Claim geld terug bij vertraging groepsticket maar voor 1 persoon uitbetaald | NS Community
beantwoord

Claim geld terug bij vertraging groepsticket maar voor 1 persoon uitbetaald

  • 22 November 2022
  • 2 reacties
  • 144 Bekeken

Op 16 juni groepsticket voor 4 personen gekocht voor 35 Euro totaal. Order 46477580 voor datum 17 juni.

Helaas gingen de treinen niet meer op 17 juni in de avond voor een gedeelte van de reis waardoor wij in Utrecht stranden.

Dan geld terug vragen. Nog gebeld of dat 1 persoon dat kon doen en niet alle 4 apart iets in hoefden te dienen. Dat was geen probleem. Op 18 juni claim ingediend (nummer 601445237). Na verschillend mails zonder antwoord, chats en telefoontjes werd mij medegedeeld dat er een grote achterstand was in het afhandelen van de claims. Na iets meer dan 3 maanden kwam de uitslag op 20 september. Claim was toegekend en er zou een bedrag van 8,75 Euro worden overgemaakt. Als ik nog vragen had moest ik op de ontvangen mail reageren. Dat gedaan met de vraag waarom ik maar 8,75 terug kreeg en niet de 35 Euro voor alle 4 de personen. Na 2 maanden geen antwoord vandaag op 22 november maar eens gebeld hoe dat dit zit. Deze mevrouw gaf aan dat er inderdaad maar 1-eticket van de totaal 4 binnen het groepsticket was uitbetaald en dat ik dan voor de andere 3 e-tickets die onderdeel waren maar opnieuw apart per ticket een claim moet indienen. Ik heb nog gevraagd of dat dat dan geen probleem geeft omdat het al vanaf juni loopt. “Nee dat is geen probleem” . En ja hoor bij het aanvragen voor geld terug van de andere 3 tickets probeer ik de datum in te voeren van de reis en dan krijg ik vrolijk de melding dat de datum niet langer dan 100 dagen in het verleden mag liggen. Weer gebeld en helaas was deze medewerker niet zo handig maar de conclusie van haar was “meneer ik kan u niet verder helpen”.

Mijn vraag is nu hoe krijg ik alsnog mijn geld voor die andere 3 e-tickets van het groepsticket terug?

icon

Beste antwoord door MoDe 22 November 2022, 15:02

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt op het bericht met de toewijzing van de claim reageren dat je het niet eens bent dat maar 1 ticket wordt vergoed omdat het een groepsticket voor 4 personen was. Zet alle ticketnummers er bij in de mail. Hoewel noreply kun je reageren zolang je het onderwerp niet wijzigt.

Dankjewel, dat zal ik dan ook nog doen. Probleem is dat ik al wel 2 maanden geleden een keer zo gereageerd heb (zonder de resterende e-ticket nummers overigens) en tot op heden geen reactie heb mogen ontvangen. Maar ik ga het nogmaals doen en dan met de ticket nummers erbij.

Reageer