Laatst heb ik de reis van Eindhoven naar Vlaardingen oost gemaakt, echter was er een blokkade bij gilze rijen. Hierdoor kon ik omreizen aangezien de desbetreffende trein niet verder ging dan Tilburg. Daarom heb ik ook een claim ingediend, aangezien ik een uur vertraging had, het claimnummer is 41000627. Echter is deze claim afgewezen, voor mij toch om erg onduidelijke redenen, aangezien er geen treinverkeer was tussen Tilburg en Breda. Daarom vind ik dit toch erg ongepast.
Wat is jullie uitleg hiervoor?
Beste antwoord door Sivan NS
Onze systemen kijken naar de optimale reisroute. Dat betekent dat zij bij uitval van een trein of een vertraging op een bepaald deel, gaan kijken naar de eerstmogelijke alternatieve reis. In jouw geval is er een reis gevonden waarbij je minder dan een uur vertraging hebt. Er wordt dan dus niet naar jouw check-uit gekeken (je kunt namelijk bijvoorbeeld ook een half uur naast het paaltje kunnen hebben gestaan), maar naar de berekende optimale reisroute. Dat neemt niet weg dat je altijd via een bezwaar een claim opnieuw kunt laten beoordelen.
Ik heb nu een uitzondering gemaakt, en je claim alsnog goedgekeurd.
Bekijk origineel
Ik heb nu een uitzondering gemaakt, en je claim alsnog goedgekeurd.