beantwoord

Claim afgewezen met reden: traject is niet van NS? Traject Geldrop-Venlo is toch zeker wel van NS...

• 22 augustus 2017
  • 10 reacties
  • 312 Bekeken

Claim 600132556:
Vorige week donderdag (17 augustus) heb ik vertraging gehad op het traject Geldrop - Venlo door een defecte trein tussen Eindhoven en Venlo. Vandaag wilde ik de claim indienen, mede doordat ik vandaag wéer vertraging had op dit traject, ditmaal door uitgelopen werkzaamheden en slechte bus inzet, maar ik kreeg direct een mail terug dat mijn claim werd afgewezen omdat ' Zo is bepaald dat als u heeft gereisd op een traject dat niet van NS is, u niet in aanmerking komt voor vergoeding.' Ik reis iedere dag met een NS trein op dit traject, dus vind dit erg vreemd...
Ik heb direct de klantenservice gebeld, maar die had geen idee hoe dit kwam en adviseerde mij te reageren om de mail. Aangezien ik weet dat dat lang kan duren voordat ik een reactie hierop krijg, probeer ik het via deze weg.
Iemand ervaring mee? What to do?
icon

Beste antwoord door Slidestops 22 augustus 2017, 10:15

Claim 600132556:
Vorige week donderdag (17 augustus) heb ik vertraging gehad op het traject Geldrop - Venlo door een defecte trein tussen Eindhoven en Venlo. Vandaag wilde ik de claim indienen, mede doordat ik vandaag wéer vertraging had op dit traject, ditmaal door uitgelopen werkzaamheden en slechte bus inzet, maar ik kreeg direct een mail terug dat mijn claim werd afgewezen omdat ' Zo is bepaald dat als u heeft gereisd op een traject dat niet van NS is, u niet in aanmerking komt voor vergoeding.' Ik reis iedere dag met een NS trein op dit traject, dus vind dit erg vreemd...
Ik heb direct de klantenservice gebeld, maar die had geen idee hoe dit kwam en adviseerde mij te reageren om de mail. Aangezien ik weet dat dat lang kan duren voordat ik een reactie hierop krijg, probeer ik het via deze weg.

Het is inderdaad erg vreemd, maar wat de klantenservice telefonisch heeft doorgegeven is inderdaad wel de enige manier. Als je op de e-mail reageert, dan kun je dus inderdaad in bezwaar gaan. De laatste tijd gaat dat een stuk sneller geloof ik (op die manier)
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Claim 600132556:

Het is inderdaad erg vreemd, maar wat de klantenservice telefonisch heeft doorgegeven is inderdaad wel de enige manier. Als je op de e-mail reageert, dan kun je dus inderdaad in bezwaar gaan. De laatste tijd gaat dat een stuk sneller geloof ik (op die manier)
Reputatie 4
Mogelijk heeft dat te maken met dat de kortste route in tijd die de reisplanner aangeeft voor Geldrop-Venlo via Roermond loopt, wat in dit geval dus betekent dat Arriva gebruikt wordt.
Reputatie 3
Volgens de reisplanner is Geldrop naar Venlo via Roermond 3 minuten korter reizen dan via Eindhoven. Maar dan pak je wel een stukje op het Arriva-traject mee.

Wellicht dat de claim daardoor is afgewezen?

Dat zou dan wel erg kort door de bocht zijn overigens, blijkbaar is er door het "claimbureau" niet gekeken naar de meest voor de hand liggende (NS)route die via Eindhoven loopt.

Edit: ik moet toch eens wat sneller typen zie ik, ravitsec was eerder. 😃 😃
Welkom op het NS Serviceforum, JulieSwillens! 🙂

Dit traject kun je inderdaad volledig met NS afleggen of een gedeelte met NS. Ik vermoed dat jouw claim daarom is afgewezen. Uiteraard heb je gewoon recht op restitutie wanneer je volledig met NS hebt gereisd. Ik raad je aan het advies die al is gegeven op te volgen en de te reageren op de afwijzing per e-mail. Het klopt inderdaad dat er een achterstand bij de afdeling claims. Daardoor kan het voorkomen dat je wat later reactie krijgt dan normaal. Hiervoor alvast excuses! Ik raad je aan rustig af te wachten op de reactie. Ik ga er vanuit dat je claim alsnog goedgekeurd gaat worden 🙂
Beste Gabriëlle, ik heb nog twee vragen hierover:
1. Ik stapte eerst altijd in Blerick uit, dat is wel korter als je via Eindhoven gaat. Ik heb vorige week een jaarabonnement Venlo-Geldrop gekocht, welk traject geldt hier dan voor? Beide trajecten of alleen via Roermond? Bij mijn maandabonnement Blerick-Geldrop was de reis via Roermond niet mogelijk en moest ik elke maand achteraf bellen als ik had moeten omreizen om de kosten te declareren.
2. Vanaf wanneer is de dienstregeling 2018 bekend? Kun je hier suggesties o.i.d. voor indienen of heeft de reiziger hier geen zeggenschap in? Sinds vorig jaar moet ik namelijk 27 en 29 minuten wachten in Eindhoven, terwijl dit eerst 6 minuten was. Dit terwijl de trein (Geldrop-Eindhoven), vaak heel langzaam Eindhoven binnenrijdt en ik letterlijk op 30 sec. na de trein naar Venlo wel/niet haal.
Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen!
MVG, Julie
Reputatie 6
Badge +2
Ik heb vorige week een jaarabonnement Venlo-Geldrop gekocht, welk traject geldt hier dan voor? Beide trajecten of alleen via Roermond?
Traject Vrij is ook hierbij alleen verkrijgbaar voor de NS-route, zie ik in de bestelprocedure. bijdragevandennis
Reputatie 7
Ik heb jouw suggestie van punt 2 doorgestuurd naar de planners. Het is voor mij niet inzichtelijk om terug te koppelen of jouw feedback ook kan worden meegenomen, maar niet geschoten is altijd mis. Ik vind het waardevolle informatie, hier moet inderdaad naar gekeken worden. Zoals Dennis je al heeft aangegeven: jouw Traject Vrij abonnement van Venlo naar Geldrop is alleen maar met NS af te leggen als route-optie. Ik vind dit ook een interessante situatie, moet ik zeggen, want de 27 minuten overstaptijd laten je bijna gedwongen met meerdere overstapmomenten reizen. Dat is niet de bedoeling. Bedankt voor het aangeven.
Badge +3
Bij reageren op de mail krijg je een ontvangstbevestiging dat ze proberen binnen 5 werkdagen te reageren. Als dit om welke reden dan ook (drukte, complexe claims) niet lukt krijg je na 5 dagen een (automatische) mail dat het langer duurt.

De laatste keer (paar weken geleden, ik had een ticket gekocht waar ik eigenlijk niets aan had, maar nog niet verzilverd) duurde het bij mij 9 dagen.
Ik heb jouw suggestie van punt 2 doorgestuurd naar de planners. Het is voor mij niet inzichtelijk om terug te koppelen of jouw feedback ook kan worden meegenomen, maar niet geschoten is altijd mis. Ik vind het waardevolle informatie, hier moet inderdaad naar gekeken worden. Zoals Dennis je al heeft aangegeven: jouw Traject Vrij abonnement van Venlo naar Geldrop is alleen maar met NS af te leggen als route-optie. Ik vind dit ook een interessante situatie, moet ik zeggen, want de 27 minuten overstaptijd laten je bijna gedwongen met meerdere overstapmomenten reizen. Dat is niet de bedoeling. Bedankt voor het aangeven.
Bedankt Thomas. Hopelijk wordt er iets mee gedaan, want op dit traject werkt niets in mijn voordeel. Zoals je weet kan mijn jaarabonnement Venlo-Geldrop alleen via Eindhoven lopen, maar wanneer ik dan vertraging wil indienen kan ik dit niet online doen, maar moet ik telkens op een mail gaan reageren (waar ik trouwens geen bevestiging op terugkrijg? (@ Robert B ). Om even te benadrukken hoeveel tijd dit kost, er is op het traject Venlo - Eindhoven zo vaak iets aan de hand dat ik begin dit jaar een brief thuisgestuurd kreeg met excuses voor de vele ongemakken en een bon voor gratis koffie + er is vanaf december 2016 nog geen maand voorbij gegaan dat ik geen omreiskosten via Roermond hoefde te declareren.
Mocht u (of iemand anders) nog een andere manier weten hoe ik dit proces van 'terugmailen' kan omzeilen, dan hoor ik dat graag! MVG, Julie
Bij reageren op de mail krijg je een ontvangstbevestiging dat ze proberen binnen 5 werkdagen te reageren. Als dit om welke reden dan ook (drukte, complexe claims) niet lukt krijg je na 5 dagen een (automatische) mail dat het langer duurt.

De laatste keer (paar weken geleden, ik had een ticket gekocht waar ik eigenlijk niets aan had, maar nog niet verzilverd) duurde het bij mij 9 dagen.

Naar welk e-mailadres heeft u de mail gestuurd? Ik krijg geen ontvangstbevestiging (staat ook niet in de map 'ongewenst') wanneer ik terug mail naar nsonline@ns.nl (heb op beide mails, NS mail over ontvangst claim en NS mail over afwijzing claim gereageerd...)

Reageer