beantwoord

Claim afgewezen, maar wel een uur vertraging

• 19 november 2015
  • 2 reacties
  • 80 Bekeken

Beste NS,

Al een tijd terug heb ik vertraging opgelopen op mijn dagelijkse traject Utrecht Centraal - Leiden Centraal. Maar de claim hiervoor is afgewezen.

De trein van 7:55 vanuit Utrecht Centraal reed op 31 augustus niet verder dan Bodegraven vanwege een defecte spoorbrug. In Bodegraven heb ik daarom de arriverende tegentrein terug naar Utrecht genomen om via Schiphol of Den Haag te gaan reizen. Bij aankomst op Utrecht Centraal om zou de trein van 8:55 naar Leiden Centraal niet rijden maar kort voor vertrek bleek deze toch te rijden. Daarom ben ik via mijn reguliere route toch in Leiden aangekomen, maar wel een uur later. Via Den Haag of Schiphol had waarschijnlijk nog langer geduurd.

Zie hieronder de in- en uitchecktijden:
07:51 Utrecht Centraal
09:41 Leiden Centraal
Claimnummer 40966101

Kan ik alsnog geld terugkrijgen?

Vriendelijke groet,
Leonie
icon

Beste antwoord door Sivan NS 19 november 2015, 13:51

Hoi Leonie, en welkom op het Serviceforum!

Ik heb je claim bekeken. Jij claimt voor Utrecht CS - Leiden, met als vertrektijd 01.00 uur. Ik denk dat je dus een foutje hebt gemaakt met het invullen van de claim. Ik kan echter geen trein van 07.55 vinden van Utrecht naar Leiden. Bedoel je die van 07.53? Ik heb je claim aangepast met deze tijd, en dan wordt er alsnog een vertraging gevonden. De claim is nu dan ook alsnog goedgekeurd.

Let er goed op dat je de juiste informatie invult. Dan is de kans groter dat de claim wordt goedgekeurd 🙂.
Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Leonie, en welkom op het Serviceforum!

Ik heb je claim bekeken. Jij claimt voor Utrecht CS - Leiden, met als vertrektijd 01.00 uur. Ik denk dat je dus een foutje hebt gemaakt met het invullen van de claim. Ik kan echter geen trein van 07.55 vinden van Utrecht naar Leiden. Bedoel je die van 07.53? Ik heb je claim aangepast met deze tijd, en dan wordt er alsnog een vertraging gevonden. De claim is nu dan ook alsnog goedgekeurd.

Let er goed op dat je de juiste informatie invult. Dan is de kans groter dat de claim wordt goedgekeurd 🙂.
Hoi Sivan,

Heel erg bedankt! Ja de trein gaat tegenwoordig weer om 07:53 maar afgelopen zomer een tijdje om 07:55, dus ik wist het niet precies meer. Ik de vertraging bij de vertrektijd ingevuld. Ik zal voortaan beter opletten. Bedankt voor het goedkeuren van de claim.

Leonie

Reageer