beantwoord

Door calamiteit met ander vervoer

• 29 september 2015
  • 2 reacties
  • 179 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Zondag 27 september, reed mijn trein vanuit Zutphen niet verder dan Arnhem, vanwege een aanrijding met een persoon. Ik moest naar Nijmegen. Omdat er op dat moment nog geen bussen ingezet werden, kon ik niet verder. Ik ben toen met een reguliere lijnbus (Breng) naar Nijmegen gereisd. Ik zou graag geld terug willen vragen, heb uiteindelijk een uur vertraging gehad. Echter heb ik nu via MijnNS geld terug gevraagd, alleen ben ik bang dat dat afgewezen gaat worden. Ik ben namelijk in Arnhem uitgecheckt en weer in de bus ingecheckt. Mijn reis van Zutphen naar Arnhem reed wel op tijd. Nu las ik dat voor dit soort problemen je contact op kan nemen met de klantenservice via telefoon of mail. Ik kan echter nergens een mailadres vinden. Iemand een idee?
icon

Beste antwoord door Tochjo 29 september 2015, 22:00

Als u bij een verstoring op eigen initiatief voor alternatief vervoer kiest en daar kosten voor maakt, dan hoeft NS de kosten daarvan niet te vergoeden. NS moet altijd zelf zorgen voor vervangend vervoer bij verstoringen, waar u met het vervoerbewijs voor de trein gebruik van kan maken. Het kan wel even duren voordat dit vervoer operationeel is, zeker als de storing net begonnen is. In feite hebt u dus betaald om sneller op uw bestemming te komen.

U kunt contact opnemen met de klantenservice om te kijken of men uit coulance bereid is u desalniettemin tegemoet te komen. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Als u bij een verstoring op eigen initiatief voor alternatief vervoer kiest en daar kosten voor maakt, dan hoeft NS de kosten daarvan niet te vergoeden. NS moet altijd zelf zorgen voor vervangend vervoer bij verstoringen, waar u met het vervoerbewijs voor de trein gebruik van kan maken. Het kan wel even duren voordat dit vervoer operationeel is, zeker als de storing net begonnen is. In feite hebt u dus betaald om sneller op uw bestemming te komen.

U kunt contact opnemen met de klantenservice om te kijken of men uit coulance bereid is u desalniettemin tegemoet te komen. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Op basis van artikel 6.1 van de algemene voorwaarden van de NS hebt u in ieder geval recht op vergoeding van de reiskosten van Zutphen naar Arnhem.

Reageer