beantwoord

Claim geld terug bij vertraging afgewezen

  • 10 november 2015
  • 1 reactie
  • 78 Bekeken

Beste NS,

ik heb op 12 oktober meer dan een half uur vertraging opgelopen tijdens mijn reis van Den Haag naar Utrecht. Die ochtend was ik van plan om de IC van 07:54 te nemen (ingecheckt om 07:50), maar het treinverkeer was ernstig ontregeld. De IC van 08:09 en 08:39 vielen uit. Ik werd geadviseerd om via Leiden te reizen. Ik kwam om 09:36 op Utrecht Centraal aan. Volgens mij is dat een uur later dan ik wilde. Waarom is mijn claim toch afgewezen? Dit is niet de eerste keer dat een (volgens mij) terechte claim wordt afgewezen. Nou lig ik niet wakker van 5 euro meer of minder, maar ik lig wel wakker van het feit dat NS mij kan zeggen 'sorry, we hebben niet genoeg bewijs gevonden, dikke doei' en ik daar helemaal niks meer aan kan doen. Wat moet ik de volgende keer dan doen? Foto's van mezelf maken op het punt dat ik in de trein stap en van de vertrekborden waarop de vertraging wordt aangegeven, opnameapparatuur meenemen om op te nemen wat er onderweg allemaal wordt omgeroepen? :(

Met vriendelijke groet,
Saskia
icon

Beste antwoord door Tochjo 10 november 2015, 17:56

ik lig wel wakker van het feit dat NS mij kan zeggen 'sorry, we hebben niet genoeg bewijs gevonden, dikke doei' en ik daar helemaal niks meer aan kan doen
Dit is niet waar, u kunt wel degelijk een onterecht afgewezen claim laten herzien. Dit doet u door contact op te nemen met de klantenservice, uw claimnummer te noemen en te vertellen waarom die claim volgens u onterecht is afgewezen. De medewerker van de klantenservice kan uw opmerking aan de claim toevoegen en de claim opnieuw laten beoordelen.

Het komt regelmatig voor dat claims onterecht worden afgewezen. Bijvoorbeeld omdat het systeem een reis heeft gevonden die minder vertraging had dan de reis die u gemaakt hebt, zelfs als die reis niet haalbaar was, bijvoorbeeld omdat iemand net is begonnen met omreizen als de verstoring is opgelost en de eerste directe trein toch veel eerder op de bestemming aankomt. Even contact opnemen met de klantenservice zorgt er dan voor dat u uw claim kunt toelichten.

Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
ik lig wel wakker van het feit dat NS mij kan zeggen 'sorry, we hebben niet genoeg bewijs gevonden, dikke doei' en ik daar helemaal niks meer aan kan doen
Dit is niet waar, u kunt wel degelijk een onterecht afgewezen claim laten herzien. Dit doet u door contact op te nemen met de klantenservice, uw claimnummer te noemen en te vertellen waarom die claim volgens u onterecht is afgewezen. De medewerker van de klantenservice kan uw opmerking aan de claim toevoegen en de claim opnieuw laten beoordelen.

Het komt regelmatig voor dat claims onterecht worden afgewezen. Bijvoorbeeld omdat het systeem een reis heeft gevonden die minder vertraging had dan de reis die u gemaakt hebt, zelfs als die reis niet haalbaar was, bijvoorbeeld omdat iemand net is begonnen met omreizen als de verstoring is opgelost en de eerste directe trein toch veel eerder op de bestemming aankomt. Even contact opnemen met de klantenservice zorgt er dan voor dat u uw claim kunt toelichten.

Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reageer