein geen optie is en lang wachten in de kou op een station ook. Ik reis al jaren vier dagen per week met de trein maar heb nog nooit een dergelijke onduidelijke situatie mee gemaakt. Het gaat me bij mijn claim dan ook niet echt om het geld maar meer om het feit dat er erg weinig informatie was en pas om 11 uur bussen ingezet werden. Ik snap dat er sprake is van overmacht maar meer duidelijkheid en informatievoorziening zou handig zijn.
Goedemorgen Marije.

Ik heb claim 41051702 nogmaals bekeken. Je claimt Eindhoven - Weert. Het is mij dus niet duidelijk hoe Den Bosch in dit plaatje past. Weet je zeker dat de reis die je nu beschrijft bij deze claim hoort?

De reis heeft je inderdaad 3.30 gekost. Je claimt 30 minuten en zou dan 1.65 krijgen. Dit bedrag is inderdaad te laag.

Informatievoorziening dient inderdaad goed te zijn. Bij sommige verstoringen is dat helaas niet altijd mogelijk, wat voor jou als reiziger (zeker gezien je gezondheid) erg vervelend kan zijn.

Reageer