beantwoord

declaratie taxikosten

• 13 mei 2017
  • 4 reacties
  • 154 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Gisteren viel de sprinter vanuit Amsterdam Bijlmer stil bij Gouda. Half 8 s avonds. Er waren in het geheel geen treinen mogelijk vanuit Gouda. Buiten bij bushalte gaf het overzicht geen bus richting Rotterdam aan. De 196 stond niet in de planning. Met deze had ik naar Capelse Brug kunnen gaan. Heb taxi genomen.
Kan ik deze onkosten bij NS declareren?
icon

Beste antwoord door Tamzin 13 mei 2017, 20:06

Nee, taxikosten worden alleen vergoed als U op initiatief van NS-personeel een taxi neemt. Als U dat op eigen initiatief doet zijn de kosten voor eigen rekening.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Nee, taxikosten worden alleen vergoed als U op initiatief van NS-personeel een taxi neemt. Als U dat op eigen initiatief doet zijn de kosten voor eigen rekening.
Reputatie 1
U had kunnen omreizen via Den Haag Centraal, dan had u een vertraging gehad van maximaal één half uur.
De taxi nemen zonder overleg met iemand van de NS kan sowieso niet gedeclareerd worden.
Reputatie 7
Badge
Gisteren viel de sprinter vanuit Amsterdam Bijlmer stil bij Gouda. Half 8 s avonds. Er waren in het geheel geen treinen mogelijk vanuit Gouda. Buiten bij bushalte gaf het overzicht geen bus richting Rotterdam aan. De 196 stond niet in de planning. Met deze had ik naar Capelse Brug kunnen gaan. Heb taxi genomen.
Kan ik deze onkosten bij NS declareren?

Helaas niet meneer, de taxi nemen is iets wat je doet op eigen initiatief en dat word natuurlijk niet vergoed. Je had beter gewoon om kunnen reizen met de trein en als je daarbij alsnog een vertraging had van meer dan een half uur dan had je wel kans gemaakt om dat geld terug te krijgen.
Reputatie 7
Hallo mhavds en welkom op het NS Serviceforum.

Heel begrijpelijk dat je deze onkosten graag vergoed wilt hebben, maar wij kunnen als bedrijf hier geen restitutie voor geven. Bij storingen of vertragingen waardoor de eindbestemming niet gehaald kan worden, kun je in dit soort gevallen het beste overleggen met het stationspersoneel om eventueel een taxi te bestellen vanuit NS zelf. Vaak regelen wij ook vervangend vervoer, of zijn er gunstige omreis routes, waar je later een Geld Terug Bij Vertragingsclaim voor kunt indienen.

Reageer