beantwoord

claimnummer 41064618

• 9 januari 2016
  • 9 reacties
  • 151 Bekeken

Beste,

Afgelopen 16-12-15 ben ik van Gouda naar Delft gereist. De IC van Den Haag HS naar Delft reed echter niet meer wegens een aanrijding met persoon.
Mijn geplande route was als volgt:
19u34-19u52 Gouda - DH CS
19u58-20u02 DH CS - DH HS
20u04-20u10 DH HS - Delft
Op mijn reishistorie is te zien dat ik om 20u49 door het station ben gelopen om bij de fietsenkelder te komen. Dat is zo'n 50 minuten na de geplande tijd, maar toch is mijn claim afgewezen.

Groeten,
Chris
icon

Beste antwoord door Sivan NS 11 januari 2016, 12:19

Hoi Chris, en welkom op het forum!

Je claimt voor Gouda - Delft, vertrek 20.04. Volgens de optimale reisroute gaat er om die tijd geen route, en dus vindt het systeem de trein van 20.07 met een aankomst van 20.45. Jij bent om 20.59 op Delft uitgecheckt.

Je schrijft nu dat je de trein van 19.34 had willen hebben. Dan had je dit ook in je claim moeten vermelden.

Ik heb de vertrektijd aangepast, waardoor de vertraging is gevonden en erkend. Je hebt echter slechts 3.30 voor je reis betaald, omdat je geen reistransacties hebt voor Den Haag - Delft. De helft daarvan is 1.65 en dat is te laag om uitgekeerd te worden. Daarom is de claim ook na correctie alsnog afgewezen.
Bekijk origineel

9 reacties

Hoi Chris, en welkom op het forum!

Je claimt voor Gouda - Delft, vertrek 20.04. Volgens de optimale reisroute gaat er om die tijd geen route, en dus vindt het systeem de trein van 20.07 met een aankomst van 20.45. Jij bent om 20.59 op Delft uitgecheckt.

Je schrijft nu dat je de trein van 19.34 had willen hebben. Dan had je dit ook in je claim moeten vermelden.

Ik heb de vertrektijd aangepast, waardoor de vertraging is gevonden en erkend. Je hebt echter slechts 3.30 voor je reis betaald, omdat je geen reistransacties hebt voor Den Haag - Delft. De helft daarvan is 1.65 en dat is te laag om uitgekeerd te worden. Daarom is de claim ook na correctie alsnog afgewezen.
Hoi Sivan,

Bedankt voor je reactie. Ik ben in het bezit van een weekend vrij abonnement. In dat geval wordt 1/12 deel van mijn maandbedrag uitgekeerd volgens:

http://www.ns.nl/binaries/_ht_1448977205152/content/assets/ns-nl/klantenservice/tabel-geld-terug-bij-vertraging-nov-2015.pdf

Waarom doet de prijs van de reis zelf er dan nog toe?
Je hebt doordeweeks gereisd, en niet in het Weekend. We kijken daarom naar je ritprijs en niet naar je abonnement.
Okay, bedankt voor de snelle en duidelijke reacties!
Je hebt doordeweeks gereisd, en niet in het Weekend. We kijken daarom naar je ritprijs en niet naar je abonnement.

Misschien is het handig dat ook in de gelinkte tabel aan te geven. Hetzelfde geldt voor Dal Vrij en Traject Vrij, waarbij van de laatstgenoemde juist alleen de omgekeerde situatie wordt genoemd.
Ik heb dit inderdaad al meteen gemeld bij de websitebeheerders, Pe_pe!
Prima. 🙂
Misschien is het handig dat ook in de gelinkte tabel aan te geven. Hetzelfde geldt voor Dal Vrij en Traject Vrij, waarbij van de laatstgenoemde juist alleen de omgekeerde situatie wordt genoemd.

Bij Traject Vrij wordt ook bij vertraging die uitsluitend op het afgekochte traject betrekking heeft restitutie verleend op basis van de ritprijs en niet op de abonnementsprijs. De enige uitzondering is compensatie bij het niet kunnen reizen als gevolg van verstoringen. In dat geval wordt wel een deel van het abonnementsgeld gerestitueerd.
Mijn collega's hebben de tabel op de website geüpdatet. Middels een sterretje (*) is er aanvullende informatie toegevoegd.

Reageer