beantwoord

Compensatie bij vertraging IC trein Rotterdam Antwerpen

• 21 januari 2020
  • 5 reacties
  • 151 Bekeken

Beste NS,

In de afgelopen 2 weken heb ik meerdere vertragingen meegemaakt van langer dan 30 minuten: dinsdag 14/01, de trein van van 1910 uit Rotterdam reed helemaal niet en op woensdag 15/01 ook de trein van Rotterdam had een vertraging van meer dan 30 minuten. Gisteren, 20/01 de trein van Antwerpen van 7.44 reed via Roosendaal ipv. Breda en het resultaat was ook 30 minuten vertraging. Ik heb een altijd vrij abonnement van Nederland en gresnabonnement van België. Ik kan dus niet alleen of uitchecken of inchecken in Rotterdam (niet in België dus).

Mijn vraag is dus, hoe kan ik compensatie krijgen voor deze verlate treinen? Op de website, kan ik alleen als ik incheck. Maar ik doe dus de trein reis naar België. Ik heb altijd of in- of uitgecheckt in Rotterdam.

Hopelijk is het mogelijk, anders voelt dit zo oneerlijk. Abonnement van 431 euro per maand (bijna even duur als een kamer huren in Rotterdam) en regelmatig vertragingen. Plus 135 euro in België. Ik weet dat we als grenswerker niet bepaald de prioriteit zijn van jullie, maar ik hoop dat er wel enigszins compensatie is. 

Dank.

Angga

icon

Beste antwoord door Raymond123 21 januari 2020, 22:23

Helaas…

Ondanks dat dit op het NL traject als een ICDirect rijdt, met een op zich ruimhartige compensatie vanaf 15 minuten, geldt dit internationaal pas vanaf 60 minuten- tegen beduidend lagere vergoedingen.

Niet rechtvaardig bij dit wanproduct, wel realiteit. Beter zou NS een stoomtrein kunnen laten rijden tussen Antwerpen en Rotterdam: een stuk betrouwbaarder.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge

Helaas…

Ondanks dat dit op het NL traject als een ICDirect rijdt, met een op zich ruimhartige compensatie vanaf 15 minuten, geldt dit internationaal pas vanaf 60 minuten- tegen beduidend lagere vergoedingen.

Niet rechtvaardig bij dit wanproduct, wel realiteit. Beter zou NS een stoomtrein kunnen laten rijden tussen Antwerpen en Rotterdam: een stuk betrouwbaarder.

Inderdaad Raymond. Misschien andere materialen. Vorig jaar had NS veel problemen met locomotieven en zo :(

Hoi Angga en welkom bij de NS Community!

Mijn excuses voor de opgelopen vertraging. Zoals Raymond123 aangeeft geldt geld terug bij vertraging op deze reis vanaf 60 minuten. Heb je ingecheckt in Rotterdam en uitgecheckt te Breda?

Beste Danny,

14/1 en 15/1 beide ingecheckt in Rotterdam, maar ik checkte natuurliijk niet uit in Breda (ik zat in de vertraagde trein) die verder reed tot Antwerpen. Daar kan ik natuurlijk niet uitchecken. 20/1 Ik heb niet ingecheckt omdat het niet kan in Antwerpen en uitgecheckt in Rotterdam :(

Inderdaad, catch 22 status: ik kan niks declareren omdat ik nooit in EN uit check, simpelweg omdat het niet kan. Mogelijk hebben we als grenswerkers een van de duurste abonemment van NS, met nagenoeg weinig bescherming en vaak aan ons lot overgelaten :( 

Dank.

Groet,

Angga

Reputatie 5

Dat is zeker voor tenminste 90% waar. Maar jammer maar helaas: deze regels vanaf pas 60 min 25% zijn door de EU vastgelegd-beter/meer mag wel, maar hoeft niet. Bvb in Dutsland bij de DB, waar vertraging eerder regel als uitzondering is gelden ook deze vergoedingsregels-al is het daar dan tenminste wel zo dat de hele reis met ongeacht hoeveel vervoerders als 1 telt.

Dat gedoe met dat in+uitchecken is door NS zelf verzonnen en hoeft geenszins vergoeding in de weg te staan.

Reageer