beantwoord

claimnummer 15991062

• 31 december 2015
  • 4 reacties
  • 104 Bekeken

Wederom heb ik met verbazing kennis genomen van uw besluit om niet te voldoen aan mijn verzoek om “Geld terug bij vertraging”.
Op 6 november 2015 heb ik om 14.05 uur op Rotterdam Centraal de Intercity genomen richting Groningen met als reisdoel Utrecht Centraal, waar ik om 14.43 uur aan had moeten komen. Deze trein reed niet vanwege een persoonlijk ongeval.
Daarom moest ik om 14.07 uur de eerstvolgende trein richting Amsterdam nemen, op Leiden CS overstappen en de trein van 14.52 richting Utrecht nemen, alwaar ik om 15.34 uur aankwam in plaats van om 14.43 uur.
NS heeft dus niet aan zijn verplichtingen jegens mij voldaan en daarom maak ik bezwaar tegen uw in het afwijzingsbericht staande besluit. Mocht de afwijzing gehandhaafd blijven, dan verneem ik graag uw reden voor afwijzing.
Ik wacht uw reactie af.
icon

Beste antwoord door Tochjo 31 december 2015, 09:50

Op vrijdag 6 november was er inderdaad sprake van een aanrijding met persoon tussen Utrecht en Woerden, waardoor er enige tijd geen intercity's van Rotterdam Centraal naar Utrecht Centraal hebben gereden. Voor zover ik kan zien, waren de beperkingen om 14.05 uur echter alweer voorbij; de trein van 13.50 uur lijkt de eerste te zijn die naar Utrecht gereden heeft, en die van 14.05 uur daarna dus ook.

Ingediende claims worden door een computer beoordeeld. Als de computer ook van deze gegevens uitgaat, dan is er onvoldoende vertraging geconstateerd en wordt uw claim automatisch afgewezen, zonder dat er een mens naar kijkt. Als u bijvoorbeeld bent omgereisd omdat u dat om 14.00 uur nog geadviseerd is door een medewerker van NS, dan wordt dit niet bij de beoordeling van uw claim betrokken.

Nu u in dit topic uw claimnummer hebt genoemd en uw reis hebt toegelicht, verwacht ik dat een medewerker van NS later vandaag zal aangeven of mijn gedachte hierboven juist is en wat er nu met uw claim zal gebeuren.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
Op vrijdag 6 november was er inderdaad sprake van een aanrijding met persoon tussen Utrecht en Woerden, waardoor er enige tijd geen intercity's van Rotterdam Centraal naar Utrecht Centraal hebben gereden. Voor zover ik kan zien, waren de beperkingen om 14.05 uur echter alweer voorbij; de trein van 13.50 uur lijkt de eerste te zijn die naar Utrecht gereden heeft, en die van 14.05 uur daarna dus ook.

Ingediende claims worden door een computer beoordeeld. Als de computer ook van deze gegevens uitgaat, dan is er onvoldoende vertraging geconstateerd en wordt uw claim automatisch afgewezen, zonder dat er een mens naar kijkt. Als u bijvoorbeeld bent omgereisd omdat u dat om 14.00 uur nog geadviseerd is door een medewerker van NS, dan wordt dit niet bij de beoordeling van uw claim betrokken.

Nu u in dit topic uw claimnummer hebt genoemd en uw reis hebt toegelicht, verwacht ik dat een medewerker van NS later vandaag zal aangeven of mijn gedachte hierboven juist is en wat er nu met uw claim zal gebeuren.
Nogmaals hallo, Cor. Ook deze claim heb ik bekeken.

Je claimt voor Rotterdam - Utrecht, vertrektijd 14.05. Je bent om 13.01 al ingecheckt. Gebaseerd op de tijd die je opgeeft, zou je om 14.43 aankomen.

Volgens onze gegevens reed deze trein zonder problemen. De claim is daarom afgewezen. Overigens ben jij om 14.36 uitgecheckt, en dat is nog eerder dan je zou aankomen als je die van 14.05 had genomen. Iets klopt dus denk ik niet.
Badge +3
Dan zal cor-dinybrouwer zich een uur in de vertrektijd hebben vergist en hebben moeten claimen voor 13.05 uur, lijkt me.
Cor, zou je op mijn bericht willen reageren? Ik kijk de claim graag voor je na.

Reageer