beantwoord

Claim Toeslag

  • 20 december 2018
  • 1 reactie
  • 129 Bekeken

Stel, je wordt door een onverwachte storing gedwongen om met de IC direct te reizen, kun je dan je toeslag terugvragen?
Voorbeeld:
Je reist van Amsterdam Sloterdijk naar Tilburg. Oorspronkelijke vertrektijd intercity is 23.01, maar deze rijdt niet, of maar tot Amsterdam CS vanwege een defecte trein tussen Amsterdam en Utrecht. Daarom moet je omreizen via Schiphol en Breda, vertrektijd 23.08.
Je kunt geen andere omreisroute kiezen, want dan kom je niet meer thuis.
Hoe werkt dit dan precies? Ik heb dit namelijk al een paar keer meegemaakt.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 21 december 2018, 15:50

Goedemiddag Acchero. Algemeen gezien kun je hier geen restitutie voor krijgen, gezien het uiteindelijk wel een eigen keus is om de IC Direct te nemen. Uitval is uiteraard vervelend, maar doorgaans zijn er alsnog alternatieven te nemen naast de IC Direct.

Nu begrijp ik dat jouw situatie net iets anders ligt, gezien je aangeeft dat de uitvallende trein voor jou de laatste reisoptie is om nog op je bestemming te geraken. Dat houdt dus in dat er voor jou geen alternatief is naast de IC Direct. In dit situatie is er mogelijk uit coulance toch iets voor je te betekenen, maar daar durf ik zo snel niet over te oordelen zonder de details van de situaties in te zien. Ik wil je adviseren om hiervoor contact op te nemen met onze Klantenservice. Ik zou voor dit geval Social Media of de Live Chat functie willen aanraden.
Bekijk origineel

1 reactie

Goedemiddag Acchero. Algemeen gezien kun je hier geen restitutie voor krijgen, gezien het uiteindelijk wel een eigen keus is om de IC Direct te nemen. Uitval is uiteraard vervelend, maar doorgaans zijn er alsnog alternatieven te nemen naast de IC Direct.

Nu begrijp ik dat jouw situatie net iets anders ligt, gezien je aangeeft dat de uitvallende trein voor jou de laatste reisoptie is om nog op je bestemming te geraken. Dat houdt dus in dat er voor jou geen alternatief is naast de IC Direct. In dit situatie is er mogelijk uit coulance toch iets voor je te betekenen, maar daar durf ik zo snel niet over te oordelen zonder de details van de situaties in te zien. Ik wil je adviseren om hiervoor contact op te nemen met onze Klantenservice. Ik zou voor dit geval Social Media of de Live Chat functie willen aanraden.

Reageer