beantwoord

Claim afgewezen

Mijn claim voor geld terug bij vertraging (een half uur) is afgewezen (41128975). De trein naar zwolle reed niet, waardoor ik een half uur op de volgende moest wachten. Graag zou ik willen weten waarom mijn claim is afgewezen.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 8 april 2016, 14:25

Ik heb de claim aangepast naar de juiste vertrektijd. Zorg er inderdaad voor dat je in je claim altijd de vertrektijd vanaf aanvang van je reis invult. De claim is inmiddels na aanpassing automatisch goedgekeurd.
Bekijk origineel

12 reacties

Welkom op het NS Serviceforum Tessabou. Dat moeten we uiteraard even voor je nakijken. Goed dat je het claimnummer vermeldt. We komen er zo spoedig mogelijk op terug.
Hoi Tessa. Vervelend dat je vertraging hebt gehad.

Je claimt als vertrektijd 20.50 voor het traject Bergen op Zoom - Nijmegen. Om die tijd gaat er geen trein vanaf Bergen op Zoom.

Het systeem heeft vanaf 20.50 de eerstvolgende reis gepakt voor jouw traject, zoals getoond in de Reisplanner. Dit is namelijk de optimale reisroute volgens NS. Dan vindt het systeem de trein van 20.57 naar Roosendaal. Deze trein kwam op tijd aan. De overstap naar Nijmegen reed ook zonder problemen.

Hoe heb jij precies gereisd?
Met 20.50 bedoel ik de trein in Roosendaal naar Zwolle, deze reed niet waardoor ik die van 21.20 moest nemen. Vertrekstation was Bergen op Zoom, hier heb ik echter geen vertraging opgelopen maar ik kon dit niet aanpassen.
Reputatie 4
Wanneer je geld terug vraagt bij vertraging, dan vul je als vertrektijd de tijd in waarop je behoorde te vertrekken van je beginstation.
Er staat: Wat was de vertrektijd volgens de dienstregeling? Hier wordt niet aangegeven dat het om de vertrektijd op het beginstation moet gaan of de vertrektijd van een trein waarop ik wilde overstappen.
Reputatie 4
^^Tip: lees het formulier goed door voordat je het instuurt, er staat namelijk wel genoemd dat je de vertrektijd van je beginstation opgeeft.

Wie weet kan Sivan nog wat voor je betekenen als je haar een PM stuurt. Klik daarvoor op haar naam.
^^Tip: lees het formulier goed door voordat je het instuurt, er staat namelijk wel genoemd dat je de vertrektijd van je beginstation opgeeft.
^^Tip: Oordeel niet te snel, wellicht heeft TS geen formulier ingediend, maar via MijnNs een verzoek gedaan. Daar wordt enkel over een vertrekstation gesproken in de toelichting op een vooraf ingevulde checkin.
Tessa, wat is de vertrektijd van je reis? Dus vanaf Bergen op Zoom?
20.27 in bergen op zoom
Ik heb de claim aangepast naar de juiste vertrektijd. Zorg er inderdaad voor dat je in je claim altijd de vertrektijd vanaf aanvang van je reis invult. De claim is inmiddels na aanpassing automatisch goedgekeurd.
Misschien moet dat iets duidelijker op de site komen te staan, bedankt voor je hulp.
Reputatie 4
^^Tip: Oordeel niet te snel, wellicht heeft TS geen formulier ingediend, maar via MijnNs een verzoek gedaan. Daar wordt enkel over een vertrekstation gesproken in de toelichting op een vooraf ingevulde checkin.

Ik vul ze ook in via Mijn NS, maar ik maak al van de regeling gebruik sinds het is ingevoerd ruim 10 jaar geleden. Vandaar dat ik misschien wat te rap oordeel.

Reageer