declaratie taxikosten | NS Community
beantwoord

declaratie taxikosten


  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Beste

meneer/mevrouw, 

zoals gister besproken met de collega van NS het volgende:

i.v.m. het uitvallen van de laatste trein van Tilburg naar Nijmegen Dukenburg hebben we op aanraden van die collega een taxi gepakt, omdat er geen mogelijkheid meer was om thuis te komen zo laat.

In eerste instantie had de collega een taxi geprobeerd te regelen voor ons, maar die waren allemaal niet beschikbaar i.v.m meerdere gestranden reizigers. Hij gaf ons dan ook aan zelf een taxi te regelen en de bon te declareren, omdat wij hier verder niks aan konden doen en de kosten dus op NS verhaald kunnen worden.

In de bijlage heb ik een screenshot van de uitgevallen trein gedaan en ook uiteraard de bon van de taxi.

Ik hoop dat de gemaakte kosten snel verrekend zullen worden, dit is voor mij een hoop geld.

Met vriendelijke groet,

Jay Bruinewoud

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Laura NS 3 August 2022, 20:50

Bekijk origineel

159 reacties

Ik weet ook niet waarom het in deze gevallen de AVG zou schenden. Daar ken ik de AVG niet goed genoeg voor. Ik vind het soms ook allemaal vrij overdreven.

Reputatie 7
Badge +3

Het lijkt me typisch weer een voorbeeld van NS die weer eens niets heeft begrepen van de letter en de geest van de AVG.

Zelfs als het echt waar is dat NS deze dienstverlening heeft moeten stoppen vanwege AVG-gerelateerde veranderde voorschriften dan nog moet er natuurlijk wel een alternatief zijn uitgewerkt en operationeel zijn voordat je abrupt stopt met de dienstverlening. 

 

Reputatie 7

En moet je dat alternatief ook melden aan je personeel en duidelijk op de website vermelden. Niet stiekem iets veranderen en er geen melding van maken. 

Ook de 125 Euro taxi vergoeding per persoon komt uit het niets

Reputatie 7
Badge +3

Inderdaad.

 

Reputatie 7
Badge +1

Ondertussen is wel weer een veelzeggende radiostilte bij NS inzake de vergoeding van de werkelijke taxikosten.

Reputatie 7
Badge +3

Maar of er nou per telefoon, informatiezuil of postduif contact opgenomen moet worden, in een geval zoals afgelopen zondag blijft het een onrealistische gang van zaken. Er zijn 's nachts een paar duizend mensen her en der gestrand. De klanteNService zal op zo'n tijdstip waarschijnlijk door een handjevol mensen bemand zijn. Die kunnen natuurlijk nooit duizenden verzoeken voor alternatief vervoer behandelen.

Misschien een idee om op de stations waar medewerkers aanwezig zijn, een soort formulieren te hebben liggen die uitgedeeld kunnen worden. Daarmee kunnen mensen dan zelf vervoer regelen en de kosten declareren. Zo'n formulier zou een uniek nummer kunnen hebben om kopiëren te voorkomen. Op zo'n formulier kun je ook duidelijk eventuele voorwaarden, zoals een maximum vergoeding, vermelden.
Nog steeds geen ideale situatie, maar wellicht beter dan de chaos die nu gecreëerd wordt.

Reputatie 2

Ondertussen is wel weer een veelzeggende radiostilte bij NS inzake de vergoeding van de werkelijke taxikosten.

Gisteren kreeg ik nog binnen 3 uur reactie nu al meer dan 24 uur niet meer van mevrouw Bouma 

Reputatie 7

@mrfreeze

Ja dat is prima maar dan ook duidelijk gecommuniceerd naar personeel en via de website aan de reizigers.

Dan wordt tevens de klantenservice ontlast.

Reputatie 7
Badge +1

Ondertussen is wel weer een veelzeggende radiostilte bij NS inzake de vergoeding van de werkelijke taxikosten.

Gisteren kreeg ik nog binnen 3 uur reactie nu al meer dan 24 uur niet meer van mevrouw Bouma 

Ondertussen is wel weer een veelzeggende radiostilte bij NS inzake de vergoeding van de werkelijke taxikosten.

Gisteren kreeg ik nog binnen 3 uur reactie nu al meer dan 24 uur niet meer van mevrouw Bouma 

Je kan een klacht indienen via klachten@ovombudsman,nl.

Ik zou daarin ook zeker de reactie van mevrouw Bouwman in opnemen.

Reputatie 7
Badge +3

NS heeft helemaal geen capaciteit/personeel op stations om dit soort zaken te regelen. En al helemaal niet aan het eind van de dienst.

Wat er in de concessietekst staat is in feite een dode letter.

 

@mrfreeze 

We hadden vroeger taxibriefjes. Zou nu een uitkomst zijn, ms iets anders uitgewerkt in bv digitale wereld, maar als ik het zelf direct kan realiseren, scheelt tijd en werk idd. 

 

Reputatie 7
Badge +3

De afgelopen paar jaar is veel servicepersoneel op stations wegbezuinigd en diverse balies gesloten, want mensen kopen geen kaartjes meer bij een loket en het servicepersoneel zou vaak niets te doen hebben. Allemaal goed en wel, maar dat betekent wel dat je in dit soort situaties vaak veel minder of zelfs helemaal geen personeel op een station hebt om te helpen. Dan is het des te wranger dat je dan voor vervangend vervoer geen gebruik kunt maken van de infozuil. 

Reputatie 7
Badge +3

Niet alleen wrang maar volkomen idioot. 

Ik kan me de taxibonnen waar @Loes het over heeft ook herinneren. Maar dat was wel in een tijd dat er personeel aanwezig was om die bonnen uit te schrijven. Ik heb er zelf een paar keer eentje gekregen. De taxichauffeurs hadden enorm de pest aan die dingen omdat ze weken en soms maanden moesten wachten op hun geld.

Reputatie 2

Dat word dus 2 weken wachten😅 tegen die tijd kunnen ze er vast niks meer over terug vinden 

De afgelopen paar jaar is veel servicepersoneel op stations wegbezuinigd en diverse balies gesloten, want mensen kopen geen kaartjes meer bij een loket en het servicepersoneel zou vaak niets te doen hebben. 

Dat servicepersoneel waar je aan refereert was vroeger ook alleen overdag aanwezig. Niet om middernacht.

Het verschil is meer dat er vroeger niet steeds van die megastoringen waren door geblunder van NS/ProRail met de IT.

Reputatie 7
Badge +3

Dat word dus 2 weken wachten😅 tegen die tijd kunnen ze er vast niks meer over terug vinden 

 

recruitment.retail@ns.nl? Dat lijkt me een e-mailadres om te solliciteren bij de Kiosk e.d.?

Reputatie 2

Dat word dus 2 weken wachten😅 tegen die tijd kunnen ze er vast niks meer over terug vinden 

 

recruitment.retail@ns.nl? Dat lijkt me een e-mailadres om te solliciteren bij de Kiosk e.d.?

Ja geen idee🤷🏻‍♂️ heb gewoon op hetzelfde gereageerd als de vorige keer. Bij de klachten sectie niet om een baan te krijgen daar😂 het komt tenminste wel aan bij de hoofd van de klantenservice dat is het belangrijkste 

Reputatie 2

🥳

Reputatie 7
Badge +1

Gefeliciteerd met dit resultaat. Jammer dat er zo'n foutieve afschrikmail van de klantenservice aan vooraf is gegaan. 

 

Ik moet wel zeggen dat de snelheid van afhandeling mij oprecht verbaasd. Ik denk dat NS tot het inzicht is gekomen dat deze case echt niet te winnen viel. 

Reputatie 7
Badge +1

Ik vind nog steeds de eerste brief van NS schandalig. Er wordt klip en klaar gezegd dat EneruNL liegt. In de tweede brief worden dan wel de taxikosten vergoed maar totaal; geen excuses over het gestelde in de eerste brief aangeboden. Waarom niet?

Reputatie 7
Badge +1

Ik vind nog steeds de eerste brief van NS schandalig. Er wordt klip en klaar gezegd dat EneruNL liegt. In de tweede brief worden dan wel de taxikosten vergoed maar totaal; geen excuses over het gestelde in de eerste brief aangeboden. Waarom niet?

Toch jammer dat @Laura NS gisteren niet heeft toegelicht waarom het beleid nu toch opeens is veranderd en ook het uitblijven van excuses vind ik toch wel een zwak punt. Lijkt er toch sterk op dat NS wel heel veel moeite heeft om met kritiek om te gaan Is de eerste brief/mail naar meerdere personen verstuurd?

Ik ben ook niet op de hoogte dat de infopaal ivm avg geen taxi meer mag aanvragen. Ik denk dat dit zo op te lossen is met de volgende vraag:

Meneer of mevrouw, deze manier van communiceren, via de infopaal betekend dat de AVG geschonden wordt, omdat de lijn op luidspreker staat. Wilt u toch via dit kanaal persoonsgegevens doorgeven, gaat u dan akkoord dat de AVG nu niet van toepassing is, omdat u er nu vanaf ziet?

 

Zoiets? Als men toestemming geeft is het toch in orde? 

Ik zal dit inderdaad even doorgeven. Ik krijg namelijk zojuist door dat dit inderdaad een manier is die niet privé genoeg is, maar dat dit (nog) nergens specifiek opgeschreven staat. Ik kan me jullie bezwaren best goed voorstellen, maar dat moet dan wel net kunnen binnen die wet. Ik ga het aankaarten.

Badge +3

Hoe staat het nu met het aanvragen van vervangend vervoer via de informatiepaal? Op deze pagina staat nog altijd dat die paal daarvoor gebruikt kan worden.

Hoe staat het nu met het aanvragen van vervangend vervoer via de informatiepaal? Op deze pagina staat nog altijd dat die paal daarvoor gebruikt kan worden.

Dit direct aangekaart! Is inderdaad tegenstrijdige informatie. Ik laat het even weten.

Badge +3

We zijn vier weken verder en de informatie op de pagina is onveranderd. Is er al nieuws?

Reageer