beantwoord

Claim met taxirit

• 27 oktober 2015
  • 5 reacties
  • 252 Bekeken

Nadat ik besloot om een priverit met de trein te doen, bleek dat de NS goden weer eens boos op me zijn. Niet geheel onterecht, maar het levert wel onderstaand verhaaltje op.

GTBV-claim 40990580. Ritje Hvs-Hno. Reis begon om 22.52 te Hvs in trein 1583. LM die er voorlangs was gegaan is stil komen te staan vanwege gestoorde overwegen. Trein 1685 kwam inmiddels ook binnen, en aangezien het er niet op leek dat wij gingen vertrekken ben ik even naar buiten gelopen om bij te praten met de HC van de 1685. Met opzet opgelet of de 1583 veilig kreeg om terug in te kunnen stappen. Helaas, men vertrok met aanwijzing, en de HC gooide hem in te snel tempo dicht om nog in te kunnen stappen. Met de 1685 in Amf geƫindigd met dus een mislukte overstap op de 583, wat de laatste trein zou zijn geweest die mij op tijd in Zl kan krijgen. Overigens, ook als ik in de 1583 was blijven zitten was deze overstap mislukt.

Vanuit Amf met trein 12585 in Zl gekomen, en dus gestrand. Daar zou een PLP lopen, maar die was kwijt. Na een zoektocht V&S kunnen vinden, welke bezig waren met politieassistentie, dus even op afstand gebleven. Uiteindelijk is er om 24.39 een taxi voor me gebeld, welke mij om 25.09 in Heino afzette. Taxirit is bij Munckhof bekend onder 1510092593.

"Optimale reis" zou zijn 1583-583-900557, aankomst te Hno 24.06. Aankomst om 25.09 is meer dan 60 minuten vertraging, en derhalve zou er dus een vergoeding van de volledige ritprijs moeten zijn. Helaas, claim is toegewezen op 30 minuten.

Uitcheckactie heeft in Zwolle plaatsgevonden, want dat was door het TVV in Heino onmogelijk. Aangezien ik weinig zin heb om een uitgebreide brief te moeten gaan tikken en op de post te doen bij dezen het verzoek om alsnog volledige restitutie toe te kennen. Mocht dat niet mogelijk zijn graag uitgebreid gemotiveerd waarom niet, want dan trek ik een blik logs open.

Kusjes.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 27 oktober 2015, 15:56

Als jij als eindstation Heino had aangegeven, was de claim goed gegaan.
Bekijk origineel

5 reacties

Voor een publiek forum vind ik het een onbegrijpelijk verhaal. Misschien toch maar de moeite genomen om het in een persoonlijk schrijven aan NS uit te leggen.
Vreemd dat TS wel een uitgebreide motivatie van NS verwacht maar niet zelf een brief wil schrijven met zijn verzoek.
Hoi Henk.

Je dient een claim in voor Hilversum - Zwolle, vertrektijd 22.52. Je zou om 23.42 moeten aankomen, maar bent om 00.41 uitgecheckt. Volgens onze gegevens heeft deze trein zonder problemen gereisd.

Je schrijft nu dat je naar Heino moest. Dit heb je niet geclaimd. Dat betekent dat je jouw claim beter via een formulier met begeleidend schrijven had kunnen indienen, omdat jouw claim nu vanuit bovenstaande optimale reisroute wordt bekeken, en wij niet kunnen weten dat je naar Heino moest.

Voor nu heb ik je claim herzien en goedgekeurd. Ik wil je in het vervolg (hopelijk is dat er niet) toch vragen om een begeleidend schrijven toe te voegen aan je claim.
Vreemd dat TS wel een uitgebreide motivatie van NS verwacht maar niet zelf een brief wil schrijven met zijn verzoek.
Mijn ervaring met brieven is louter "de vertraging is niet te zien" of gewoon helemaal geen antwoord. Echt totaal hopeloos.

Je dient een claim in voor Hilversum - Zwolle, vertrektijd 22.52. Je zou om 23.42 moeten aankomen, maar bent om 00.41 uitgecheckt. Volgens onze gegevens heeft deze trein zonder problemen gereisd.
JA! JA! Dit bedoel ik dus. Hebben we hier nou zojuist het failliet van de totale informatieteken aangetoond?

Aanschouw, trein 1583 (stel 9481) is pas om 23u10 snelheid gaan maken vanaf Hilversum (die coordinaten kun je in Google Maps kloppen). Daarna zie je hem meteen weer afremmen voor het aanrijden van de eerste overweg.

ARNU is het daarmee eens:

InfoPlus ook:

Overstap op de 583 had ik dus nooit kunnen halen, linksom of rechtsom.

Je schrijft nu dat je naar Heino moest. Dit heb je niet geclaimd. Dat betekent dat je jouw claim beter via een formulier met begeleidend schrijven had kunnen indienen, omdat jouw claim nu vanuit bovenstaande optimale reisroute wordt bekeken, en wij niet kunnen weten dat je naar Heino moest.

Gelukkig maar dat je dat niet kunt weten, zou wat zijn 😉 Dan ga ik vast een stuk of 10 van die formulieren versieren, want dit gebeurt helaas nogal eens.

Voor nu heb ik je claim herzien en goedgekeurd. Ik wil je in het vervolg (hopelijk is dat er niet) toch vragen om een begeleidend schrijven toe te voegen aan je claim.
Ik zal de Laan van Puntenburg in het vervolg voorzien van nog meer fanmail. Maar, uiteindelijk is het resultaat dan hetzelfde, want volgens de GTBV-computer bestaat de vertraging niet. Dan zijn we terug bij af?
Als jij als eindstation Heino had aangegeven, was de claim goed gegaan.
Blijf ik mij afvragen hoe het mogelijk is dat volgens jou de trein niet vertraagd was? Want dan loopt er toch iets spaak ergens.

Reageer