beantwoord

Claim alternatieve reiskosten naar Schiphol

• 3 maart 2020
  • 7 reacties
  • 287 Bekeken

Vertrektijd vliegtuig 10AM, 1e & 2e trein in de ochtend zijn haalbaar. Echter 1e,2e en 3e rijden niet, dus helaas als alternatief de auto moeten nemen. Gevolg stress en mega parkeerkosten Schiphol (€212).

Wij hebben beiden een business card. Welke kosten en hoe kan ik deze claimen?

icon

Beste antwoord door MoDe 3 maart 2020, 16:26

Volgens de normale dienstregeling vertrekt de 1 e trein met aansluiting naar Schiphol om 6.53 uur. Het reisschema met vertrek om 7.11 uur was krap en met vertrek om 7.41 uur zeer krap.

U had met de auto naar station Houten of station Utrecht Lunetten kunnen rijden. Daar (gratis) parkeren en met de trein verder naar Schiphol. U had daardoor een nog krapper reisschema, maar wel flink op parkeerkosten kunnen besparen.

De NS klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar.

U zegt een business kaart te hebben. Voor de geldterugbijvertraging-regeling heeft u een geldige incheck nodig.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als u op eigen initiatief hebt besloten met de auto te gaan zijn alle kosten voor eigen rekening. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou in een dergelijk geval proberen te claimen op de reisverzekering.

Hallo versluir, welkom op de NS Community. 

Ik kan me voorstellen dat dat erg stressvol is geweest. Erg spijtig dat het niet liep zoals plan en er zoveel kosten bij zijn gekomen. Andere kosten dan die voor de trein volgens de voorwaarden van Geld Terug bij Vertraging zijn, zoals al is aangegeven niet te claimen. 

Reputatie 7
Badge +3

@Maxime NS De geldterugbijvertraging-regeling geldt niet als je niet met de trein gereisd hebt….

@versluir als je een business kaart hebt en het een zakelijke reis was, kun je de kosten bij degene voor wie je de reis maakt claimen. Bij NS gaat het niet lukken want die zijn hier niet voor aansprakelijk. Heb je voor je met de auto besloot te gaan contact gehad met NS klantenservice over mogelijkheden om naar Schiphol te gaan ivm uitvallen de treinen? 10 vertrek vliegtuig dan moet je minimaal om 8 uur op Schiphol zijn. Was dat ook gelukt met trein 1 en trein 2?

@MoDe dit was een prive reis. Om 6.45AM contact met de NS zoeken heb ik maar niet geprobeerd...al stress genoeg. 1e en 2e trein vertrektijden (vanuit Bunnik) waren resp 7:11AM en 7:41AM. De eerste trein is pas om 8:18AM (vertrek Bunnik) gaan rijden.

@MoDe grappig dat je de ns moderator gaat corrigeren vwb de gtbv regeling..wat overigens niet juist is..

Reputatie 5
Badge

Zou men wel een treinticket hebben gekocht dan gelden de EU-regels die zeggen dat bij verwachte vertraging van meer als 1 uur de klant recht heeft op gehele terugbetaling van dat ticket.

Inderdaad: sommige (meer uitgebreide) reisverzekeringen kunnen dit dekken, maar die zijn vaak gekoppeld aan betalen met cred.cd. Maar je kan natuurlijk altijd navraag doen.

Reputatie 7
Badge +3

Volgens de normale dienstregeling vertrekt de 1 e trein met aansluiting naar Schiphol om 6.53 uur. Het reisschema met vertrek om 7.11 uur was krap en met vertrek om 7.41 uur zeer krap.

U had met de auto naar station Houten of station Utrecht Lunetten kunnen rijden. Daar (gratis) parkeren en met de trein verder naar Schiphol. U had daardoor een nog krapper reisschema, maar wel flink op parkeerkosten kunnen besparen.

De NS klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar.

U zegt een business kaart te hebben. Voor de geldterugbijvertraging-regeling heeft u een geldige incheck nodig.

Reageer