beantwoord

Claim afgewezen ivm inchecktijd

• 20 november 2015
  • 3 reacties
  • 159 Bekeken

Hi,

Mijn claim 41020900 is afgewezen en daar ben ik het niet mee eens. De situatie is als volgt: Ik neem normaal gesproken de trein van 17:45 vanuit Bijlmer Arena naar Utrecht centraal. Op het station aangekomen zie ik dat deze uitvalt, dus haal ik even een broodje en loop naar het perron. De claim is afgewezen doordat ik om 17:47 incheck. Na telefonisch toegelicht te hebben dat het wel erg vreemd zou zijn om direct in te checken en op een koud tochtig perron te gaan staan, terwijl ik weet dat de trein uitvalt, krijg ik de doodoener: regels zijn regels.

Dit slaat naar mijn mening nergens op. Mijn reishistorie maakt duidelijk dat ik vrijwel altijd de trein van 45 pak en mijn uitleg was helder.

Waarom zou ik al inchecken als de trein niet rijd? .

P.S. Waarom moet ik altijd drie dagen wachten alvorens ik online geld terug kan vragen bij een vertraging als abbonement houder? Dit lijkt een methode om mensen te ontmoedigen met de moderne techniek...
icon

Beste antwoord door Sivan NS 20 november 2015, 14:14

Ik zie dat die trein 16 minuten later dan gepland is vertrokken, en 13 minuten later dan gepland is aangekomen, namelijk om 18.31. Als die van 45 had gereden, was je om 18.02 aangekomen. Nu ben je om 18.31 aangekomen. Dat is een verschil van 29 minuten, en om die reden heb ik je claim goedgekeurd.
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi E. de Ronde, welkom op het forum. Ik heb je claim bekeken.

Jij claimt voor Amsterdam Bijlmer - Utrecht CS, met vertrektijd 17.45. Je checkt inderdaad pas om 17.47 in. Uit jouw laatste 8 (m.u.v. deze) reizen blijkt dat je 5 keer op tijd hebt ingecheckt om die van 17.45 te halen, en 3 keer na deze tijd hebt ingecheckt. Overigens kan onze computer dit niet voor je checken: er wordt gekeken naar wat je opgeeft, en dit wordt naast de reistransacties van die dag en dat traject gehouden. Ik geloof je wanneer je zegt dat je vanwege het niet rijden van een trein rustig een broodje haalt, maar wij kunnen nooit controleren of dit zo was.

De trein van 17.45 had inderdaad last van de seinstoring. Een kwartier later ging er echter een volgende trein. Waarom heb je deze niet gehaald?

De wachttijd m.b.t. het indienen van een claim heeft te maken met de volledige registratie en verwerking van de reistransacties.
Die volgende trein heb ik genomen, maar die had 20 minuten vertraging en vertrok dus pas om 18:20
Ik zie dat die trein 16 minuten later dan gepland is vertrokken, en 13 minuten later dan gepland is aangekomen, namelijk om 18.31. Als die van 45 had gereden, was je om 18.02 aangekomen. Nu ben je om 18.31 aangekomen. Dat is een verschil van 29 minuten, en om die reden heb ik je claim goedgekeurd.

Reageer