beantwoord

Claim onterecht afgewezen

• 27 oktober 2015
  • 4 reacties
  • 149 Bekeken

Ik reis vrijwel altijd op het zelfde traject, uiteraard soms met vertraging. Onlangs heb ik hiervoor een claim ingediend, welke onterecht is afgewezen (nr. 40998042 ). De vertraging is opgelopen op het traject Den Haag - Breda, waardoor ik de aansluiting met de sprinter naar Gilze-Rijen heb gemist. Echter ben ik op deze dag naar het buspersoneel gelopen of er wellicht nog een bus reed, waar ik gebruik van kon maken. Dit was niet het geval, waardoor ik als nog op de aansluitende sprinter heb staan wachten.
Het lijkt er nu op dat het extra uit (en binnen een paar minuten) weer inchecken in Breda er voor zorgen dat deze claim wordt afgewezen. Dit is vreemd omdat ik hiermee geprobeerd hebt om de overlast door te vertraging juist te beperken en ik, om het busperron te bereiken, wel door de poortjes op station Breda moest. Het lijkt er op dat goede wil (= proberen verdere overlast te beperken) niet gewaardeerd wordt door de NS. 😞
icon

Beste antwoord door Sivan NS 27 oktober 2015, 09:23

Hoi Bigray, en welkom op het forum!

Je hebt geclaimd voor Den Haag CS - Breda. Volgens de reisplanner zou je om 19.20 aankomen. Jij bent om 19.31 uitgecheckt. Dat is dus 11 minuten later dan gepland. Uit jouw informatie begrijp ik dat je naar Gilze-Rijen moest. Dan had je dit ook in je claim moeten opgeven. Jij claimt nu alleen een deel van je reis.

Als ik kijk naar je reisgegevens, zie ik dat je om 20.04 bent uitgecheckt op Gilze-Rijen. Volgens de reisplanner zou dit 19.32 moeten zijn. Als ik kijk naar hoe de treinen toen zijn gereden, zie ik dat de trein 11 minuten later in Breda is aangekomen. Je zou dan inderdaad met 32 minuten vertraging op je eindbestemming zijn aangekomen.

Ik heb je claim nu aangepast. Let er echt op dat je een claim goed en volledig invult.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
Claims worden beoordeeld door een computer. Het kan daarom zijn dat terechte claims onterecht worden afgewezen, als de computer geen vertraging geconstateerd heeft. In zulke gevallen kunt u contact opnemen met de klantenservice om uw situatie toe te lichten. De klantenservice kan dan een opmerking bij uw claim plaatsen en de claim opnieuw laten beoordelen.

U kunt restitutie aanvragen via de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Overigens vervalt uw recht op geld bij vertraging als u op eigen initiatief alternatief vervoer neemt. Had de bus dus wel gereden en had u die genomen, dan had u dus geen restitutie meer kunnen krijgen.

Je hebt geclaimd voor Den Haag CS - Breda. Volgens de reisplanner zou je om 19.20 aankomen. Jij bent om 19.31 uitgecheckt. Dat is dus 11 minuten later dan gepland. Uit jouw informatie begrijp ik dat je naar Gilze-Rijen moest. Dan had je dit ook in je claim moeten opgeven. Jij claimt nu alleen een deel van je reis.

Als ik kijk naar je reisgegevens, zie ik dat je om 20.04 bent uitgecheckt op Gilze-Rijen. Volgens de reisplanner zou dit 19.32 moeten zijn. Als ik kijk naar hoe de treinen toen zijn gereden, zie ik dat de trein 11 minuten later in Breda is aangekomen. Je zou dan inderdaad met 32 minuten vertraging op je eindbestemming zijn aangekomen.

Ik heb je claim nu aangepast. Let er echt op dat je een claim goed en volledig invult.

Silvan,

Dank voor de snelle actie en reactie. Het gaat echter nog steeds niet; je geeft (terecht) aan dat de claim rechtmatig is, echter 'de computer' wijst hem nog steeds af!
Kan je hier nog eens naar kijken en het e.e.a. corrigeren.

B.v.d.

NB. Graag alleen reacties vanuit de NS
Hoi BigRay. Ik ben een vinkje vergeten, niet zo slim! Hij is nu alsnog hersteld en definitief goedgekeurd. Excuses!

Reageer