beantwoord

Claim geweigerd

• 27 oktober 2015
  • 5 reacties
  • 104 Bekeken

Beste NS,

Laatst heb ik de reis van Eindhoven naar Vlaardingen oost gemaakt, echter was er een blokkade bij gilze rijen. Hierdoor kon ik omreizen aangezien de desbetreffende trein niet verder ging dan Tilburg. Daarom heb ik ook een claim ingediend, aangezien ik een uur vertraging had, het claimnummer is 41000627. Echter is deze claim afgewezen, voor mij toch om erg onduidelijke redenen, aangezien er geen treinverkeer was tussen Tilburg en Breda. Daarom vind ik dit toch erg ongepast.

Wat is jullie uitleg hiervoor?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 27 oktober 2015, 11:22

Onze systemen kijken naar de optimale reisroute. Dat betekent dat zij bij uitval van een trein of een vertraging op een bepaald deel, gaan kijken naar de eerstmogelijke alternatieve reis. In jouw geval is er een reis gevonden waarbij je minder dan een uur vertraging hebt. Er wordt dan dus niet naar jouw check-uit gekeken (je kunt namelijk bijvoorbeeld ook een half uur naast het paaltje kunnen hebben gestaan), maar naar de berekende optimale reisroute. Dat neemt niet weg dat je altijd via een bezwaar een claim opnieuw kunt laten beoordelen.

Ik heb nu een uitzondering gemaakt, en je claim alsnog goedgekeurd.
Bekijk origineel

5 reacties

Hoi Bart, en welkom op het forum.

Je claimt voor Eindhoven - Vlaardingen met een vertrektijd van 14.27. Je checkt op Eindhoven echter om 12.51 in. Welke trein heb je precies genomen?
14.27 is de aankomst tijd te Vlaardingen. Eindhoven-Utrecht-Rotterdam-Vlaardingen was de afgelegde reis. De vervangende trein vanuit Eindhoven was de trein richting Schiphol van 13.17
In je claim dien je begin en eindstation op te geven, en vertrektijd. Jij reist van Eindhoven naar Vlaardingen Oost, waarbij je om 14.27 aan zou komen. Je had dus 13.01 als vertrek moeten opgeven.

Als ik deze reis bekijk, zie ik dat de trein na Tilburg niet heeft gereden. Er is een reis gevonden als alternatief, waar je 33 minuten vertraging mee zou hebben. Als ik je vertrektijd dus corrigeer, kom ik uit op een vertraging van deze tijd.
Ja, dat is de reis, echter heb ik mijn overstap op Rotterdam nog gemist doordat de trein hier 4 minuten te laat binnen kwam. Maar als mijn reis begint om 13.01 en ik om 15.27 aankom is dat toch een uur vertraging?
Onze systemen kijken naar de optimale reisroute. Dat betekent dat zij bij uitval van een trein of een vertraging op een bepaald deel, gaan kijken naar de eerstmogelijke alternatieve reis. In jouw geval is er een reis gevonden waarbij je minder dan een uur vertraging hebt. Er wordt dan dus niet naar jouw check-uit gekeken (je kunt namelijk bijvoorbeeld ook een half uur naast het paaltje kunnen hebben gestaan), maar naar de berekende optimale reisroute. Dat neemt niet weg dat je altijd via een bezwaar een claim opnieuw kunt laten beoordelen.

Ik heb nu een uitzondering gemaakt, en je claim alsnog goedgekeurd.

Reageer