beantwoord

door niet rijden van een trein en vertraging te laat op afspraak

• 9 maart 2016
  • 4 reacties
  • 944 Bekeken

Door dat de trein van 18;30 vanaf Utrecht Overvecht niet reed en de trein van 18;35 vertraging op liep miste ik mijn aansluiting op Utrecht Centraal namelijk de trein van 18;42 richting Breda en kwam daardoor te laat op mijn afspraak in Houten.
Ik moest daardoor de trein nemen van 18;57 naar Tiel en kwam dus een kwartier te laat op mijn afspraak.
icon

Beste antwoord door Tochjo 10 maart 2016, 05:40

Dat is vervelend, maar helaas wel voor eigen risico. NS kent een regeling Geld terug bij vertraging, maar daarvoor moet u een vertraging hebben van minstens 30 minuten. Bovendien is NS niet aansprakelijk voor gevolgschade, zoals eventuele extra kosten die u hebt gemaakt omdat u te laat op uw afspraak was.

Als u naar een belangrijke afspraak reist, dan kunt u In het vervolg beter een trein eerder nemen om de kans te verkleinen dat u te laat komt.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
Dat is vervelend, maar helaas wel voor eigen risico. NS kent een regeling Geld terug bij vertraging, maar daarvoor moet u een vertraging hebben van minstens 30 minuten. Bovendien is NS niet aansprakelijk voor gevolgschade, zoals eventuele extra kosten die u hebt gemaakt omdat u te laat op uw afspraak was.

Als u naar een belangrijke afspraak reist, dan kunt u In het vervolg beter een trein eerder nemen om de kans te verkleinen dat u te laat komt.
een trein eerder nemen dat gaat niet als je met een weekendvrij pas vanaf 18;30 mag reizen en dus ben je afhankelijk van die trein om op tijd op je afspraak te zijn als dan ook nog eens de trein die daarna komt vertraging oploopt haal je het zeker niet meer want mijn overstap tijd ging van 7 minuten terug naar 0 minuten en dan moet je wachten op de volgende trein die een kwartier later gaat.
dat je kan claimen na een half uur is mij bekend
Reputatie 7
Badge +4
U kunt natuurlijk wel reizen met een Weekendvrijkaart voor vrijdag 18.30 (eigenlijk 18.25) maar dat is dan wel duurder. Ik raad u toch aan het advies van Tochjo te volgen en eerder te vertrekken als u ergens echt op tijd moet zijn. NS draagt de vervolgschade niet die ontstaat door een vertraagde trein. Het beleid bij de toepassing van de regeling 'Geld terug bij vertraging' is echter ruimhartig.
een trein eerder nemen dat gaat niet als je met een weekendvrij pas vanaf 18;30 mag reizen en dus ben je afhankelijk van die trein om op tijd op je afspraak te zijn als dan ook nog eens de trein die daarna komt vertraging oploopt haal je het zeker niet meer want mijn overstap tijd ging van 7 minuten terug naar 0 minuten en dan moet je wachten op de volgende trein die een kwartier later gaat.
dat je kan claimen na een half uur is mij bekend

Niets houdt je tegen om bij een belangrijke afspraak de trein eerder te pakken.
Uit een ander bericht maak ik op, dat je op vrijdag 19 februari met je WeekendVrij kaart op Utrecht Overvecht de trein wilde nemen van 18:30 uur om op vrijdagavond naar een "belangrijke" afspraak te gaan in Houten.

Zonder korting kost zo'n ritje €2,80. Bij een belangrijke afspraak zou ik één of twee treinen eerder pakken, i.p.v. in de stress te zitten, of ik wel op tijd aankom...

Een andere mogelijkheid was, om de trein van 18:16 uur te nemen naar Utrecht Centraal,
daar uitchecken, om 18:25 weer inchecken met je WeekendVrij (na 18:25 gratis reizen) en dan sprinten naar spoor 21 om je reis naar Houten te vervolgen (vertrek 18:27 of 18:42 uur)

Reageer