beantwoord

Claim Afgewezen

• 19 november 2015
  • 4 reacties
  • 76 Bekeken

claimnummer 41019039.

Op 10 november zou ik met de intercity direct van 18.10 uur van Amsterdam Centraal naar Rotterdam Centraal reizen.
Toen ik op het station kwam, bleek deze trein niet te gaan. Ook de IC direct van 18.25 uur zou niet gaan en daarom heb ik de gewone intercity naar Dordrecht van 18.12 uur gepakt. Normaal gesproken zou ik 18.52 uur zijn aangekomen in Rotterdam Centraal. Nu ben ik uitgecheckt om 19.45 uur, wat toch meer dan een half uur vertraging is. De trein naar Dordrecht komt normaal om 19.23 uur aan, dus ik ben hoe dan ook een half uur later aangekomen in Rotterdam.
De claim is echter afgewezen.
Zouden jullie dit nogmaals kunnen bekijken?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 19 november 2015, 12:26

Hoi Linda. Vervelend dat je vertraging hebt gehad tijdens je reis.

Volgens de voorwaarden had je via het Intercity Direct-formulier moeten claimen, en had je een Intercity Direct toeslag moeten hebben. Anders kan iedereen immers voor deze reis gaan claimen.

Gebaseerd op je inchecktijd en het feit dat je een ICD-toeslag bij je abonnement hebt, heb ik uit coulance je claim alsnog aangepast en goedgekeurd.
Bekijk origineel

4 reacties

Geen dank!

Als je vertraging hebt met de ICD, dien je ook via dit formulier te claimen. Indien je dit nooit doet en je claims gaan meestal goed, dan ga ik er vanuit dat ze op een uitvallijst zijn gekomen, waarna ze handmatig alsnog zijn beoordeeld.
Oh en voor ik het vergeet; hartelijk dank dat het alsnog is goedgekeurd!
Hi Sivan,

Maar ik reis elke dag met de Intercity direct en ik claim altijd op deze manier. Meestal wordt het gewoon toegewezen. Wat is hier nu het verschil? (Puur nieuwsgierigheid)

Gr. Linda
Hoi Linda. Vervelend dat je vertraging hebt gehad tijdens je reis.

Volgens de voorwaarden had je via het Intercity Direct-formulier moeten claimen, en had je een Intercity Direct toeslag moeten hebben. Anders kan iedereen immers voor deze reis gaan claimen.

Gebaseerd op je inchecktijd en het feit dat je een ICD-toeslag bij je abonnement hebt, heb ik uit coulance je claim alsnog aangepast en goedgekeurd.

Reageer