beantwoord

Door staking fiets op andere plek ingeleverd, restitutie mogelijk?

• 29 mei 2019
  • 10 reacties
  • 400 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Gisteravond was ivm de staking de ov-fiets de enige mogelijkheid om van amersfoort in utrecht te komen. Fiets in utrecht inleveren (want anders weer 21 km fietsen), kost €10. Kan ik dit terugkrijgen?
icon

Beste antwoord door Jouke NS 29 mei 2019, 12:55

Hallo Ann13 en welkom bij de NS community.

De informatie op deze pagina is leidend voor een antwoord op je vraag. Houdt die dan ook aan voor je verzoek tot restitutie.
Bekijk origineel

10 reacties

Badge +3
De Algemene Voorwaarden van NS zeggen daar het volgende over:

Het lijkt me dat je de €10 zonder problemen kunt claimen.
Je zult wel bewijsstukken moeten opsturen naar NS. Via MijnNS kun je de extra kosten voor de OV-fiets terugvinden.
Hallo Ann13 en welkom bij de NS community.

De informatie op deze pagina is leidend voor een antwoord op je vraag. Houdt die dan ook aan voor je verzoek tot restitutie.
Badge +3
Waarom is er gekozen voor een postbusnummer en niet voor een antwoordnummer?
Vergoedt NS de portokosten die de klanten hebben moeten maken om hun claim in te dienen?
Tellen die portokosten mee voor de maximumcompensatie van €25 per dag?
Er is gekozen voor een postbusnummer om reizigers te stimuleren hun klantenservice vragen te richten aan ons via de digitale kanalen.
Het indienen van een claim na aanleiding van de staking is hier een uitzondering op.
In het claimverzoek kan je ook het verzoek neerleggen om tevens de portokosten te laten vergoeden. Deze staan los van een eventuele maximumcompensatie van € 25,-.
Badge +3
Dank voor de duidelijke antwoorden!
Reputatie 6
Badge
Er is gekozen voor een postbusnummer om reizigers te stimuleren hun klantenservice vragen te richten aan ons via de digitale kanalen.
Het indienen van een claim na aanleiding van de staking is hier een uitzondering op.
In het claimverzoek kan je ook het verzoek neerleggen om tevens de portokosten te laten vergoeden. Deze staan los van een eventuele maximumcompensatie van € 25,-.

Toch klopt dit natuurlijk niet. Reizigers ervaren al genoeg ongemak en dan moet je nog een postzegel kopen en smeken om teruggave van de portokosten. Het zou gewoon digitaal moeten kunnen, zonder mitsen en maren. Het geeft eigenlijk aan, dat het jullie allemaal niet zoveel boeit, die klanten.

Nog even een vraag: Ik heb twee overnachtingen moeten boeken, omdat ik mijn werk wel serieus neem. Kan dit gewoon via GTVB? Dan heb ik in ieder geval enige tegemoetkoming. Ik was niet van plan om voor 25 euro vergoeding een heel circus op te starten via de analoge weg.
Ik durf je niet te vertellen of ook hotelovernachtingen zullen worden vergoed. Maar ook hierbij zal je bewijsstukken en verzoek tot vergoeding per post dienen op te sturen.

Ik begrijp je suggestie over het per post opsturen van de stukken, ik zal hier een suggestie over doorzetten.
Badge +3
Ik durf je niet te vertellen of ook hotelovernachtingen zullen worden vergoed. Maar ook hierbij zal je bewijsstukken en verzoek tot vergoeding per post dienen op te sturen.
Ik durf dat wel te vertellen... 😆
  • NS vergoedt uitsluitend aantoonbaar gemaakte kosten voor vervangend vervoer.
Dus doe geen moeite om de bewijzen voor hotels, maaltijden etc. te gaan opsturen.
Reputatie 6
Badge

Ik durf je niet te vertellen of ook hotelovernachtingen zullen worden vergoed. Maar ook hierbij zal je bewijsstukken en verzoek tot vergoeding per post dienen op te sturen.Ik durf dat wel te vertellen... 😆

• NS vergoedt uitsluitend aantoonbaar gemaakte kosten voor vervangend vervoer.
Dus doe geen moeite om de bewijzen voor hotels, maaltijden etc. te gaan opsturen.

Snap ik, maar ik had juist geen mogelijkheid tot vervangend vervoer. Ik heb GTBV ingediend; ik zie wel waar het schip, eh de trein strandt.
Reputatie 7
Nog even een vraag: Ik heb twee overnachtingen moeten boeken, omdat ik mijn werk wel serieus neem. Kan dit gewoon via GTVB? Dan heb ik in ieder geval enige tegemoetkoming. Ik was niet van plan om voor 25 euro vergoeding een heel circus op te starten via de analoge weg.

Natuurlijk niet. Deze staking was toch ver van te voren aangekondigd. Dat jij dan toch perse op je werk wou zijn en twee overnachtingen hebt geboekt zijn je eigen keuze´s en heeft verder niks met NS of de staking te maken.
Je kan alleen geld terug krijgen als je een e-ticket hebt geboekt op de stakingsdag of al een afgekocht reisrecht hebt betaalt (zoals altijd vrij abbo)
Zeker geen hotel kosten lijkt me.

Aangepast door Moderator n.a.v. huisregels.

Reageer