beantwoord

Claim vertraging 27-11

• 2 december 2017
  • 1 reactie
  • 76 Bekeken

Beste heer, mevrouw. Doordat er afgelopen maandag geen treinen tussen Utrecht en Gouda reden, heb ik zowel de heen als terugreis zeer veel vertraging gehad. Ik heb een claim ingediend via mijnns, maar omdat er sprake is geweest van vervangend vervoer geeft ie aan dat ik maar tot woerden ben geweest, hierdoor zijn beide claims afgewezen. Ik heb geprobeerd om buiten mijnns om nog eens een claim in te dienen, zodat ik aan kon geven dat Gouda mijn eindstation (heenreis) en beginstation (terugreis) was, maar nu krijg ik bericht dat de claims zijn afgewezen omdat ik al eerder claims heb ingediend. Is er een manier waarop ik toch geld terug kan vragen voor beide reizen? Ik heb namelijk bijna anderhalf uur vertraging op beide trajecten gehad

Met vriendelijke groet,

Iris Harleman
icon

Beste antwoord door Tochjo 2 december 2017, 09:08

Ingediende claims worden door een computer beoordeeld. Dat betekent dat claims soms onterecht worden afgewezen. In dit geval zal de computer geen vertraging hebben vastgesteld op de reis naar Woerden en niet hebben geweten dat u verder wilde reizen en daar vertraging ondervond.

U kunt nu het beste de mail met de afwijzing beantwoorden en uw situatie toelichten. Geef daarbij zoveel mogelijk informatie. De claim zal daarna opnieuw beoordeeld worden door een mens. Houdt u er wel rekening mee dat het wegens een achterstand bij de afdeling die deze bezwaren behandelt enkele maanden kan duren voordat u een reactie krijgt.

In de toekomst kunt u inderdaad het beste meteen gebruikmaken van dit formulier als u geld terug wilt vragen voor een reis waarbij de eindbestemming niet goed in uw reishistorie staat. Op dat formulier kunt u aangeven dat u uw eindbestemming niet bereikt hebt en een opmerking toevoegen aan uw claim.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
Ingediende claims worden door een computer beoordeeld. Dat betekent dat claims soms onterecht worden afgewezen. In dit geval zal de computer geen vertraging hebben vastgesteld op de reis naar Woerden en niet hebben geweten dat u verder wilde reizen en daar vertraging ondervond.

U kunt nu het beste de mail met de afwijzing beantwoorden en uw situatie toelichten. Geef daarbij zoveel mogelijk informatie. De claim zal daarna opnieuw beoordeeld worden door een mens. Houdt u er wel rekening mee dat het wegens een achterstand bij de afdeling die deze bezwaren behandelt enkele maanden kan duren voordat u een reactie krijgt.

In de toekomst kunt u inderdaad het beste meteen gebruikmaken van dit formulier als u geld terug wilt vragen voor een reis waarbij de eindbestemming niet goed in uw reishistorie staat. Op dat formulier kunt u aangeven dat u uw eindbestemming niet bereikt hebt en een opmerking toevoegen aan uw claim.

Reageer