declaratie taxikosten | NS Community
beantwoord

declaratie taxikosten


  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Beste

meneer/mevrouw, 

zoals gister besproken met de collega van NS het volgende:

i.v.m. het uitvallen van de laatste trein van Tilburg naar Nijmegen Dukenburg hebben we op aanraden van die collega een taxi gepakt, omdat er geen mogelijkheid meer was om thuis te komen zo laat.

In eerste instantie had de collega een taxi geprobeerd te regelen voor ons, maar die waren allemaal niet beschikbaar i.v.m meerdere gestranden reizigers. Hij gaf ons dan ook aan zelf een taxi te regelen en de bon te declareren, omdat wij hier verder niks aan konden doen en de kosten dus op NS verhaald kunnen worden.

In de bijlage heb ik een screenshot van de uitgevallen trein gedaan en ook uiteraard de bon van de taxi.

Ik hoop dat de gemaakte kosten snel verrekend zullen worden, dit is voor mij een hoop geld.

Met vriendelijke groet,

Jay Bruinewoud

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Laura NS 3 August 2022, 20:50

Bekijk origineel

159 reacties

Nóu! Hier ga ik ook maar weer achteraan. Het duurt inderdaad. Excuus hiervoor!

Reputatie 7

Ik snap dat de moderatoren hier ook niets aan kunnen doen maar ook hier weer stuit men op een muur wat communicatie betreft ten aanzien van het management wat de zaken niet in de hand heeft.

Gisteravond, of beter, vannacht was ik gestrand op Den Haag HS. Ik wilde met de intercity van 0:29 uur naar Delft, om daar mijn laatste tram nog te kunnen halen.

Helaas was er een aanrijding (met een persoon), zodat de treinen niet (meer) reden. Gelukkig kwam er nog een HTM-lijnbus naar Rijswijk, alwaar ik gelukkig nog een taxi vond.

Nu wilde ik vragen, hoe ik de gemaakte kosten kan declareren, omdat het een heel verschil is. Ook was niet bekend, òf en wanneer er bussen zouden komen.

Bij voorbaat dank voor de medewerking.

Met vriendelijke groet,

Stefan

Reputatie 7
Badge +3

Gisteravond, of beter, vannacht was ik gestrand op Den Haag HS. Ik wilde met de intercity van 0:29 uur naar Delft, om daar mijn laatste tram nog te kunnen halen.

Helaas was er een aanrijding (met een persoon), zodat de treinen niet (meer) reden. Gelukkig kwam er nog een HTM-lijnbus naar Rijswijk, alwaar ik gelukkig nog een taxi vond.

Nu wilde ik vragen, hoe ik de gemaakte kosten kan declareren, omdat het een heel verschil is. Ook was niet bekend, òf en wanneer er bussen zouden komen.

Bij voorbaat dank voor de medewerking.

Met vriendelijke groet,

Stefan

Vervelend dat je strandde.

Wanneer je strandt met NS en de laatste reismogelijkheid niet meer mogelijk is, heeft NS thuisbrengplicht. Om daar gebruik van te maken, moet je contact opnemen met NS klantenservice. NS regelt dan vervoer. Neem je geen contact op met NS, wacht je niet op het door NS geregelde vervoer, maar regel je zelf hoe je thuis komt, dan zijn de kosten voor jouw eigen rekening. Je kunt dan niets declareren. 

Dan had het personeel op Den Haag HS wel wat informatie mogen verstrekken.

Dit bevestigt maar weer mijn opinie over de afkorting N.S.

Dank voor de info. Dus volgende keer maar wortelschieten. Ach ja, hopelijk moeten klantenservice medewerkers met mijn bus mee, kunnen zij ook wortelschieten, want ik staak.

Vandaag koop ik wel een railrunner. 🤪

Reputatie 7
Badge +3

Dan had het personeel op Den Haag HS wel wat informatie mogen verstrekken.

Dit bevestigt maar weer mijn opinie over de afkorting N.S.

Dank voor de info. Dus volgende keer maar wortelschieten. Ach ja, hopelijk moeten klantenservice medewerkers met mijn bus mee, kunnen zij ook wortelschieten, want ik staak.

Vandaag koop ik wel een railrunner. 🤪

Er was personeel en je hebt gesproken met het personeel?

Dien in ieder geval een klacht in over het gebrek aan communicatie. 

Reizen met een railrunner om de kosten van de taxi te compenseren zou ik afraden. Bij controle kun je een boete krijgen.

Reputatie 7
Badge +1

Dan had het personeel op Den Haag HS wel wat informatie mogen verstrekken.

Dit bevestigt maar weer mijn opinie over de afkorting N.S.

Er was personeel en je hebt gesproken met het personeel?

Dien in ieder geval een klacht in over het gebrek aan communicatie.

In zo'n geval zou ik ook de taxikosten terugvragen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Het personeel was verplicht om je verder te helpen.

Op Rikswijk stond NIEMAND en op het HS gaven ze geen info.

Dus... Ik dien de declaratie morgen in, met de bon.

Reputatie 7
Badge +3

En je hebt dan niet even zelf de NS klantenservice gebeld? Of anders contact gezocht via de infozuil?

 

Badge +3

Ben wel benieuwd…

Hoe dien je die declaratie in (en met welke bon)?

Hou ons maar op de hoogte @Stefan69 🙄

Reputatie 7
Badge +3

Op Rikswijk stond NIEMAND en op het HS gaven ze geen info.

Dus... Ik dien de declaratie morgen in, met de bon.

Op Rikswijk stond NIEMAND en op het HS gaven ze geen info.

Dus... Ik dien de declaratie morgen in, met de bon.

En de klantenservice? Zowel via social media, als telefonisch, als via infopaal op stations 24/7 bereikbaar. Als je geen contact hebt gehad met de klantenservice dan kun je wel gaan declareren, maar je voldoet niet aan de voorwaarden. Jouw taxi valt onder zelf geregeld vervoer en dat wordt in de regel niet vergoed. Klantenservice kan vervoer regelen, maar als je geen contact opneemt met de klantenservice, houdt het op. 

Moet dat duidelijk aangegeven worden.

Maar goed. Ik weet genoeg. Jullie kunnen er ook niets asn doen, dat een hersenlose een trein terug wil koppen, maar jullie service laat fors te wensen over. Net zoals het feit, dat hc's en mcn'n klok kunnen kijken. Erg jammer, want ik reisde graag met NS.

Al zouden jullie me maar een bon voor gratis koffie sturen, ben ik al blij.

Ben wel benieuwd…

Hoe dien je die declaratie in (en met welke bon)?

Hou ons maar op de hoogte @Stefan69 🙄

Dat vroeg ik in het begin, maar echt antwoord geven? Lijkt Rutte wel. Ook eromheen drasien en "Sorry" zeggen.

Nederland? 🤮

Reputatie 7
Badge +3

Misschien zou je eens kunnen doen wat je had moeten doen toen je gestrand was, namelijk contact opnemen met de klantenservice. Dit kan telefonisch, via de chat, Twitter of Facebook en dus niet via deze community. Hier tref je andere klanten die je tips kunnen geven en je hiermee zo goed mogelijk proberen te helpen, en af en toe een NS moderator die je met dit soort vragen ook verwijst naar de klantenservice.

 

NS = No Service.

Saludos. Ik koop wel een auto!

Reputatie 7
Badge +3

NS = No Service.

Saludos. Ik koop wel een auto!

Beste Stefan, dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity, wij zijn reizigers net als jij. Wij kunnen hier advies geven, maar wij kunnen niet bij klantgegevens. Wij hebben ook geen mandaat om declaraties goed te keuren. Zoals al eerder gemeld, het nemen van een taxi, omdat je gestrand bent met NS is aan regels gebonden. Wil je toch een vrijwel kansloze declaratie indienen, dan zul je rechtstreeks contact moeten opnemen met NS klantenservice.

Badge +3

Hoe staat het nu met het aanvragen van vervangend vervoer via de informatiepaal? Op deze pagina staat nog altijd dat die paal daarvoor gebruikt kan worden.

Dit direct aangekaart! Is inderdaad tegenstrijdige informatie. Ik laat het even weten.

Weer een maand zonder nieuws. Hoe staat het er nu mee?

Reputatie 7
Badge +1

Hoe staat het nu met het aanvragen van vervangend vervoer via de informatiepaal? Op deze pagina staat nog altijd dat die paal daarvoor gebruikt kan worden.

Dit direct aangekaart! Is inderdaad tegenstrijdige informatie. Ik laat het even weten.

Weer een maand zonder nieuws. Hoe staat het er nu mee?

Eén nieuwe PD maakt natuurlijk nog niet dat het bedrijf nu opeens op rolletjes gaat lopen. Aan veel dingen merk je dat de interne communicatie slecht is en dat straalt ook naar buiten uit. 

Dit direct aangekaart! Is inderdaad tegenstrijdige informatie. Ik laat het even weten.

Weer een maand zonder nieuws. Hoe staat het er nu mee?

Nou, ik heb wel iets meer informatie, maar nog niks dat echt iets uitsluit. Er zijn volgens mij meer vragen dan antwoorden ontstaan. Dus ik ben nog volop in uitzoekmodus! 

Het komt er voor nu even op neer of het wel echt AVG-technisch niet kan allemaal, via de informatiezuil.

Reputatie 7
Badge +3

Dit direct aangekaart! Is inderdaad tegenstrijdige informatie. Ik laat het even weten.

Weer een maand zonder nieuws. Hoe staat het er nu mee?

Nou, ik heb wel iets meer informatie, maar nog niks dat echt iets uitsluit. Er zijn volgens mij meer vragen dan antwoorden ontstaan. Dus ik ben nog volop in uitzoekmodus! 

Het komt er voor nu even op neer of het wel echt AVG-technisch niet kan allemaal, via de informatiezuil.

En als blijkt dat het AVG-technisch niet kan, wat zouden reizigers zonder mobiele telefoon (of een telefoon met lege accu of geen/te weinig beltegoed) dan voor optie hebben? Wordt die vraag ook meegenomen? 

Reputatie 7
Badge +3

Het probleem lijkt me vooral te zitten in het feit dat men bij NS over het algemeen geen kaas heeft gegeten van letter en geest van de AVG.

Ik weet trouwens wel een alternatief voor de Service- en Informatiezuil. Zet een ouderwetse telefooncel op het station met daarin een telefoon met een directe vaste lijn naar de meldkamer. Dan kunnen de gesprekken gevoerd worden zonder dat er door anderen kan worden meegeluisterd.

En als blijkt dat het AVG-technisch niet kan, wat zouden reizigers zonder mobiele telefoon (of een telefoon met lege accu of geen/te weinig beltegoed) dan voor optie hebben? Wordt die vraag ook meegenomen? 

Ik neem het mee!

Goed nieuws! AVG-technisch is het in orde om contact op te nemen via de servicezuil op het perron met de blauwe knop. Het is allemaal opgehelderd en onze collega's die taxi's kunnen regelen, wanneer dat van toepassing is, zitten achter die blauwe knop. Het is enkel niet de bedoeling om hiervoor op de rode knop te drukken. De meldkamer kan hier namelijk niks mee.

Reputatie 7
Badge +3

Mooi dat dat eindelijk is opgehelderd.

Eigenlijk te bezopen voor woorden dat dit moest worden uitgezocht. Hopelijk leidt tot meer kennis over letter en geest van de AVG bij NS. Dat is hard nodig gezien deze casus.

Reputatie 2

🥳

 

Eerste reactie op deze community, maar blij dat ik het gevonden heb! Op 30 juli 2022 ongeveer hetzelfde meegemaakt als meneer Trepels en na ruim een jaar wachten en van het kastje naar de muur te zijn gestuurd tussen de NS chat, restitutieformulier, telefoon en sinds vandaag de facebook-chat ben ik het wel beu. 

 

Dit was mijn originele bericht op het restitutieformulier: Beste heer/mevrouw, Ik ben zaterdagnacht op mijn reis naar Sittard gestrand met een groepje reizigers op station Eindhoven centraal omdat de laatste trein vanuit Geldermalsen niet reed (mijn reis was begonnen in Utrecht met een NS-bus). In eerste instantie zou NS een taxi voor ons regelen, maar rond 2u 's nachts kwam de mededeling dat dit toch niet gelukt was en dat we op eigen initiatief moesten proberen een taxi te krijgen. De kosten die we maakten konden we declareren bij NS. Ik heb voor een groep van 6 personen uiteindelijk de taxirit tussen Eindhoven en Sittard betaald. Ik zou het bedrag €244,50 graag op mijn bankrekening NL53 INGB [weggehaald] ontvangen. Welke informatie hebben jullie nodig van mij? Mijn persoonlijke OV-chipkaart nummer is [weggehaald]. Ik heb via de NS chat gisteren al een aantal 'bewijsjes' bijgevoegd, maar weet niet of die terug te halen zijn voor jullie. In dit formulier heb geen mogelijkheid om bijlages toe te voegen. Met vriendelijke groet

 

Ter info. Vanuit Geldermalsen zijn we wel nog met de trein tot Eindhoven kunnen gaan, in de tussentijd in contact met de klantenservice via de telefoon. 

 

Dit is mijn laatste contact met NS in de Facebookchat van vandaag, waarin ze ook op dit topic wijs. 

Ik kan aanleveren:

  • bonnetje taxi (nu niet erbij gedaan omdat dit blijkbaar niet de bedoeling is)
  • foto van de taximeter (zie onder)
  • foto van stationsbord met daarop dat de train niet rijdt (zie onder)
  • contactgegevens van aantal medepassagiers taxi (geen bekenden van mij)
  • bewijs van overschrijving
  • mails en screenshots van NS chat waarin wordt aangegeven dat mijn claim nog afgehandeld zal worden, maar waarna ik telkens weer zelf contact op moet nemen 

Ik besef dat dit een reizigerscommunity is en dat de meeste hier in principe niets voor me kunnen oplossen, maar aangezien ook NS personeel hier post kan misschien iemand me verder helpen? 

Ik zal dit bericht voor de volledigheid ook naar recruitment.retail@ns.nl sturen 😅

 

 

Reageer