beantwoord

Declaratie hotel en dinerkosten na uitval van NS trein

• 19 januari 2018
  • 2 reacties
  • 379 Bekeken

Ik heb gebruikt gemaakt van een arrangement NS+Hotel. Mijn vrouw en ik zijn op 16 januari vertrokken naar Maastricht en dit is keurig verlopen. We zouden op 18 januari weer op de tein stappen en naar huis gaan. Er was die dag een hevige storm in nederland maar volgens de dienstregeling zouden er treinen rijden (wel minder) Wij naar station Maastricht waar IC Maastricht - Amsterdam reeds klaar staat. De trein vertrekt richting Sittard en komt aan op station Sittard en daar blijkt dat de trein niet verder kan door een probleem iedereen moest de trein verlaten. Daar sta je dan met je rollator vrouw en koffertje op station Sittard. Het personeel van NS kan alleen vertellen dat de trein niet verdergaat , de reden was onbekend en we moesten wachten op verdere verklaring. Na een half uur kwam de verklaring er is een bovenleiding defect tussen weert en eindhoven, Maar de trein zal wel weer gaan rijden maar wanneer wist hij niet te vertellen. Na een uur maar weer vragen wat het plan is van NS om de passagiers "tot aan de deur" te krijgen. We kregen te horen dat er geen bussen werden ingezet omdat er gewoon geen bussen beschikbaar waren. Een andere route was ook niet aan de orde we kregen te horen dat de trein niet meer zou gaan rijden en dat we een hotel moesten zoeken en daar verblijven tot de volgende dag. De meneer van NS gaf aan wel nieuwe kaarten te kopen want die zijn de volgende dag niet meer geldig. We hebben een hotel gevonden en een kamer geboekt a 99,00 euro, ik heb online nieuw treinkaartjes gekocht online die heeft de hotel eigenaar voor ons uitgeprint. Op vrijdag 19 januari ingepakt en naar station, en daar werd aangekondigd dat de IC niet verder zal rijden dan Weert, vanaf Weert een bus naar eindhoven en vanaf eindhoven naar Amsterdam. Zo gezegd zo gedaan na een zware rit (voor een mindervalide) maar we hebben het traject binnen 3,5 uur afgelegd en veilig thuis gekomen.
Nu mijn vragen,
1 De kaarten waren niet meer geldig, ik heb hiervoor een geld terug formulier ingevuld
2 Bij wie verhaal ik de kosten voor de kaarten die ik heb moeten kopen om op vrijdag 19 jan te kunnen reizen
3 Bij wie verhaal ik de kosten voor hotelovernachting en ontbijt
4 Bij wie verhaal ik de kosten voor diner
Ik hoop dat u me kunt vertellen waar ik moet wezen voor de declaraties van de kosten.
Heb alle bonnen bewaard dus zijn inzichtelijk.

M.L
icon

Beste antwoord door Thom 19 januari 2018, 19:38

Het is vervolgschade en NS is alleen aansprakelijk voor de reis. Ik vrees dat u het niet vergoed krijgt. Gezien uw specifieke omstandigheden is het niet helemaal zeker hoe men zal reageren. Formeel heeft u zeker geen recht op de hotel- dan wel dinerkosten, wel op compensatie van de kaartjes op 18 januari. Contact met klantenservice opnemen is het enige dat ik u kan aanraden, ik heb er echter een hard hoofd in. Het zou hoogst ongebruikelijk zijn en NS hoeft dit echt niet te doen.

Als u een wat uitgebreider gesprek wilt, of wanneer u niet zo goed overweg kunt met de moderne kanalen, dan kunt u het beste Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook. Overdag is het doorgaans vrij druk en vaak gaat het via onderstaande kanalen sneller.

Twitter en Facebook zijn inmiddels ook 24 uur per dag actief en deze kanalen hebben de voorkeur van NS. Ze werken doorgaans ook sneller dan bellen. Een overzicht van de overige mogelijkheden vindt u bij chat en ander contact. Het sturen van een e-mail is niet verstandig, de beantwoording duurt lang.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het is vervolgschade en NS is alleen aansprakelijk voor de reis. Ik vrees dat u het niet vergoed krijgt. Gezien uw specifieke omstandigheden is het niet helemaal zeker hoe men zal reageren. Formeel heeft u zeker geen recht op de hotel- dan wel dinerkosten, wel op compensatie van de kaartjes op 18 januari. Contact met klantenservice opnemen is het enige dat ik u kan aanraden, ik heb er echter een hard hoofd in. Het zou hoogst ongebruikelijk zijn en NS hoeft dit echt niet te doen.

Als u een wat uitgebreider gesprek wilt, of wanneer u niet zo goed overweg kunt met de moderne kanalen, dan kunt u het beste Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook. Overdag is het doorgaans vrij druk en vaak gaat het via onderstaande kanalen sneller.

Twitter en Facebook zijn inmiddels ook 24 uur per dag actief en deze kanalen hebben de voorkeur van NS. Ze werken doorgaans ook sneller dan bellen. Een overzicht van de overige mogelijkheden vindt u bij chat en ander contact. Het sturen van een e-mail is niet verstandig, de beantwoording duurt lang.
Reputatie 7
Badge
....
Nu mijn vragen,
1 De kaarten waren niet meer geldig, ik heb hiervoor een geld terug formulier ingevuld
2 Bij wie verhaal ik de kosten voor de kaarten die ik heb moeten kopen om op vrijdag 19 jan te kunnen reizen
3 Bij wie verhaal ik de kosten voor hotelovernachting en ontbijt
4 Bij wie verhaal ik de kosten voor diner
Ik hoop dat u me kunt vertellen waar ik moet wezen voor de declaraties van de kosten.
Heb alle bonnen bewaard dus zijn inzichtelijk.

M.L

1. Als u het GTBV formulier goed heeft ingevuld, krijgt u te zijner tijd de kosten van uw kaartjes terug.
2. U heeft gereisd, dus waarom zou u de kosten van die kaartjes terugkrijgen?
3. en 4. De rest van de kosten horen bij het risico van het leven op aarde, en zijn voor uw rekening.

Reageer