beantwoord

De trein rijdt niet 17-06

• 17 juni 2019
  • 2 reacties
  • 292 Bekeken

Goeiedag,
De trein van 17-06. Van leiden naar Haarlem sprinter van 07:41 rijdt niet. Dit gebeurt al voor de 6 keer dit jaar dat jullie deze trein er uit halen. Nu kom ik weer te laat op werk. Wordt nu langzamer hand moe van jullie. En jullie zijn nu onbetrouwbaar. Ik eis nu wel een vergoeding en kom niet met een deal met enkele reis kaartje aan. Ik hoor zsm van jullie hoe je dit gaat oplossen. Ik betaal nu voor een maand 133 euro. Maar krijg geen service van jullie.

Mvg.

J. Neuteboom
icon

Beste antwoord door Momo 17 juni 2019, 08:18

Bij een vertraging van 30 minuten of meer kunt u een GTBV claim indienen.

Waarschijnlijk reed deze trein niet vanwege een defect. De 2 treinstellen zijn wel om 7.07 vanuit Haarlem in Den Haag aangekomen maar niet meer vertrokken om 7.21. Wel werd eerst +8 aangegeven. Daarna werd blijkbaar duidelijk dat deze niet meer ging rijden.

Afgelopen vrijdagmiddag was er een zelfde situatie met de trein van 17.21 vanuit Den Haag, na bijna een kwartier werd de trein oppgeheven en verkaste iedereen naar de sprinter richting Amsterdam van 17.39 op het andere spoor. Machinist riep om dat "een probleempje was". Maar zelfs een complete shutdown hielp niet dit te verhelpen.

Overigens zie ik op https://treinposities.nl/rit_per_station/gvc/6312 dat deze trein dit jaar 5 keer op een werkdag is opgeheven en 1 keer op een zondag. De laatste keer was overigens op 28 mei, toen er een landelijke staking was, dus heel verklaarbaar en de keer daarvoor was 19 maart. Wat betekent dat het al wel 3 maanden goed gegaan was.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Bij een vertraging van 30 minuten of meer kunt u een GTBV claim indienen.

Waarschijnlijk reed deze trein niet vanwege een defect. De 2 treinstellen zijn wel om 7.07 vanuit Haarlem in Den Haag aangekomen maar niet meer vertrokken om 7.21. Wel werd eerst +8 aangegeven. Daarna werd blijkbaar duidelijk dat deze niet meer ging rijden.

Afgelopen vrijdagmiddag was er een zelfde situatie met de trein van 17.21 vanuit Den Haag, na bijna een kwartier werd de trein oppgeheven en verkaste iedereen naar de sprinter richting Amsterdam van 17.39 op het andere spoor. Machinist riep om dat "een probleempje was". Maar zelfs een complete shutdown hielp niet dit te verhelpen.

Overigens zie ik op https://treinposities.nl/rit_per_station/gvc/6312 dat deze trein dit jaar 5 keer op een werkdag is opgeheven en 1 keer op een zondag. De laatste keer was overigens op 28 mei, toen er een landelijke staking was, dus heel verklaarbaar en de keer daarvoor was 19 maart. Wat betekent dat het al wel 3 maanden goed gegaan was.
Hoi jneutje03 en welkom bij onze NS community.

Ik sluit me in dit geval aan bij het antwoord van Momo. Het komt helaas soms voor dat een trein op het laatste moment uitvalt vanwege een defect. Er wordt namelijk eerst gekeken of het defect ter plaatse kan worden opgelost. Lukt dat niet, dan valt helaas de trein alsnog uit.

Je kan uiteraard wel een claim indienen via onze website, maar alleen indien je 30+ minuten vertraging hebt gehad. Jij hebt in dit geval 9 minuten vertraging gehad, als je de volgende trein (Intercity) had genomen. Heb je wellicht de mogelijkheid om een trein eerder te pakken, om zo een buffer in te bouwen? Ik zou niet graag willen dat je door een defect nog eens te laat komt op het werk. We kunnen het namelijk niet voorspellen, ben ik bang.

Reageer