Skip to main content

Beste, 

 

wij hebben 27 augustus compensatie aangevraagd en hebben tot op heden nog steeds niks gehoord.

 

onze trein van Brussel naar Rotterdam. Bleef steken in Breda vanwege storing . We moesten allemaal de trein uit van de medewerkers. Er waren ook geen vervangende bussen etc. 
 

hebben toen noodgedwongen maar een taxi gepakt.

 

hoe lang moeten wij wachten voordat wij iets te horen krijgen?

Vr gr

 

We

Als u geld terug bij vertraging heeft aangevraagd via het daarvoor bestemde formulier zou u binnen enkele dagen een automatisch antwoord moeten krijgen. Als u niets heeft gehoord, moet daar iets mis zijn gegaan. Als u langs een andere weg met een zelf geschreven tekst heeft geprobeerd NS te bereiken of gereageerd heeft op een automatische afwijzing, kan het wel een half jaar duren voor u antwoord krijgt. De 12 weken waarbinnen NS belooft te reageren halen ze in ieder geval vaak niet.

Overigens heeft u geen recht op restitutie van kosten voor een door uzelf geregelde taxi.


Noodgedwongen een taxi gepakt? Wat was het tijdstip dat je strandde en wat was de reactie van de klantenservice toen je telefonisch contact opnam? Hoe lang heb je gewacht tot je wist dat er geen vervangend vervoer zou komen voor je de taxi nam? Er reden ook geen reguliere bussen die je naar een station konden brengen vanwaar er wel treinen reden?

Na telefonisch contact of contact via de infopaal regelt NS ander vervoer als je strandt met de laatste vervoersmogelijkheid. Zelfgeregelde taxi's worden niet vergoed.

 


Als u geld terug bij vertraging heeft aangevraagd via het daarvoor bestemde formulier zou u binnen enkele dagen een automatisch antwoord moeten krijgen. Als u niets heeft gehoord, moet daar iets mis zijn gegaan. Als u langs een andere weg met een zelf geschreven tekst heeft geprobeerd NS te bereiken of gereageerd heeft op een automatische afwijzing, kan het wel een half jaar duren voor u antwoord krijgt. De 12 weken waarbinnen NS belooft te reageren halen ze in ieder geval vaak niet.

Overigens heeft u geen recht op restitutie van kosten voor een door uzelf geregelde taxi.

Hebben via het formulier gedaan.

is nog in behandeling dus afwachten


Toen de trein stopte bij Breda. En ns riep om dat er storing was. Waren we al een half uur in de trein. Ns medewerkers riepen daarna om dat de trein niet verder reed. Alle treinen rond om Breda reden niet meer.

 

we moesten van ns medewerkers de trein uit hebben gevraagd of er ook bussen reden  antwoord was nee. Hoe lang duurt de storing kon uren duren.

was tegen 19.00 en wij moesten naar Rotterdam airport daar stond de auto.

 

indd noodgedwongen. Want geen vervangende vervoer geen bussen, na 2 dagen reizen wil een mens ook graag naar huis.

 

ns medewerker zegt er rijdt niks geen vervanging etc  ja dan moet je wat.

 

ns regelde helemaal niks.

 

 


Toen de trein stopte bij Breda. En ns riep om dat er storing was. Waren we al een half uur in de trein. Ns medewerkers riepen daarna om dat de trein niet verder reed. Alle treinen rond om Breda reden niet meer.

 

we moesten van ns medewerkers de trein uit hebben gevraagd of er ook bussen reden  antwoord was nee. Hoe lang duurt de storing kon uren duren.

was tegen 19.00 en wij moesten naar Rotterdam airport daar stond de auto.

 

indd noodgedwongen. Want geen vervangende vervoer geen bussen, na 2 dagen reizen wil een mens ook graag naar huis.

 

ns medewerker zegt er rijdt niks geen vervanging etc  ja dan moet je wat.

 

ns regelde helemaal niks.

 

 

Dus half uur in de trein stil gestaan toen duidelijk was dat er een storing was, gevraagd aan NS medewerkers ter plekke of er iets reed, maar geen telefonisch contact gehad met NS klantenservice? Hoe wist je dan dat er niet geregeld werd als je geen contact had met de klantenservice? Medewerkers zijn niet altijd op de hoogte van wat er aan de hand is en of er vervangende vervoer geregeld wordt. Of er vervangend vervoer geregeld wordt, hangt af van hoelang men denkt dat een verstoring gaat duren. Wat was de prognose, werd er aangegeven dat er tot einde dienstregeling niets meer zou rijden? Heb je de taxi gedeeld met andere reizigers die de kant op moesten? Bussen regelen kost tijd en staan er niet binnen een uur en bij verstoring wordt er een prognose gegeven over hoelang men denkt dat de verstoring gaat duren. Uit het feit dat zoals je zelf zegt graag naar huis te willen kan ik concluderen dat je vrij snel een taxi genomen hebt en geen 100 minuten gewacht hebt op door NS geregeld vervoer. Graag naar huis willen is geen noodzaak om NS taxi te laten vergoeden. Daarbij was je niet gestrand met de laatste vervoersmogelijkheid.

Je werd door niemand gedwongen een taxi te nemen, je hebt zelf die keuze gemaakt.


Gebeurt wel vaker dat personeel in de trein of op een station dingen zegt die op zich wel waar zijn, maar waar je geen vergoeding voor krijgt.

Jij: “Er is {dus} geen zicht op vervangend vervoer? Hoe kom ik nu het snelste thuis?”
NS persoon: “Met een taxi!”

Daar is geen woord aan gelogen maar die moet de NS dan wel voor je regelen, want achteraf vergoeden doen ze niet en “stuur het bonnetje maar op” kan ook alleen bij hoge uitzondering (als je echt niet meer thuis zou kunnen komen, bij grote drukte waardoor taxi(busjes) regelen geen optie is of als je een vlucht dreigt te missen).


Toen de trein stopte bij Breda. En ns riep om dat er storing was. Waren we al een half uur in de trein. Ns medewerkers riepen daarna om dat de trein niet verder reed. Alle treinen rond om Breda reden niet meer.

 

we moesten van ns medewerkers de trein uit hebben gevraagd of er ook bussen reden  antwoord was nee. Hoe lang duurt de storing kon uren duren.

was tegen 19.00 en wij moesten naar Rotterdam airport daar stond de auto.

 

indd noodgedwongen. Want geen vervangende vervoer geen bussen, na 2 dagen reizen wil een mens ook graag naar huis.

 

ns medewerker zegt er rijdt niks geen vervanging etc  ja dan moet je wat.

 

ns regelde helemaal niks.

Met dit verhaal zult u geen taxi vergoed krijgen.


We zullen zien wat we terug krijgen al is het alleen het treinkaartje.

 

bedankt voor de informatie 


Reageer