beantwoord

Claim 41091377

• 12 februari 2016
  • 3 reacties
  • 76 Bekeken

Goedemorgen,

afgelopen woensdag 03-02-2016 om 06:08 ingecheckt op Rotterdam Centraal met het plan te reizen naar Tilburg Universiteit. IC van 06:18 richting Venlo gepakt, die vervolgens strandde op Dordrecht. Daar enige tijd verbleven omdat er net (vanaf 06:30) een wisselstoring bij Lage Zwaluwe was en men bezig was een plan B op te stellen. Uiteindelijk te horen gekregen dat het nog wel tot half negen ging duren, dus trein terug naar Rotterdam Centraal gepakt en daar de Intercity Direct naar Breda van 07:39 genomen (die reed nog niet toen ik anderhalf uur daarvoor op het station aankwam). Uiteindelijk om 08:40 aangekomen op Tilburg Universiteit.

Daarstraks kreeg ik het resultaat van mijn claim terug: 2,75 op basis van Dal Vrij. 2,75 is gebaseerd op 30-60 minuten vertraging. Ik had echter anderhalf uur vertraging! Kan dit gecorrigeerd worden? Dat die trein vertraagd was vind ik niet eens heel erg, maar het is wel ergerlijk om vervolgens een halfbakken behandeling van je claim voor je kiezen te krijgen waar je dan weer zelf achteraan moet. De vertraging zal vast op basis van een computeralgoritme worden bepaald, maar dat mag dan wel wat ruimhartiger worden ingesteld wat mij betreft. Zelfs een computer kan zien dat een wisselstoring die minstens twee uur duurt nooit tot maximaal een half uur vertraging kan leiden. Of er stond buiten bij Dordrecht nieuwe technologie (een menselijk kanon? Een straaljager? Montgomery "Scotty" Scott?) die ik over het hoofd heb gezien? Daar laat ik me dan graag over informeren. Excuses voor dit cynisme zo vroeg op de ochtend, maar kom op NS: ik ben gek op jullie bedrijf en jullie kunnen beter dan dit.

groeten,

Alexander Smit
icon

Beste antwoord door Sivan NS 12 februari 2016, 10:17

Hoi Alexander, en welkom op het forum!

Vervelend dat jouw reis zo is verlopen.

Het systeem heeft 33 minuten vertraging gevonden, en daarom heb je de helft van het door jou verwachte bedrag ontvangen. Gelet op jouw informatie heb ik de reis zelf gereconstrueerd en mede op basis van de informatie die is gegeven en jouw reistransacties, heb ik je claim alsnog goedgekeurd.

Hopelijk verloopt je volgende reis beter!
Bekijk origineel

3 reacties

Het systeem heeft 33 minuten vertraging gevonden, en daarom heb je de helft van het door jou verwachte bedrag ontvangen. Gelet op jouw informatie heb ik de reis zelf gereconstrueerd en mede op basis van de informatie die is gegeven en jouw reistransacties, heb ik je claim alsnog goedgekeurd.

Dag Vivian

dank voor je reactie. Onlangs is de claim uitbetaald, maar het bedrag was dus te laag (de helft van wat het op basis van meer dan 60 minuten zou moeten zijn). Komt die andere helft later nog of wordt er nog iets van mij verwacht?

Dank en goed weekend,

Alexander Smit

Ik verwacht dat dit is omdat de claim al was goedgekeurd, hetgeen betekent dat je de restitutie in 2 delen krijgt. Mocht je na 2 weken de andere helft niet hebben gehad, stuur mij dan even een priv├ębericht.

Reageer