beantwoord

Claims Intercity Direct onterecht afgewezen

• 24 November 2015
  • 6 reacties
  • 217 Bekeken

Er zijn drie claims voor een reis met intercity direct afgewezen. Ik heb hier al via Eva een mail over gestuurd, maar daar hoor ik al twee weken niets op terug. Daarom maar via het forum:

15-09-2015 (claimNR 50020011) Reis van Tilburg naar Rotterdam Centraal. Vertrek 6:37. In Breda bleek Intercity Direct van 6:56 uur niet te rijden. Daarom met de 7:09 Intercity ri. Den Haag gereisd. Meer dan 15 minuten vertraging.

18-09-2015 claim NR 50020854) Zelfde reis als op 15-09, maar nu reed intercity direct van 6:56 met een vertraging van 30 minuten. Daarom dus wederom 7:09 Intercity ri. Den Haag gepakt. Ook weer meer dan 15 min vertraging in Rotterdam.

22-09-2015 claim nr 50021485) Reis van Tilburg naar Rotterdam Centraal. Vertrek 9:07 uur. Bij overstap in Breda bleek de intercity direct defect te zijn. Daarom ook nu weer de reuliere trein genomen (9:39 uur) ri Den Haag. Dus wederom meer dan 15 minuten vertraging bij aankomst in Rotterdam.

Ik hoop dat dit kan worden opgepakt, want ik weet niet waarom dit niet aan de voorwaarden van Intercity Direct zou voldoen.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 25 November 2015, 12:59

Bekijk origineel

6 reacties

Goedemorgen Erik. Ik heb je verzoek even doorgezet naar de afdeling Claims. Zodra ik hiervan bericht krijg, laat ik je dit meteen weten!
Erik, het blijkt dat de claims zijn uitgevallen omdat er geen toeslag bij zat. Aangezien je hebt gereisd op een toeslagvrije route, was dit onterecht (gelukkig gebeurt dit niet standaard). Alle drie de claims zijn nu alsnog goedgekeurd. Excuses voor het ongemak.
Goedemorgen Sivan,

ik heb op 2 en 3 december een aantal claims die eerder waren afgewezen toch nog vergoed gekregen. Helaas is nu hetzelfde weer aan de hand met nieuwe claims, nl
claim nr50026759. reis Tb-Rtd 3-11-2015 vertrek 9:07: ICDirect reed niet om 9:26 in Breda.
claim nr50023023 reis Tb-Rtd 2-10-2015 Vertrek 6:37: ICDirect 6:56 +30 min en 6:26 + 50 min en IC Den Haag van 7:09 + 9 min, dus alles was sterk vertraagd di ochtend.

Ik ga er van uit dat deze claims om dezelfde reden zijn afgewezen en dus ook wordn herzien.

Met vriendelijke groet,

Erik
Hoi Erik. Ook deze claims heb ik uitgezet voor je. Ik kom er op terug.

Edit: ik heb Erik hierover een priv├ębericht gestuurd.
Geachte heer/mevrouw,

Er is een claim voor een reis met intercity direct afgewezen.
10-12-2015 (claimNR 50033919) Reis van Tilburg naar Rotterdam Centraal. Vertrek 6:37. In Breda bleek Intercity Direct van 6:56 uur niet te rijden. Op de borden stond echter steeds dat hij wel zou rijden, maar dat werd steeds later. Ik bleef er echter wel op wachten, want de aangegeven vertraging was minder dan dat de extra reistijd met de reguliere intercity van 7:09 zou kosten. Pas nadat de reguliere trein vertrokken was, bleek dat deze trein zoveel vertraging had, dat hij niet meer ging vertrekken, maar pas om 7:26 uur. Dat is dus een vertraging van 30 minuten.
In mijn ogen heb ik dus wel recht op een vergoeding.

Graag wil ik dat deze afwijzing wordt herzien.

Met vriendelijke groet,

Erik
Graag wil ik dat deze afwijzing wordt herzien.

Je mag contact opnemen met de volgende kanalen hiervoor (in het weekend kunnen we dit niet via dit forum regelen): Twitter (@NS_onlien), Facebook (Nederlandse Spoorwegen), telefonische klantenservice (030 751 51 55) of Chat.

Reageer