Op die dag was er een kapotte trein bij Bussum Zuid. Hierdoor had er erge oponthoud van mijn dagelijkse reis van Gouda --> Almere Poort. Op Utrecht Centraal was het wat chaos. Gebrekkige informatievoorziening... hierdoor wilde ik steeds rechtstreeks de trein pakken naar Oostvaarders toe. Een rustige trein naar Weesp had ik laten gaan, omdat er nog 1 naar Oostvaarders op de borden stond die ook nog uitviel. Uiteindelijk zijn er zeker 3 treinen naar Oostvaarders toe die niet reden. Ik zat nog in een trein naar Weesp toe, maar Utrecht is die nooit uit geweest, want die ging ook stuk. Snel overstappen voor de volgende naar Weesp toe was er niet bij, want dat was een mini-trein. Met mijn vouwfiets paste dat ook niet meer.
Uiteindelijk kwam ik toch weg doordat een trein naar Oostvaarders zou gaan rijden, maar die ging maar tot Hilversum... Hier moest ik verplicht in- en uitchecken, dus met mijn dal-abo moeten gaan betalen...
Daar heb ik een drukke trein nog kunnen pakken richting Weesp toe. Door de verwachte veevoer vanaf Weesp naar Almere Poort toe leek het mij beter om het laatste stuk vanaf station Naarden-Bussum maar met mijn vouwfiets te gaan afleggen. En met die drukte had ik met mijn vouwfiets toch voorlopig niet mee gemogen...
Uiteindelijk had ik een dik uur vertraging toen ik in Almere aankwam. Welke ik nu had door een stuk te fietsen, maar die ik ook had gehad als ik in Weesp was overgestapt. Echter is mijn claim geheel afgewezen. Opnieuw indienen (voor eventueel een half uur vertraging) kan niet. Wat nu?
Beste antwoord door Herman NS
Hallo Stefan,
Je kunt inderdaad contact opnemen met NS Klantenservice om jouw claim te laten herzien. Je kunt NS Klantenservice 24/7 bereiken op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief).
Bekijk origineel
Je kunt inderdaad contact opnemen met NS Klantenservice om jouw claim te laten herzien. Je kunt NS Klantenservice 24/7 bereiken op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief).