beantwoord

Claim voor vertraging - kan niet ingediend worden?

Ik probeer een claim in te vullen voor een vertraging van ruim een uur die ik had als gevolg van de kapotte bovenleiding bij Weesp op 9 april jl.
Als ik op verzenden druk, komt er te staan dat er geen vertragingen geconstateerd zijn op die reis en dat ik dus geen claim kan indienen.

Heeft iemand dit wel eens eerder gezien?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 3 mei 2019, 11:20

Goedemorgen BeardedGhoul en welkom bij de NS Community!

Ik zie dat Jeroen je al een mogelijke verklaring heeft gegeven over het waarom de claim wordt afgewezen. Ik kan me goed voorstellen dat je alsnog graag een claim wilt indienen, zeker wanneer je wel degelijk voldoende vertraging hebt opgelopen.

Wat ik begrijp uit jouw screenshot is dat je de claim op dit moment probeert in te dienen via je Mijn NS account. Via die route wordt er een automatische controle uitgevoerd vóórdat je de claim ook werkelijk kunt indienen. Als door die controle de claim zou worden afgewezen, dan kun je de claim überhaupt niet indienen met de huidige melding als gevolg.

De route die Robert B aangeeft is in principe de juiste route die je nu kunt volgen, maar in dat advies ontbreekt dat je de claim eerst nog wilt indienen via het formulier zonder Mijn NS. Bij dit formulier wordt de automatische controle namelijk uitgevoerd nadat je de claim hebt ingediend. Je kunt de claim dus wel indienen. Hoogstwaarschijnlijk zal hij om dezelfde reden automatisch alsnog worden afgewezen, maar in dit geval kun je dan reageren op de afwijzingsmail, waarbij je eventuele verdere relevante informatie kan geven, zoals het niet meer mee kunnen door extreme drukte. De claim zal dan worden herzien door een persoon.

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3
Was er misschien een alternatieve route (volgens het systeem) waardoor je toch met minder dan 30 minuten vertraging je bestemming alsnog had kunnen bereiken?

Via Utrecht of zo, onwaarschijnlijk maar het systeem is dom, jij wist dat niet én er is niets omgeroepen of geadviseerd in de reisplanner natuurlijk.

Je kunt op een afwijzing(mail) een reply doen met uitleg.

Dan wordt die door een persoon bekeken en vaak alsnog toegekend. Dat kan wel even duren (6 weken is geen uitzondering).
Niet met korte treinen en 1000 mensen op het station die allemaal in dezelfde trein willen. Het waren - letterlijk - Tokyo taferelen, waar NS medewerkers mensen in de trein duwden om de deuren dicht te krijgen. Op een gegeven moment mochten er gewoon geen mensen meer in.
Badge +3
Dat is een ander verhaal (ik kon/mocht helemaal niet mee!)

Maar zelfde procedure dus... reageer op de afwijzing met uitleg.
Badge
Er reden heel beperkt treinen die ochtend en dat waren alleen de sprinters naar Utrecht en naar Amsterdam Centraal, alle IC treinen vielen die dag uit door de defecte bovenleiding en de 2 gestrande treinen hierdoor.

Maar de taferelen welke u omschrijft en die 1000 reizigers heb ik zelf niet gezien op Almere Centrum en zeker niet dat er mensen in een al overvolle trein werden geduwd door NS medewerkers. Er werden juist mensen uit de trein gehaald zodat de deuren nog dicht konden van de treinen die wel konden rijden.

Doordat er wel treinen reden wordt de GTBV blijkbaar geweigerd, u zult dan contact op moeten nemen met de klantenservice om te kijken of u de claim op een andere manier kunt indienen.
Goedemorgen BeardedGhoul en welkom bij de NS Community!

Ik zie dat Jeroen je al een mogelijke verklaring heeft gegeven over het waarom de claim wordt afgewezen. Ik kan me goed voorstellen dat je alsnog graag een claim wilt indienen, zeker wanneer je wel degelijk voldoende vertraging hebt opgelopen.

Wat ik begrijp uit jouw screenshot is dat je de claim op dit moment probeert in te dienen via je Mijn NS account. Via die route wordt er een automatische controle uitgevoerd vóórdat je de claim ook werkelijk kunt indienen. Als door die controle de claim zou worden afgewezen, dan kun je de claim überhaupt niet indienen met de huidige melding als gevolg.

De route die Robert B aangeeft is in principe de juiste route die je nu kunt volgen, maar in dat advies ontbreekt dat je de claim eerst nog wilt indienen via het formulier zonder Mijn NS. Bij dit formulier wordt de automatische controle namelijk uitgevoerd nadat je de claim hebt ingediend. Je kunt de claim dus wel indienen. Hoogstwaarschijnlijk zal hij om dezelfde reden automatisch alsnog worden afgewezen, maar in dit geval kun je dan reageren op de afwijzingsmail, waarbij je eventuele verdere relevante informatie kan geven, zoals het niet meer mee kunnen door extreme drukte. De claim zal dan worden herzien door een persoon.

Reageer