Dit betreft een rit op 16-01-2016 van Zandvoort aan Zee naar Utrecht Centraal.
Vetrektijd van de trein uit Zandvoort was om 9:39. Tussen Amsterdam Sloterdijk en Amsterdam Centraal viel plotseling alle stroom weg. Na ongeveer 38 minuten lukte het de machinist om eindelijk de inmiddels in de sneeuwbui ijskoud geworden trein weer aan de gang te krijgen. Hierdoor arriveerde ik dus met ruim 35 minuten vertraging in Amsterdam Centraal, alwaar ik nog net de intercity van een half uur later dan gepland naar Utrecht Centraal kon halen. Die arriveerde in Utrecht Centraal precies op tijd, wat dus inhoud dat ik met precies 30 minuten vertraging in Utrecht aankwam en dus recht zou hebben op een terugbetaling van een deel van de reiskosten.
Mijn vermoeden is dat de claim-controle-computer geen rekening houdt met meerdere mogelijke overstapstations tussen twee treinen die exact dezelfde route rijden.
Ik zie namelijk de reisplanner aangeven om in Amsterdam Sloterdijk over te stappen. Terwijl ieder normaal denkend mens toch echt de overstap zal maken in Amsterdam Centraal, waar het overigens ook gedurende de 15 minuten overstap ook veel beter toeven is dan op het kille station Sloterdijk.
Misschien kan er nogmaals naar deze claim worden gekeken?
Beste antwoord door Sivan NS
Gelet op de laatste twee berichten heb ik de claim alsnog goedgekeurd. Wel onder de noemer coulance, omdat dit volgens voorwaarden niet gebruikelijk is.
Bekijk origineel