Claim geld terug bij vertraging afgewezen | NS Community
beantwoord

Claim geld terug bij vertraging afgewezen

  • 10 November 2022
  • 6 reacties
  • 568 Bekeken

Op 28 oktober heb ik mijn 1e Keuzedag gebruikt. Reis van Etten-Leur 9.06 uur naar Amsterdam CS. In Breda voor 1,62 euro (voordeeltarief) een toeslagkaartje gekocht voor de Intercity Direct via Rotterdam-Schiphol-Amsterdam. Aankomst in Amsterdam zou dan om 10.35 uur zijn. Op Rotterdam CS reed IC Direct niet verder, ook daaropvolgende IC Direct treinen reden niet meer i.v.m. stremming traject. Uitval van treinen werd verwacht tot minimaal 13.30 uur. Vervolgens via Gouda en Utrecht CS naar Amsterdam CS gereisd (dit werd als advies ook op het station omgeroepen). Aankomst in Amsterdam om 12.00 uur, dus circa 1,5 uur later dan gepland.

Claim ingediend via de app maar afgewezen. Deze afwijzing lijkt mij toch volstrekt onjuist? Hier werd ik niet zo blij van…

Reden afwijzing van NS:

In de regeling Geld terug bij vertraging zijn de voorwaarden voor terugbetaling vastgelegd. Op basis van de door u opgegeven reisgegevens hebben wij onvoldoende vertraging vastgesteld op het NS-deel van uw treinreis. U heeft recht op geld terug bij een vertraging vanaf 30 minuten, of vanaf 15 minuten indien u met de Intercity direct reisde. Helaas kunnen wij daarom niet aan uw verzoek voldoen.
 
icon

Beste antwoord door MoDe 10 November 2022, 09:26

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt reageren op de mail met jouw verhaal en reisroute.

Had op de mail met de ontvangstbevestiging van de claim al meteen gereplyd en uitleg gegeven. In de app kun je geen toelichting geven, er is geen veld voor beschikbaar. Vervolgens op de afwijzing ook direct gereageerd. Blijkbaar worden claims eerst geautomatiseerd afgewikkeld, en in dit soort situaties vaak afgewezen. En bij Klantenservice schijnen ze overigens maanden achterstand te hebben.

Reputatie 7
Badge +3

Blijkbaar worden claims eerst geautomatiseerd afgewikkeld, en in dit soort situaties vaak afgewezen. En bij Klantenservice schijnen ze overigens maanden achterstand te hebben.

Klopt, klopt en klopt 😔

Reputatie 7
Badge +1

Bevestig: had min of meer zelfde soort problem-begin sept (met DalVrij)-afgewezen, protest, ontvangst bevestigd en sindsdien doodse stilte.

wacht ook nog steeds op een reactie van claim INternationaal van april…….

Reputatie 7

Ook nog meerdere claims uitstaan waarvan enkele lange reizen met meer dan één uur vertraging. De oudste is van half mei. Ook nog één vanuit de stakingen in september.

Inmiddels enkele malen een afwijzing gehad. Ten onrechte. Steeds teruggemaild en daarop nog slechts één maal reactie teruggehad met excuses voor de fout: claim alsnog toegekend. Verder wordt steeds gerekend met 2e klas, terwijl het destijds altijd 1e klas betrof. Dat zit blijkbaar ergens niet goed in het "systeem". 

Volhouden en geduld uitoefenen.

 

 

Claim recent alsnog toegekend en bedrag ontvangen. In de excuses mail van NS werd nog melding gemaakt van het volgende inzake de Intercity Direct (toeslag):

Claims voor vertraging met de Intercity Direct kunnen (nog) niet via het Mijn NS-account worden ingediend. Indien u gereisd heeft met de Intercity Direct en deze of uw aansluiting vertraging had, kunt u de claim indienen via het online formulier. Dit formulier vindt u via de link https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug-bij-vertraging.html. Indien u daar gebruik van gaat maken graag ook aangeven dat u een aanvullend vervoerbewijs heeft, namelijk een Intercity Direct toeslag.

Reageer