beantwoord

Claim onterecht afgewezen

• 27 oktober 2015
  • 5 reacties
  • 135 Bekeken

Beste NS,
Ik kreeg vanavond een mail dat een ingediende claim is afgewezen (nr 40997241) . Naar mijn idee is dit onterecht. Er waren die ochtend storingen, ik geloof dat de trein van Utrecht naar Arnhem niet verder reed dan Ede-Wageningen en ik moest daardoor omreizen via Den Bosch. Dit kostte me een uur extra reistijd.
Kunt u nogmaals naar mijn claim kijken?
Met vriendelijke groet,
Ditschy
icon

Beste antwoord door Sivan NS 27 oktober 2015, 15:37

Ik kan me goed voorstellen dat je dit graag tijdig had willen weten.

De trein van 10.23 is om 10.25 vertrokken van Utrecht Centraal naar Arnhem. Deze had je kunnen nemen. Je zou dan om 11.03 aankomen. Omdat jij het advies hebt gehad om via Den Bosch te reizen, is het begrijpelijk dat je voor deze route hebt gekozen. Ik ga er ook vanuit dat mijn collega dit advies heeft gegeven op basis van de informatie die op dat moment bekend was.

Je bent om 11.38 uitgecheckt. Had je trein volgens dienstregeling gereden, dan zou je om 10.44 aankomen. Dit betekent dat je 54 minuten na de geplande reistijd bent uitgecheckt. Je komt dus sowieso niet in aanmerking voor de vertraging van een uur. Ik zal wel zorgen dat je claim wordt goedgekeurd voor een half uur.
Bekijk origineel

5 reacties

Hoi Ditschy, en welkom op het forum.

Ik heb je claim even bekeken. Je hebt de reis Utrecht Centraal - Arnhem geclaimd. Volgens de reisplanner zou je om 10.44 moeten aankomen. Jij bent om 11.38 uitgecheckt.

Ik heb de daadwerkelijke reis opgezocht. Ik zie dat jouw trein niet verder heeft gereden dan Ede-Wageningen. Het systeem heeft toen een alternatieve reis gezocht, en kwam uit bij een reis waar je om 11.03 op Arnhem zou aankomen. Er is dus 19 minuten vertraging gevonden, en daarom is je claim afgewezen. Klopt het dat jij vanaf Utrecht al hebt besloten om via Den Bosch te reizen?
Beste Sivan,

bedankt voor je antwoord. Ik had die ochtend graag geweten dat er een optie was waardoor ik om 11.03 aan kon komen in Arnhem, de tijd die ik door de vertraging kwijt was, was belangrijk voor me. Maar ik ben door NS zelf via Den Bosch gestuurd. Ik vroeg aan het info punt op het station hoe ik nu in Arnhem moest komen en de meneer zei: via Den Bosch. Ik meen me zelfs nog te herinneren dat er 60 minuten extra reistijd is omgeroepen, of het heeft op mijn app gestaan.
Ik ben wel benieuwd naar die andere optie trouwens, voor de toekomst. Al vraag ik me echt af welke treinlijn er nog meer is die korter is dan via Den Bosch als de rechtstreekse optie naar Arnhem vervalt.

Met vriendelijke groet!
Ditschy
Ik kan me goed voorstellen dat je dit graag tijdig had willen weten.

De trein van 10.23 is om 10.25 vertrokken van Utrecht Centraal naar Arnhem. Deze had je kunnen nemen. Je zou dan om 11.03 aankomen. Omdat jij het advies hebt gehad om via Den Bosch te reizen, is het begrijpelijk dat je voor deze route hebt gekozen. Ik ga er ook vanuit dat mijn collega dit advies heeft gegeven op basis van de informatie die op dat moment bekend was.

Je bent om 11.38 uitgecheckt. Had je trein volgens dienstregeling gereden, dan zou je om 10.44 aankomen. Dit betekent dat je 54 minuten na de geplande reistijd bent uitgecheckt. Je komt dus sowieso niet in aanmerking voor de vertraging van een uur. Ik zal wel zorgen dat je claim wordt goedgekeurd voor een half uur.
Dat is fijn om te horen, dankjewel!
Geen dank. Hopelijk verloopt je volgende reis prettiger!

Reageer