beantwoord

Claim 41068529

• 8 januari 2016
  • 18 reacties
  • 260 Bekeken

Ik heb 29 december 2015 de treinrit Arnhem Centraal naar Utrecht Centraal gemaakt met meer dan 60 minuten vertraging ivm aanrijding met een persoon. Nou is mijn claim goedgekeurd, maar krijg ik maar de helft van de ritprijs terug. Volgens de tabel zou ik de volledige ritprijs terug moeten krijgen.
Zou iemand opnieuw hiernaar willen kijken?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 15 januari 2016, 12:04

Iedereen bedankt voor het meedenken! Ook voor mij is het soms nog even zoeken. Ik ben daarom naar de afdeling Claims gelopen en heb de volgende feedback ontvangen:

Op basis van de gegevens van de klant heeft hij met de 120 gereisd en die is met 50 minuten vertraging in Utrecht aangekomen. Het lijkt er inderdaad op dat door de Info van het personeel de klant de andere keuze heeft gemaakt. Hierdoor toch meer dan 1 uur later op Utrecht aangekomen en daarom wordt de claim alsnog goedgekeurd.
Bekijk origineel

18 reacties

NS houdt geen registratie bij van de gerealiseerde rijtijden van de NS-bussen, dus mgroenheiden en Sivan NS hebben het in ieder geval over iets anders. Klopt de datum wel? Zijn de treinen misschien tegen de berichtgeving in net weer gaan rijden toen mgroenheiden al onderweg was naar of met de NS-bus?
De 3084 die TS heeft gepakt op Ed was de eerste trein die vanaf Ah weer naar Ut ging. Wat betreft ICE 120, dat is de trein van 22.31 die TS noemt. Al zou het mij niet verbazen als het om de opgeheven 3080 gaat naar Den Helder van 22.33.

Toch m'n stickervel maar weer eens zoeken 😞
@mgroenheiden
Wilde u inderdaad de ICE nemen? - En zo ja, was er omgeroepen dat die niet zou rijden?
@Pe_pe ik zat in de ICE, maar in de trein werd omgeroepen dat die met minimaal 1,5 uur vertraging aan zou komen in Utrecht. Advies van treinpersoneel was om de trein die een paar minuten later ging te nemen. Dus veel mensen hebben dit advies opgevolgd. Die trein bleek niet meer te rijden en zijn er bussen ingezet.
Hoi Mgroenheiden. Volgens onze gegevens is de vertraging echt 50 minuten geweest. Om die reden kan ik de claim helaas niet aanpassen.

Je hebt gelijk! Ik zat eerst in de ICE, maar in de trein werd omgeroepen dat ik beter de trein van 33 kon nemen, omdat de ICE een vertraging zou oplopen van 1,5 uur. Dat advies heb ik opgevolgd. De trein van 22.33 ging daarna helemaal niet meer...En toen zijn er bussen ingezet.
Het is door de wijziging in de dienstregeling van ICE 120 een enigszins raar gezicht geworden, maar deze is met +2 uit Arnhem vertrokken, en door de omleiding via 's-Hertogenbosch inderdaad met +50 aangekomen te Utrecht CS.

Ook ik vraag mij dan af of het wel wenselijk is om internationale treinen, met vaak maar beperkt capaciteit en in dit geval ook nog toeslag, mee te nemen in de GTBV-berekening.
TS zal zo'n Toeslag hebben gehad en heeft ook de vertrektijd van de ICE opgegeven. Anders was dat misschien niet meegenomen. Ik begrijp vooral niet hoe iemand heeft kunnen omroepen dat de ICE werd omgeleid en anderhalf uur vertraging zou oplopen, maar dat de IC wel zou gaan rijden via de route die de ICE normaal gesproken zou hebben genomen. :?
Nee, de 120 rijdt normaliter niet via 's-Hertogenbosch.
Ze rijden normaliter beiden via Ede-Wageningen. Als de ICE dan wordt omgeleid via 's-Hertogenbosch, ligt het niet voor de hand dat de IC wel gewoon gaat rijden.
Ah zo bedoel je. Nouja, omgeroepen door treinpersoneel van de ICE, die er waarschijnlijk ook maar slecht zicht op hadden.
Iedereen bedankt voor het meedenken! Ook voor mij is het soms nog even zoeken. Ik ben daarom naar de afdeling Claims gelopen en heb de volgende feedback ontvangen:

Op basis van de gegevens van de klant heeft hij met de 120 gereisd en die is met 50 minuten vertraging in Utrecht aangekomen. Het lijkt er inderdaad op dat door de Info van het personeel de klant de andere keuze heeft gemaakt. Hierdoor toch meer dan 1 uur later op Utrecht aangekomen en daarom wordt de claim alsnog goedgekeurd.
Welkom op het Serviceforum, mgroenheiden. Ik zal mijn collega vragen hier even naar te kijken na het weekend. Mocht je hier niet op willen wachten dan kun je de aanvraag voor het herzien van je claim ook telefonisch, via het contactformulier, schriftelijk of via social media doen. Hier vind je onze contactpagina. Wil je me in een reactie laten weten waar je voor kiest?
Dank Iris NS! Zoveel haast heb ik niet, dus het kan wel wachten tot na het weekend. Groetjes
Prima. Mijn collega pakt het dan na het weekend op.
Hou Mgroenheiden. Ik heb je claim beoordeeld.

Volgens onze gegevens is jouw trein 50 minuten later dan gepland aangekomen. Omdat de vertraging tussen de 30 en 59 minuten zit, is je claim op basis daarvan beoordeeld. Om die reden heb je de helft van jouw ritprijs teruggekregen.
Hoi Sivan NS,
ik weet niet welke trein jij bedoelt met mijn trein. Maar ik zou om 22.31 de trein naar Utrecht Centraal nemen (vanaf Arnhem). Deze trein reed niet, door een aanrijding met een persoon. Er zijn toen bussen ingezet, die mij naar Ede-Wageningen heeft gebracht. De eerste trein die vanaf Ede-Wageningen weer kon rijden was die van 23.41(ook met vertraging) naar Utrecht Centraal. Dus volgens mij was de vertraging meer dan 59 minuten...
Hoi Mgroenheiden. Volgens onze gegevens is de vertraging echt 50 minuten geweest. Om die reden kan ik de claim helaas niet aanpassen.
Badge +3
Kan het zijn dat het systeem deze omgeleide ICE International heeft gevonden als reismogelijkheid met 50 minuten vertraging? En zo ja, wordt iemand dan geacht een trein met toeslag te nemen als die mogelijkheid er is om de vertraging zo klein mogelijk te houden?

Het advies was dat reizigers tussen Arnhem en Utrecht Centraal konden omreizen via 's-Hertogenbosch, maar dat levert meer dan een uur vertraging op: normaal vertrek 22.33 uur en aankomst 23.09 uur, nu vertrek 22.52 uur en aankomst 0.21 uur. En de optie met snelbus via Ede-Wageningen geeft ook snel een uur vertraging met een halfuursdienst op Arnhem-Utrecht 's avonds laat. In de praktijk bleek dat dus ook.

Reageer