Op 27 augustus was ik onderweg met de trein van Rotterdam Lombardijen naar Schiphol Airport. Ik wilde de SPR 5144 nemen die op Rotterdam Centraal aansluiting biedt op de ICD 933. De sprinter reed vanwege een defect met een slakkengang naar Rotterdam Centraal, liep een paar minuten vertraging op en reed als gevolg ook niet verder dan Rotterdam Centraal.
Volgens de doorkomstdata zou de 5144 om 14:09 zijn aangekomen op spoor 9 op Rotterdam Centraal, maar deze vertraging is helemaal niet meer terug te vinden in de data op treinposities en ook niet meer diezelfde avond nog in de reisplanner. De overstap van iets minder dan 2 minuten is niet haalbaar, dat horen er minimaal 4 te zijn, omdat dit geen cross-platform overstap is.
Dan denk je dus in aanmerking te komen voor de GTBV-regeling, wordt deze dus afgewezen omdat er niet genoeg vertraging is geconstateerd. Tja, als je de data er gewoon uit gooit is er opeens geen vertraging meer en is het dus terecht dat hij automatisch afgewezen wordt. Dat een vertraging is veroorzaakt door een aansluitende trein op de ICD en niet door de ICD zelf doet er niet toe, omdat vorige soortgelijke claims ook goedgekeurd werden.
Nu maar weer extra moeite doen en op die mail reageren om te kijken of hij dan wel toegekend wordt.
Beste antwoord door Henk_NL
Vertragingsverloop is als volgt in de aankomststaten:
12:54:07: +0S (voormelding trein)
13:53:57: +1M48S
13:59:20: +4M36S
14:08:06: +5M57S
14:08:35: +5M57S
14:15:52: +0S
Door de opgeheven stop is de vertraging waarschijnlijk weggevallen in het laatste bericht. Het bericht van 14:08:35 is het bericht waarin de treinstatus veranderd van onderweg naar aangekomen. Dat was dus ook duidelijk na de geplande aankomsttijd, en daar bestond de vertraging van krap 6 minuten nog.
Mocht iemand willen controleren, ik kan dit bestand gerust toesturen. Is wel 697.6MB CSV.