beantwoord

Deuren intercity niet geopend

• 29 July 2021
  • 2 reacties
  • 154 Bekeken

Vannacht reedt ik met de Intercity naar Alkmaar (vanaf Utrecht) naar Amsterdam Holendrecht (aankomst tijd 0:45). Alleen hier werden de deuren van de trein niet geopend. Met mijn medepassagiers probeerde we verschillende deuren, maar geen van de knopjes deed het. Bij station Bijlmer Arena werd er doodleuk omgeroepen dat ze dit waren vergeten en dat we maar de trein terug moesten nemen naar Utrecht Centraal van 1:12. Van deze trein gingen in eerste instantie ook de deuren niet open en werden juist de tegenovergestelde deuren geopend. Uiteindelijk heb ik 30 minuten vertraging gehad en extra reiskosten gemaakt. Weet iemand waar ik deze kosten kan declareren aangezien de vertragingsregel alleen gaat over vertraging van de trein en deze vertraging kwam door onkunde van de NS personeel. 

icon

Beste antwoord door Denice NS 29 July 2021, 12:05

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6

Dat krijg je er dus van als het personeel zich volledig afsluit van de reizigers. Indien het personeel wel zichtbaar was geweest, had dit eenvoudig opgelost kunnen worden.

Hi Carmen. Welkom bij de Community.

Heel vervelend dat de deuren op Amsterdam Holendrecht niet open gingen en je hierdoor extra reistijd en extra reiskosten hebt gemaakt:disappointed_relieved:. Omdat de betreffende treinen zelf geen vertraging hebben gehad zal een claim voor Geld Terug bij Vertraging worden afgewezen. Ik zou je willen adviseren om even contact op te nemen met onze Klantenservice zodat je de situatie kan uitleggen en in elk geval je extra gemaakte reiskosten terug kan vragen!

Reageer