beantwoord

Claim geld terug bij vertraging afgewezen

• 23 September 2015
  • 5 reacties
  • 168 Bekeken

Vrijdag 4 september 2015 wilde ik de trein van 16:02 uur van Eindhoven naar Maastricht nemen. Helaas reed deze trein niet vanwege een aanrijding met een persoon en werden er bussen ingezet van Eindhoven tot Weert. Na meerdere malen proberen heb ik een plek kunnen bemachtigen in zo'n bus. Aangekomen in Weert heb ik de eerstvolgende de trein genomen naar Maastricht waar ik uitgecheckt heb om 18.06. Volgens de diensregeling zou de trein aankomen om 17.05 en zou ik dus meer dan een uur vertraging hebben. Deze claim heb ik ingediend bij de NS, maar deze is helaas afgewezen vanwege onvoldoende/geen vertraging.

Hoe zit dit?

Het gaat om claimnummer 40969092
icon

Beste antwoord door Sivan NS 24 September 2015, 10:33

Bekijk origineel

5 reacties

Voor zover ik kan nagaan heeft de trein gewoon gereden en is deze met 10 minuten vertraging in Maastricht aangekomen.
Als de trein zou rijden, hoe zit het dan dat we met meer dan 100 man buiten stonden in Eindhoven om een bus ingezet via de NS te nemen.
Ik heb geen idee. Wellicht dat het weer eens fout ging met de communicatie.

Wat je het beste kunt doen, is even een contact opnemen met de klantenservice en het daar uitleggen. Wellicht dat ze dan wel meegaan in je verhaal.
Reputatie 6
Het lijkt er inderdaad op dat deze trein als (een van de) eerste weer doorgereden is richting Roermond na de aanrijding met persoon. Waarschijnlijk had TS, net als de meer dan 100 anderen die stonden te wachten, de reisinfo-apps goed in de gaten moeten houden en zelf tot de conclusie moeten komen dat deze trein weer zou gaan rijden.
Hoi Gitta!

Ik heb je claim even bekeken. Het klopt dat de trein van 16.02 gewoon reed, maar mogelijk heb je vanwege de drukte of onduidelijke communicatie gedacht dat je met de NS-bus moest.

Op basis van jouw verhaal heb ik de claim alsnog goedgekeurd. Je krijgt hier apart bericht van.

Hopelijk verloopt je volgende reis prettiger!

Reageer