beantwoord

Claim onterecht afgewezen

• 2 januari 2016
  • 2 reacties
  • 64 Bekeken

Ik begrijp dat ik een topic kan aanmaken (of kan bellen) als ik het niet eens ben met een geld-terug claimafwijzing.
Welnu, dat is het geval. Claimnummer 41059756 is afgewezen met als reden: 'Op basis van de door u opgegeven reisgegevens hebben wij geen of onvoldoende vertraging geconstateerd.'

Het betrof dinsdag 15 december, toen ik de Intercity naar Leiden en Den Haag ingestapt ben in Duivendrecht. Die intercity strandde kort vóór en uiteindelijk in de Schipholtunnel. Mijn medepassagiers en ik hebben er ongeveer 2 uur vastgezeten in totaal voordat we in de tunnel de trein moesten verlaten en via de nooduitgang een bus ingingen. Die zette ons weer af op Schiphol. Al met al dus rrrrruim de uur vertraging overschreden. Het was geen geval van overmacht aan NS zijde, de conducteur heeft omgeroepen dat de allereerste oorzaak een gebrek aan onze trein was.

Graag dus alsnog het verzoek inwilligen. Dank!
icon

Beste antwoord door Sivan NS 4 januari 2016, 13:41

Hoi Llanddewi. Vervelend dat jouw reis zo is verlopen.

Ik heb je claim bekeken. Het systeem heeft niet kunnen constateren dat jij 2 uur hebt vastgezeten in de trein, en zodoende reisalternatieven gevonden die jij niet had kunnen nemen. Op basis van de informatie die je nu geeft, en je reistransacties, heb ik de claim alsnog goedgekeurd.

Hopelijk verloopt een volgende reis prettiger!
Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Illanddewi, het is inderdaad mogelijk om via deze weg opnieuw je claim in te dienen. Mijn collega zal dit topic na het weekend overnemen en dit voor je nakijken. Mocht je in de tussentijd toch contact opnemen met onze klantenservice via een ander kanaal, laat het dan even weten.
Hoi Llanddewi. Vervelend dat jouw reis zo is verlopen.

Ik heb je claim bekeken. Het systeem heeft niet kunnen constateren dat jij 2 uur hebt vastgezeten in de trein, en zodoende reisalternatieven gevonden die jij niet had kunnen nemen. Op basis van de informatie die je nu geeft, en je reistransacties, heb ik de claim alsnog goedgekeurd.

Hopelijk verloopt een volgende reis prettiger!

Reageer