beantwoord

Continue discussie over "Geld terug bij vertraging"

• 29 januari 2019
  • 5 reacties
  • 151 Bekeken

Ik heb bij een hoop "geld terug" verzoeken steeds weer opnieuw discussie met afwijzingen.
NS blijft gewoon stelselmatig ontkennen dat een trein wél reed, terwijl ik gewoon foto's heb van een leeg perron, met een zooi balende medereizigers inclusief klok.

Het maakt ze gewoon niets uit. Ze blijven stug volhouden dat de grootste vertraging die dag op die route 6 minuutjes was. Wat gewoon geleuter eerste klas is.

Het valt me op dat dit meestal gebeurt met treinen die via de omroep geannuleerd worden en die niet in de app of website worden genoemd als vertraagd. Het is toch bizar slecht dat de medewerkers blijkbaar niet over de juiste gegevens beschikken? Worden deze treinen dan wel meegenomen in de statistieken?

Iemand met dezelfde ervaringen?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 29 januari 2019, 19:06

Hallo EvilVillain,

Ik vind het jammer om te lezen dat je dit zo ervaart. Wanneer je een claim indient wordt deze door een computer beoordeeld. In veel gevallen gaat dit goed, maar in sommige gevallen is een claim complex en is het van belang dat maatwerk wordt toegepast. Mocht je claim worden afgewezen dan kun je altijd reageren op de mail die je hebt ontvangen en je verhaal toelichten. Je claim zal dan opnieuw beoordeeld worden en hier ontvang je dan ook weer bericht van.
Bekijk origineel

5 reacties

Hallo EvilVillain,

Ik vind het jammer om te lezen dat je dit zo ervaart. Wanneer je een claim indient wordt deze door een computer beoordeeld. In veel gevallen gaat dit goed, maar in sommige gevallen is een claim complex en is het van belang dat maatwerk wordt toegepast. Mocht je claim worden afgewezen dan kun je altijd reageren op de mail die je hebt ontvangen en je verhaal toelichten. Je claim zal dan opnieuw beoordeeld worden en hier ontvang je dan ook weer bericht van.
Reputatie 5
En mocht NS de zaak niet naar tevredenheid oplossen is er nog het ov loket: http://www.ovloket.nl/.
Reputatie 5
Hallo EvilVillain,

Zou het geen idee zijn om alle claims die automatisch worden afgewezen meteen door een mens te laten beoordelen in plaats van reizigers een onterechte afwijzing te sturen? Zo vaak zullen er toch geen mensen een claim indienen waar daadwerkelijk geen grond voor is?
Reputatie 5
Liever niet natuurlijk. Het kost extra personeel en daarnaast zullen veel mensen het er bij een afwijzing van hun claim verder bij laten zitten, wat NS ook weer geld bespaart.
Reputatie 5
Liever niet natuurlijk. Het kost extra personeel en daarnaast zullen veel mensen het er bij een afwijzing van hun claim verder bij laten zitten, wat NS ook weer geld bespaart.

Dat bespaart ns geen geld, dat levert ns onverdiend geld op. Ik betaal om mij volgens een dienstregeling te laten vervoeren. Als ns die dienst niet naar behoren levert (in gebreke blijft), zie ik niet waarom ns wel recht zou hebben op de (volledige) betaling. Aangezien ik vooruit moet betalen, heb ik dan dus recht op geld terug.

Reageer